המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
"אל-אהראם": האמריקאים אחראים לרצח איתוללה אל-חכים
5/9/2003

 

מאמר המערכת של "אל-אהראם" המצרי:

האמריקאים אחראים לרצח איתוללה אל-חכים בנג'ף

 

במאמר המערכת של היומון המצרי הממסדי, "אל-אהראם", נכתב תחת הכותרת "הטבח בנג'ף והאחדות הלאומית הנדרשת בעיראק":

 

"העיר הקדושה נג'ף שבה שוכן קברו של האמאם עלי היתה עדה לפשע טרוריסטי מזוויע שבו נפלו קרוב למאה ועשרים קורבנות ובראשם איתוללה מחמד באקר אל-חכים, ראש המועצה העליונה של המהפיכה האסלאמית בעיראק, בנוסף לקרוב למאתיים פצועים. מכונית תופת שחנתה בכניסה לקברו של האמאם עלי התפוצצה בשעה שיצאו ממנו המתפללים.

 

למרות שלא נעצרו האחראים לאירוע הטראגי, זוהי אחת משלוש תקריות שבוצעו כולן באותה הדרך יחד עם פיצוץ השגרירות הירדנית בגדאד, ופיצוץ מטה האו"ם בעיר. כל האירועים האלה בוצעו באמצעות פיצוץ מכונית תופת וכולם כוונו נגד גורמים שמעוררים את מורת רוחם של כוחות הכיבוש, כמו ירדן שאירחה את בנותיו של סדאם, האו"ם לאחר שנציג המזכ"ל בעיראק הצהיר שהכיבוש האמריקאי של עיראק משפיל ופוגע בעיראקים, ולבסוף, איאתאללה באקר אל-חכים, אחרי פעולות ההתנגדות באזורים השיעים שבהם יש למועצה העליונה של המהפיכה האסלאמית השפעה ברורה.

 

בשעה שכמה מאנשי מה שמכונה מועצת השלטון הזמנית, כמו אחמד שלבי, האשימו את אנשי המשטר העיראקי לשעבר – ההפגנות העממיות שהיו ברחוב העיראקי בעקבות הפעולה הנפשעת הזו קבעו באופן חד משמעי שכוחות הכיבוש אחראים לאירוע וזאת במסגרת ניסיונותיהם להצית את הסכסוך בין השיעים לבין עצמם ובינם לבין הסונים, תחת הסיסמא של 'הפרד ומשול' בה השתמשו כוחות הכיבוש באופן הדרגתי במטרה לקרוע את אחדות העמים בארצות הנתונות לכיבוש.

 

המוזר הוא שכוחות הכיבוש – שהם המרוויחים מהאירוע – האשימו, כהרגלם, את הטרוריסטים האסלאמיים. מטרת התעמולה הזו היא להמשיך ולפגוע במוסלמים בעולם, בעיקר משום שאיש אינו מכחיש שכמה קיצונים אסלאמיים המבצעים פעולות טרור מומנו על ידי מנגנונים מערביים במהלך המלחמה נגד ברה"מ לשעבר באפגניסטן. כלומר, האחריות על אותו הטרור היא אחריות מערבית, וליתר דיוק, אמריקאית.

 

ללא קשר לפרטי הפשע הטרוריסטי בנג'ף, מן ההכרח שהעם העיראקי והנהגתו הפוליטית והדתית האמיתית – לא זו שיובאה מחו"ל – יימנעו מגלישה לסכסוכים פנימיים, יאחדו את שורותיהם כדי לפעול למען החירות והעצמאות של ארצם על בסיס לאומי כללי, וללא קשר לשום יסודות או גורמים הקורעים את אחדותם הלאומית, שהיא עמוד התווך שלהם בהשבת עצמאותם והקמת מדינה חופשית ודמוקרטית בארץ הפרת והחידקל."[1]



[1] אל-אהראם (מצרים), 31.8.2003.