המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
ילדים ברש"פ עושים משפט שדה לבוש
10/3/2003


ילדים ברש"פ במשפט שדה: בוש פושע מלחמה

 

היומון הפלסטיני "אל-חיאת אל-ג'דידה"[1] פרסם כי עשרות ילדים מרפיח החברים ב"פרלמנט הפלסטיני הצעיר" - גוף שהוקם על ידי תנועת פת"ח[2] - ערכו משפט שדה לנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, אשר במהלכו הואשם ברצח ילדים ערבים רבים והוכרז כפושע מלחמה.  

 

עבד אל-ראופ ברנח', המפקח על "הפרלמנט הפלסטיני הצעיר", אמר כי הוחלט לערוך משפט לבוש "לאחר שהוגשו לפרלמנט מספר תלונות מטעם ילדי פלסטין ביחס לכוונות הפעולה של הנשיא האמריקאי באזור" לדבריו, "בית הדין החליט לערוך משפט בזק לנשיא בוש לאחר שהשיג ייפוי כוח מילדי ירדן, עיראק ומצרים לשפוט אותו בשם כל הילדים הערבים."

 

על פי הדיווח, לאורך כל דיוני "המשפט" עמד ילד שעטה מסכה של בוש מאחורי סורגים כשהוא מוקף בשומרים - ילדים חברי הפרלמנט שלבשו מדי משטרה. בית הדין הקשיב לעדים, שהיו ברובם חברים בפרלמנט, שניסו להוכיח את האשמות המופנות כנגד בוש שבכללן "הפצצת אזרחים אפגאנים, הריגת ילדים עיראקים, הובלת העולם לעבר מלחמות נוספות, ניסיון השתלטות על אוצרות הטבע והנפט בעולם ותמיכה ללא סייג בממשלת שרון המנהלת מלחמה כוללת נגד הפלסטינים."

 

הילד וליד מחמד ציאם, בן 12 העיד בשם העם האפגאני כשהוא לובש בגד אפגאני טיפוסי: "הנשיא והממשל האמריקני הפכו את המדינה [אפגניסטן] לזירת מלחמה. פצצות המטוסים שלהם היו מכוונות [לפגוע] בחיי האזרחים חסרי המגן. הם השחיתו את הארץ והם עדיין כובשים את אפגניסטן"

 

הילד אחמד אל-זאמלי, בן 11, דיבר בעדותו כנציג העם העיראקי על סבלם של ילדי עיראק לנוכח המשך המצור שמטילה ארה"ב כנגד ארצו למעלה מעשר שנים. לדבריו, במהלך תקופה זו נהרגו יותר ממיליון עיראקים שמרביתם ילדים וכן הביע את חששו מהמלחמה הצפויה כנגד עיראק.

 

הילדה הדיל נאצר אבו אל-רוס, בת 10, דרשה לשפוט בחומרה את הנשיא בוש בשל נטייתו המוחלטת לטובת ישראל ותמיכתו בממשלת [ישראל] כדי שזו תמשיך בהרג העם הפלסטיני, תמנע מהילדים [הפלסטינים] לשחק בחופשיות ותהפוך אותם לגוויות נטולות רוח חיים [שנועדו] לקבורה.

 

האזרחית האמריקאית פיצ'ר טולי [כך במקור], העידה אף היא ואמרה: "הרחוב האמריקאי מתנגד למלחמה. הוא יצא לרחובות [במחאה על המלחמה] אבל הנשיא אינו מקשיב לו ופועל למען מלחמה המשרתת את האינטרסים הכלכליים שלו." לדבריה, בוש אחראי באופן ישיר על מה שקורה לעם העיראקי ולמזה"ת כולו, מתוקף היותו מנהיג הכוחות המזוינים האמריקאיים. 

 

בתום שמיעת העדויות ניתן פסק הדין בו נאמר: "הוכח לבית המשפט כי הנאשם ג'ורג' בוש, נשיא ארה"ב, אחראי בצורה ישירה על רצח ילדים רבים בעיראק, פלסטין ומדינות ערב בשל הטלת המצור [עליהן]. [כמו כן] הוא חילל במכוון את כבודן של מדינות אחרות והחליט להרוג רבים מילדי העולם.

 

בהסתמך על עקרונות החוק הבינלאומי והאנושי, אמנת ג'נבה הרביעית לשנת 1949 והצהרת זכויות הילד ובשל ההאשמות המיוחסות לו נחשב ג'ורג' בוש כפושע מלחמה. [אי לכך,] המסמכים בעניינו יועברו לבית הדין לפשעי מלחמה בהאג. העולם צריך לעמוד לצד עיראק וילדי עיראק ולנסות למנוע מהנשיא האמריקאי ליישם את תוכניותיו."

 

לאחר מתן פסק הדין צעקו עשרות הילדים באולם "יחי הצדק!... יחי הצדק!" 

 



[1] אל-חיאת אל-ג'דידה, (רש"פ), 6.3.2003

[2] "הפרלמנט הפלסטיני הצעיר" מורכב מ-88 ילדים פלסטינים מחאן יונס ורפיח. ראו:  http://216.239.39.100/search?q=cache:0wao1EtJokkC:news.masrawy.com/masrawynews/20082001/50899news.htm