המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 22.5.2008
22/5/2008

 

מה חדש? סיכום יומי 22.5.2008

 

בתקציר: האם מותר לבנות כנסיות בעולם המוסלמי? * אתר איראני: סעודיה תוקעת טריז בין איראן לסוריה * נשיא סודאן: איננו מחויבים להפסקת האש בדארפור *  ועידה באיראן תדון בקיצה של ישראל * תביעה למאסר של שלוש שנים למתנצרת באלג'יר

 

נחסם אתר אינטרנט ליברלי בתימן

עורך אתר החדשות "שמסאן ניוז" קרא לעיתונאים ופעילי זכויות אדם להזדהות עמו ועם עשרות אתרי אינטרנט אחרים שנחסמו על ידי שלטונות תימן. הוא אמר כי שיטות דיכוי מעין אלו לא ימנעו מהאתר לפרסם את האמת אודות משטרו העריץ של נשיא תימן.

www.aafaq.org, 21.5.8

 

פתוות סותרות בנושא בניית כנסיות בעולם המוסלמי

יוסף אל-קרדאוי, נשיא איחוד חכמי הדת המוסלמים, הוציא פתוא המתירה הקמת כנסיה לאזרחים ולתושבים הנוצרים בארצות האסלאם, בתנאי שיש להם צורך אמיתי בכך ושהשלטונות הסכימו לצעד. הוא גם התיר למוסלמים להשתתף בבנייתה. מנגד, פסק איש הדת הווהאבי הסעודי, המקורב למשפחת המלוכה, עבד אל-רחמן אל-בראכ, שהנוצרים והיהודים בימינו הם כופרים וככאלה יש לנהוג בהם.

www.qaradawi.net, 19.05.08; www.islamlight, 17.5.8 

 

"חזב אל-תחריר" תוקף את הכינוס הכלכלי בבית לחם

הארגון האסלאמי "חזב אל-תחריר" בשטחי הרש"פ, יצא נגד כינוס אנשי העסקים הבינלאומי, המתקיים בבית לחם, משום שהוא משרת את האינטרסים של הכופרים, פוגע באינטרס של הפלסטינים והאומה האסלאמית ומסייע לנרמול היחסים בין היהודים והעולם המוסלמי. הארגון קרא לפלסטינים להתנער מן הרש"פ משום שהיא אינה פותרת את מצוקתם הכלכלית ורק עושקת אותם.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 22.5.08 

 

אתר איראני: סעודיה תוקעת טריז בין סוריה לאיראן

האתר האיראני בסירת, המזוהה עם 'משמרות המהפכה', האשים את סעודיה, ובמיוחד את היועץ לביטחון לאומי, בנדר בן סולטאן, "המקורב לממשל בוש", כי היא תומכת בניהול המגעים בין ישראל לסוריה כדי לתקוע טריז בין איראן לסוריה. האתר העריך שאסד לא יוותר על בריתו עם איראן ועל קלפיו המנצחים – ארגוני ההתנגדות הפלסטיניים.

בסירת (איראן), 21.5.08

 

 יומון איראני: לסכל את ההסכם בין ארה"ב לעיראק

היומון האיראני ג'ומהורי-י אסלאמי קרא למדינות המזרח התיכון לפעול לסיכול החתימה על ההסכם האסטרטגי בין ארה"ב לעיראק. היומון טען כי הפוליטיקאים העיראקים שיחתמו על ההסכם ייחשבו לבוגדים, על כל המשתמע מכך.

ג'ומהורי-י אסלאמי (איראן), 22.5.08

 

נשיא סודאן: איננו מחויבים להפסקת האש בדארפור

נשיא סודאן, עמר אל-בשיר, הכריז (19.5.08) כי ממשלת סודאן אינה מחויבת להפסקת אש בדארפור. בשיר אמר את הדברים בעצרת של אנשי כוחות הביטחון שנשבעו בפניו "שבועת מוות" שפירושה -  נכונות למות למען המולדת. ראש שירותי הביטחון, צאלח עבדאללה קוש, הדף בדבריו בעצרת את הביקורת על המודיעין אשר לא צפה את התקפת המורדים על ח'רטום לפני שבוע וחצי. הוא רמז ששירותי הביטחון יפעלו מעתה ביתר תקיפות והכריז ש"לא נרשה לאיש לנצל לרעה את החירויות".

אל-ראי אל-עאם, אל-איאם (סודאן), 21.5.08 

 

דאגות הערבים; על הספר כתוב: "לבנון"; על הפתק כתוב: "עזה"

אח'באר אל-ערב (איחוד האמירויות), 21.5.08/ עאמר אל-זועבי

 

סודאן: הסכם פיוס בין מפלגת השלטון למפלגת אופוזיציה

מפלגת השלטון בסודאן, הקונגרס הלאומי, ומפלגת האמה – אחת ממפלגות האופוזיציה החשובות, חתמו (19.5.08) על הסכם לפיוס לאומי. ההסכם נוגע להשכנת שלום במדינה וליישום התפנית לדמוקרטיה.

אל-איאם (סודאן), 21.5.08

 

ישראל בודקת את האפשרות לתהדיאה

פלסטין (רש"פ), 21.5.08/ עלאא' אל-לקטה

 

ועידה בינ"ל באיראן בנושא "קיצה של ישראל"

האוניברסיטה האיראנית לצדק בטהראן, תנועת הסטודנטים והארגון הסטודנטיאלי של הבסיג'  יארחו במשותף ועידה בינ"ל בנושא "קיצה של ישראל" ב-26 במאי, 2008. ישתתפו בה מרצים מאוניברסיטאות במצרים, מרוקו, ארה"ב, צרפת, לבנון, סעודיה, פקיסטאן, ארגנטינה ועוד.

 אירנא (איראן), 22.5.2008

 

אלג'יריה: התביעה דורשת שלוש  שנות מאסר למתנצרת

במשפט שנערך (20.5.08) בטיארט שבמערב אלג'יריה, דרשה התביעה הציבורית לדון את חביבה קווידר, תושבת טיארט בת 37 אשר התנצרה לפני מספר שנים, לשלוש שנות מאסר. העילה - מציאת תריסר עותקים של הברית החדשה בין חפציה, על-ידי המשטרה. גזר דינה של קווידר ושל עוד ששה נוצרים מטיארט שהואשמו בפעילות מסיונרית, צפוי להינתן ב-27.5.08.

אל-שרוק אל-יומי (אלג'יריה), 21.5.08; www.alarabiya.net, 21.5.08

 

הדיאלוג הערבי-אמריקאי

אל-ע'ד (ירדן), 21.5.08/ יזיד עליאן