המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
נאום בן לאדן לעם העיראקי: הג'יהאד בפלסטין ובעיראק מוטל על כל תושבי מדינות האסלאם
30/12/2004

 

בן לאדן בנאום לעם העיראקי:

אסור להשתתף בבחירות בעיראק וברש"פ; הג'יהאד בפלסטין ובעיראק מוטל על כל תושבי מדינות האסלאם ולא רק על העיראקים והפלסטינים; זרקאוי אמיר אל-קאעדה בעיראק  

 

ב-27.12.2004 פרסם מוסד  "אל-סחאב להפקות תקשורת" הידוע כמוסד המפיץ קלטות וידאו של ארגון אל-קאעדה את אגרתו של אוסאמה בן לאדן "למוסלמים בעיראק בפרט ולאומה [האסלאמית] בכלל"[1]. להלן עיקרי האגרת:   

 

מלחמת האסלאם במערב

העימות עם המערב הוא "מלחמה גורלית בין הכפירה לבין האסלאם, בין צבא מחמד, צבא האמונה לבין אנשי הצלב..."

 

"הסוגיה החשובה העצומה והמסוכנת כיום בעולם כולו היא מלחמת העולם השלישית הזו בה החלה הקואליציה הצלבנית-ציונית נגד האומה האסלאמית."

 

מעשי בוש גרועים ממעשי סדאם חוסיין

 "מה ההבדל בין מעשה הטבח של העריץ סדאם [חוסיין] בחלבצ'ה לבין מעשה הטבח של בוש בפאלוג'ה? אם סדאם הרג שם [בחלבצ'ה] מספר אלפים מבין אחינו הכורדים בשם הלאומיות הסרוחה הרי שפרעה של העידן הזה [הכוונה לבוש] הרג רק בפאלוג'ה מספר אלפים ופצע וגרם לנכותם של מספר כפול בנוסף לגירוש והפחדה של מאות אלפים וכל זה בשם הצלבנות הציונית צמאת הדם."    

 

האו"ם- ארגון אתאיסטי של מדינות כופרות

לדברי בן לאדן האו"ם הינו "ארגון של [מדינות] כופרות אשר מעצב את אופי הקשרים בין האדונים של הווטו ובראשם אמריקה, לבין העבדים של העצרת הכללית, ואח"כ מדבר מתוך שקר וסילוף על צדק שוויון וחירות."

 

הג'יהאד בפלסטין ובעיראק מוטל על כל תושבי מדינות האסלאם

בן לאדן מתח ביקורת על חכמי הדת המוסלמים הטוענים כי ג'יהאד בעיראק ובשטחים הפלסטינים היא מצווה המוטלת רק על התושבים המקומיים בארצות אלו. לדבריו אמנם, "הג'יהאד בפלסטין ועיראק היא מצווה אישית המוטלת על תושבי שתי הארצות. [אולם] אם הדבר נבצר מהם הרי [שמצווה זו] מוטלת על [תושבי הארצות] הסמוכות להם וכן הלאה עד שהמעגל יכלול את כל ארצות המוסלמים... כאשר יש חוסר אונים ברור בפלסטין ובעיראק, [הופך] הג'יהאד למצווה אישית המוטלת על הסובבים אותם כמו תושבי סעודיה, סוריה, ירדן, תורכיה, איראן, וכווית ואם הדבר נבצר [גם מהם] מוטלת המצווה על הסובבים אותם... ההימנעות מהג'יהאד האישי הוא התכונה הבולטת ביותר של הצבועים."

 

סיוע לאמריקה, לממשלת עלאוי ולממשלת אבו מאזן היא כפירה 

"סיוע לאמריקה או לממשלת עלאוי שחזרה בה מדת האסלאם [מורתדה], או לממשלת קרזאי, או לממשלת מחמד עבאס או לממשלות אחרות שחזרו בהן מדת האסלאם במלחמתן כנגד המוסלמים היא הכפירה הגדולה ביותר ויציאה מכלל עדת המוסלמים.

 

"[בקטגוריה] זו כלולים בעלי החברות והפועלים המעבירים דלק, נשק, חומרי אספקה או צרכים אחרים. כל מי שמסייע להם בכל דרך שהיא, הינו בגדר חוזר בו מדת האסלאם [מורתד] ויש להילחם בו..." לדברי בן לאדן, אין מדובר במלחמת אחים וכי גם הנביא מחמד נלחם בשבטו שלו למען העיקרון של "אין אלוה זולת אללה". 

 

לדברי בן לאדן כלל אין למוצא האתני כל חשיבות במערכה זו: "העיראקי הנלחם מלחמת ג'יהאד נגד הכופרים האמריקאים או נגד ממשלת עלאוי שחזרה בה מן האסלאם הוא אח ובעל ברית שלנו גם אם הוא פרסי, כורדי או תורכמני. [לעומת זאת], העיראקי המצטרף לממשלה הזו שחזרה בה מן האסלאם ונלחם עימה נגד לוחמי הג'יהאד והמתנגדים לכיבוש [הזר] הינו בגדר מי שחזר בו מדת האסלאם וכפר, גם אם היה בין השבטים הערביים [הקדומים] רביעה או מצ'ר."  

 

דמם של אנשי כוחות הביטחון העיראקים מותר

"אנשי הצבא, מנגנוני הביטחון והמשמר הלאומי [העיראקים]... דמם מותר, הם כופרים שאין להתפלל עליהם במותם, הם אינם יורשים ואין לרשת מהם [לאחר מותם], נשותיהם מגורשות מהם ואין לקבור אותם בבתי הקברות של המוסלמים."  

 

השתתפות בבחירות בעיראק וברש"פ היא כפירה

"על המוסלמים להיזהר מבחירות מעין אלה, להתלכד סביב לוחמי הג'יהאד ולהתנגד לכובשים. כל מי שמשתתף בבחירות הללו... כפר באללה."

 

לדברי בן לאדן, בחירות של אמירים או נשיאים היא "זכות של האומה [האסלאמית]" אולם זכות זו מוגבלת במספר תנאים שהחשובים שבהם: "שהאמיר [הנבחר] יהיה מוסלמי ושהוא ינהיג את דת האסלאם, כלומר שהאסלאם יהיה המקור היחיד לכל הדינים והחוקים."

 

בן לאדן הסביר כי השתתפות בבחירות הללו היא כפירה משום שהחוקה בעיראק היא "חוקה ג'אהילית מעשי ידי אדם". וכן משום ש"הבחירות נערכות בהוראה אמריקאית תחת המטוסים, הפצצות והטנקים שלהם." על הבחירות ברש"פ אמר כי "הארץ תחת כיבוש, חוקת המדינה היא ג'אהלית מעשי ידי אדם... וכי המועמד מחמוד עבאס הוא בהאי שהובא... במסגרת הסכם אוסלו."

 

זרקאוי הוא אמיר אל-קאעדה בעיראק

"האמיר הלוחם החבר הנכבד אבו מצעב אל-זרקאוי והקבוצות שהצטרפו אליו הם מיטב העדה הלוחמת למען דבר אללה. פעולותיכם האמיצות נגד האמריקאים ונגד ממשלת עלאוי הכופרת שימחו אותנו... אנו, בארגון אל-קאעדה, מברכים מאוד על האיחוד שלכם איתנו. זהו צעד אדיר בדרך לאיחוד מאמצי הלוחמים להקמת מדינת האמת ולהכרתת מדינת השקר...

 

דעו כי החבר הלוחם אבו מצעב אל-זרקאוי הוא אמיר ארגון אל-קאעדה בארץ הפרת והחידקל ועל החברים בארגון שם לציית לו." 

 

בן לאדן סיפר בנאומו כי "הוצאות ארגון אל-קאעדה בעיראק מגיעות ל200,000 יורו כל שבוע."

 

יש לתקוף צינורות נפט

"אני קורא לכם לתקוף את קווי תגבורת וקווי [צינורות] נפט, לזרוע מוקשים רבי עוצמה... ולהתנקש בחיי בעלי החברות אשר מסייעים לצרכי האויב בין אם בריאץ', כווית, ירדן, תורכיה או [מדינות] אחרות."  

 

 



[1]  נוסח מלא של הנאום הופיע באתר: http://www.dazzled.com/soiraq/Index.htm