המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
יומון כוויתי: ערפאת הפקיד כספי סיוע בחשבונו האישי
10/6/2002


יומון כוויתי: ערפאת הפקיד 5.1 מיליון דולר מכספי הסיוע בחשבונו האישי 

 

היומון הכוויתי, "אל-וטן", פרסם בשבעה ביוני, 2002, את הידיעה הבאה:

"לידי 'אל-וטן' הגיעו אתמול תעודות ממקורות פרטיים בסניף הבנק הערבי בקהיר לפיהן יאסר ערפאת הפקיד על שמו סכום של 5.1 מיליון דולר בחשבון פרטי. על פי המקורות מדובר בגניבה של כספי הסיוע הערבי המוקצה לפלסטינים וזאת באמצעות סידור בין ערפאת לבין ראש לשכתו בקהיר, רמזי ח'ורי. המקורות אמרו ש'הכספים האלה מופקדים בחשבונות פרטיים של הנשיא ערפאת' בהתאם למוצג בתעודות, 'כדי לכסות חלק מהוצאותיו הפרטיות של הנשיא, ובכללן הוצאות שהייתן אשתו סוהא ובתו בפאריס ובשוויץ'.

 

המקורות הוסיפו שאיש אינו יודע על הגניבה הזו של כספי הסיוע, פרט לכמה מהמקורבים ביותר לערפאת ובהם ראש לשכתו בקהיר, רמזי ח'ורי וח'אלד סלאם, עיראקי במוצאו,  ששמו האמיתי הוא מחמד רשיד והוא אחד מבכירי יועציו 'בעלי ההשפעה הרבה ביותר של הנשיא'.

המקורות הוסיפו שמחמד רשיד הזה קנה בהוראת ערפאת לפני כמה שבועות 14% ממניות חברת המלט הירדנית לטובת 'חברת פלסטין לסחר חוץ' PSCS בכספים שהגיעו לערפאת ממדינות המפרץ הערביות במטרה 'להגדיל את ההכנסות מהשקעותיו של ערפאת בחו"ל' נוכח העלייה במחיר המלט כתוצאה מהתגברות הביקושים הנובעים מן הבנייה מחדש של מה שהרסו הכוחות הישראליים בפלישתם האחרונה לערי הגדה המערבית.

 

המקורות הוסיפו שהכספים שהגיעו לרשות הפלסטינים מכווית וממדינות המפרץ האחרות בעבור הועדה לשיקום בתי חברון שנהרסו על ידי הטרקטורים הישראליים במהלך האינתיפאדה לא הגיעו לזכאים אלא חולקו לראשי הרשות הפלסטינית המקורבים לערפאת ולכמה בכירים בתנועת ה'פתח' שבראשה עומד ערפאת.

 

המקורות הוסיפו שהאזרחים הנפגעים שהיו זכאים לאותם כספים  הגישו עתירות נגד מהנדס ממשפחת אל-קואסמה המנהל את הועדה הנ"ל אך לא קיבלו דבר.

 

המקורות הוסיפו שמרבית הסיוע במזון שנשלח לרש"פ נמכר בשווקים הפלסטיניים והישראליים מבלי להיות מחולק לעניים ולנזקקים ואלו החלו לזעוק 'בשיא כוחם' שיש להקים ועדה עממית לחלוקת הסיוע, לאחר שאיבדו את האמון ברש"פ ובמנגנוניה.

אל-וטן מצרפת לידיעה זו תמונות של התעודות שקיבלה ממקורותיה בקהיר בדבר הפקדת 5.1 מיליון דולר אמריקאי על ידי ערפאת בחשבונו הפרטי בבנק הערבי בקהיר."[1]

 



[1] אל-וטן (כווית), 7.6.2002. www.alwatan.com.kw/first.asp?id=75797

תגיות