המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מנהיג "צבא הג'יהאד" באינדונסיה: נתקוף מטרות אמריקאיות
24/3/2002


מנהיג ארגון "צבא הג'יהאד" באינדונסיה בראיון ל'אל-חיאת': בכוונתנו לתקוף מטרות אמריקאיות

השבועון הלונדוני בשפה הערבית, 'אל-חיאת' קיים ראיון עם מנהיג ארגון 'לשכר ג'יהאד' ["צבא הג'יהאד] באינדונסיה, ג'עפר עומר טאלב. טאלב, הנמצא בסוף שנות השלושים לחייו, נלחם באפגניסטן נגד הכוחות הסובייטים ולמד הלכה אסלאמית בפקיסטאן. הראיון נערך בג'קארטה בשפה הערבית ולהלן קטעים ממנו[1]:

 

תקיפת מטרות אמריקאיות

שאלה: לאור איבתכם לאמריקה, האם יש לכם תוכניות לתקוף אינטרסים אמריקאים באינדונסיה?

טאלב: אמריקה פועלת באינדונסיה באמצעות ארגונים לא-ממשלתיים. השגריר האמריקאי בג'קארטה לשעבר הצהיר כי התנועה המסוכנת ביותר באינדונסיה היא תנועת 'לשכר ג'יהאד', למרות שאנו אפילו לא השתתפנו בהפגנות, משום שאיננו מאמינים בתועלת שבהן. אנו איננו עוינים את העם האמריקאי, אלא את המדיניות האמריקאית בארצנו ובארצות המוסלמים. הם חושבים שאנו מסוכנים משום שאנו מתעמתים עם הארגונים הלא-ממשלתיים שהם מפעילים כדי להשחית את אינדונסיה.

 

שאלה: האם תתעמתו עם הארגונים האלה באמצעות לחימה או באמצעו הטפה?

טאלב: אנו נתעמת עמם בכל אמצעי הלחימה וההטפה.

 

אוסאמה בן לאדן וארגון אל-קאעדה

שאלה: ...מהי עמדתכם כלפי אוסאמה בן לאדן וארגונו, 'אל-קאעדה'?

טאלב: אנו, אנשי 'אל-סונה ואל-ג'מאעה' איננו מסכימים לרעיונותיהם של אוסאמה בן לאדן וחברי ארגונו, משום שהם מאשימים [אחרים] בכפירה. הם ח'וארג'. הם מאשימים את השליטים ואת חכמי הדת המוסלמים בכפירה. אלו הם רעיונות מושחתים.

 

שאלה: אוסאמה בן לאדן לא האשים את חכמי הדת בכפירה, אלא כמה מן השליטים.

טאלב: אבל ברמיזה, הוא האשים אותם בכפירה, כאשר אמר כי חכמי הדת המקבלים את השליטים הם כופרים.

 

שאלה: ומה בדבר לחימתו באמריקה, האם יש לכם הסתייגויות מכך?

טאלב: המוסלמים ממשיכים, השבח לאללה, בג'יהאד שלהם נגד אמריקה וחובתנו לתמוך בהם ככל יכולתנו.

 

שאלה: אבל מי שלוחמים נגד אמריקה באפגניסטן הם תומכי 'אל-קאעדה'. האם אתם תומכים בהם בלחימתם באמריקה?

טאלב: כמובן, שהרי הם מוסלמים וחובתנו לתמוך במוסלמים ולנער את חוצננו מן הכופרים. זהו הכלל שלנו. ואולם, בה בשעה, עלינו לחשוף בפומבי את ההטעיות של אוסאמה בן לאדן והארגון שלו...

 

שאלה: סינגפור טוענת שלארגון המכונה 'אל-ג'מאעה אל-אסלאמיה' יש נוכחות באינדונסיה תחת הנהגתו של אבו בכר באעשיר. האם אתה מאמין לטענות אלה?

טאלב: זוהי פבריקציה. סינגפור מדברת על פי הוראות מאמריקה, כדי שזו תמצא תירוך להכנסת כוחותיה לאינדונסיה. אינני סבור ש'אל-ג'מאעה אל-אסאלאמיה' קיימת [באינדונסיה] וכי יש לה תוכניות לתקוף שגרירויות אמריקאיות באזור...

 

יחסי מוסלמים-נוצרים באינדונסיה

שאלה: כיצד הוקם הארגון?

טאלב: הארגון הוקם בשישה באפריל 2000... אנו הקמנו את התנועה הזו כדי לתמוך במוסלמים במזרח אינדונסיה. הם היו נשחטים באלפיהם ב'מולוכו'. הממשלה לא עשתה דבר כדי להגן על המוסלמים... הממשלות העוקבות לא הגנו עליהם מהתקפות הנוצרים. לאור המצב הזה, לא היתה לנו ברירה אלא לייסד את תנועת 'לשכר ג'יהאד'... כדי להגן על אחינו המוסלמים במזרח אינדונסיה... מספר חברי התנועה בכל מחוזות אינדונסיה מגיע לעשרת אלפים...

 

שאלה: מהי עמדתכם בנוגע להסכם השלום שנחתם לאחרונה ב'מולוכו' לסיום שלוש שנים של אלימות דתית בין נוצרים למוסלמים?

טאלב: אנו סבורים שהסכם זה הוא מזימה פוליטית שנרקמה בין הממשלה לנוצרים נגד המוסלמים...

 

שאלה: כמה עיתונים מצטטים את תושבי 'מולוכו', אפילו המוסלמים שבהם, האומרים כי הם אינם רוצים זרים וכוונתם ל'לשכר ג'יהאד'. האם התושבים ביקשו מכם להסתלק מאדמותיהם ולא להתערב בענייניהם?

טאלב: לא. המוסלמים פה דבקים בנו ורוצים שנשאר עמם. היו מקרים שהיו לנו תוכניות הרחק מן הערים. כאשר צעירינו פינו את האזורים המאוכלסים, [התושבים המקומיים] היו מתחילים לבכות מפחד שאנו נוטשים אותם. חלקם אינם נשארים בבתיהם אם צעירי 'לשכר ג'יהאד' עוזבים את האזורים האלה לימים מועטים, עד שאנו חוזרים. הם חשים ביטחון רק בקרבנו, אפילו כאשר הצבא מצוי בסביבה.

 



[1] אל-חיאת (לונדון), 19.3.2002.