המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 2.5.2008
2/5/2008

מה חדש? סיכום יומי 2.5.2008

 

בתקציר: איראן מזהירה את סוריה מפני מו"מ עם ישראל * מנהיג חדש ל"אחים המוסלמים" בירדן *  השימוש בצעירים ע"י "צבא המהדי" בעיראק * תביעה לביטול משפטם של עורכי עיתונים במצרים * שר הפנים הכוויתי: מדוע רוצחים מוסלמים ולא ישראלים?  

 

יומון איראני לסוריה: המו"מ עם ישראל - מלכודת

מאמר המערכת ביומון האיראני ג'ומהורי-י אסלאמי הזהיר את סוריה לבל תיפול בפח הפוליטי שטומנת לה ישראל. לטענת היומון, ישראל מנהלת את המגעים עם סוריה כדי להכשיל את מאבקם של הפלסטינים והלבנונים, אולם היא לעולם לא תיסוג מרמת הגולן.

ג'ומהורי-י אסלאמי (איראן), 1.5.08

 

אחמדי נז'אד: עסקת הגז עם הודו ופקיסטן תושלם בקרוב

אחמדי-נז'אד הצהיר כי בתוך 45 ימים צפויה איראן להשלים את עסקת הגז עם הודו ופקיסטן.

כיהאן (איראן), 1.5.08

 

עיראק: השימוש בצעירים ע"י  "צבא המהדי" 

ההתקפות של הכוחות העיראקיים והאמריקאיים נגד מיליצית "צבא המהדי" של הזרם הצדרי, בעיקר בבגדאד, גרמו לבריחה של רבים ממפקדי המיליציה ולהופעתם של צעירים שהיו עד כה בשורותיה האחוריות.  צעירים אלו הם בני "הדור השלישי" של מפקדי המיליציה, לאחר שמנהיגים מן הדור הראשון ברחו לאיראן בעקבות מבצע "אכיפת החוק" בבגדאד (2.07) ואחרים הסתתרו עקב מבצע "מתקפת האבירים" בבצרה (3.08). תופעה אחרת היא שימוש בילדים ונערים כמודיעים. ברשותם טלפונים ניידים והם מדווחים למפקדי הזרם הצדרי על כל התקרבות של כוחות אמריקאיים.

אל-חיאת (לונדון), 2.5.08  

 

מנהיג חדש ל"אחים המוסלמים" בירדן

בבחירות לראשות תנועת "האחים המוסלמים" בירדן זכה ד"ר המאם סעיד, מראשי הזרם הניצי בתנועה. סעיד מתואר כמקורב לתנועת החמאס.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 5.2.08

 

מימין: "איגרת של שלום מהערבים לישראל"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אל-ג'זירה (סעודיה), 1.5.08 / עבד אל-עזיז אל-מזיני 

 

היומון רוז: ממה חושש המשטר באיראן

היומון הרפורמיסטי האיראני רוז מעריך שחבילת ההצעות שהגישה איראן לשוויץ - למעשה לארה"ב - נועדה  "להציל את המשטר", ולקבל ערבות שאיראן לא תותקף. היומון טוען כי איראן חוששת מחשיפת פעילותה בפרשת הכור הקוריאני בסוריה; מן ההסכם הביטחוני בין נאט"ו לבחריין; מהצהרת ראש מטה הכוחות האמריקאיים בעיראק, על מעורבותה בחימוש מיליציות בעיראק; מהתבטאויות קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת נגד הגרעין האיראני  ומההשלכות על איראן של פעולת התיווך התורכית בין ישראל לסוריה.

רוז (איראן), 1.5.08

 

תביעה לבטל משפטם של עורכי עיתונים מצריים

חמישים ארגונים מצריים ובין-לאומיים לזכויות אדם תובעים מממשלת מצרים לבטל את משפטם של עורכי עיתונים מצריים שביקרו את המשטר. לטענת הארגונים, הביקורת היא זכות יסוד של חופש הביטוי.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 2.5.08 

 

אולמרט מצביע על הלוח שעליו כתוב: "תקיפת מטרות טרוריסטיות"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אל-חיאת (לונדון), 1.5.08 / חביב חדאד 

 

שר הפנים הכוויתי: מדוע לרצוח מוסלמים ולא ישראלים?

בעקבות ידיעה ברשת "אל-ערביה", על שני כוויתים שביצעו פעולת התאבדות בעיר מוצל בעיראק, גינה שר הפנים הכוויתי את מנהיגי קבוצות הטרור הקוראים לצעירי כווית לבצע ג'יהאד מזויף. הוא תהה מדוע אותם מנהיגים לא מעדיפים את שחרור פלסטין ורצח ישראלים במקום רצח מוסלמים חפים מפשע.

אל-ג'רידה (כווית), 2.5.08