המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
השוואה בין בוש להיטלר ביומון מצרי ממסדי
28/12/2004


מאמר מערכת ביומון מצרי ממסדי בעקבות בחירת בוש לאיש השנה: "גם היטלר נבחר לאיש השנה"

 

בעקבות בחירתו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לאיש השנה על ידי המגזין האמריקאי טיים, פרסם היומון המצרי הממסדי "אל-אח'באר" מאמר מערכת תחת הכותרת "בוש, היטלר ואיש השנה".[1] 

להלן עיקרי המאמר:

 

"בחירת הנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, לאיש השנה לשנת 2004 על ידי כתב העת האמריקאי 'טיים' היתה מכת הלם שנייה לעולם שטרם התעורר מההפתעה לנוכח זכייתו בכהונת נשיאות שנייה.

 

בעוד וושינגטון מתכוננת לחגיגות כהונתו [השניה] של בוש שיעלו 40 מיליון דולר - מספר שיא בהיסטוריה האמריקאית - החל כתב העת 'טיים' למנות את הסיבות שהניעו אותו לבחור את בוש לאיש השנה. [הסיבות] הן: השארותו יציב בעמדותיו, דבקותו בנשק, ויכולתו [לקבוע] את החוקים הפוליטיים כך שיעלו בקנה אחד עם סגנון הקאובוי שלו בעודו משכנע את רוב הבוחרים שראוי שהוא יישאר ארבע שנים נוספות בבית הלבן.

 

שני עורכי כתב העת תיארו את פגישתם עם 'איש השנה' בוש כשהוא יושב בנחת בכסאו המועדף בחדר הסגלגל בבית הלבן, בעודם מדמיינים שהניצים ולא היונים מקננים על עץ חג המולד לאחר שבחר את מחצית משרי ממשלתו החדשה מבין הניצים [שבממשלו].

 

כלל לא הטרידה את בוש [העובדה] שעל פי סקר דעת הקהל [של גאלופ] הוא זכה לפופולריות הנמוכה ביותר [אי פעם] כנשיא שנבחר לאחרונה ואשר מתחיל את כהונת הנשיאות השנייה שלו. [כמו כן לא הטרידו אותו] הביקורות שהופנו כלפיו, כשאמר בשלוה 'לעיתים ניתן להכיר אותך על פי אלו המבקרים אותך'. משמעות המשפט הזה  הוא שהנשיא בוש מודד את מידת הצלחתו על פי [זהות] האנשים העוינים אותו. לכן, לא יהיה זה מוזר שבוש יאמר: כבר הייתי עד בתקופת כהונתי לביקורות רבות מבית ומסביב לעולם, אולם הנני משוכנע שההחלטות בהן נקטתי יהפכו את העולם למקום טוב יותר.

 

גם בחירתם של כמה אישים [אחרים] בתואר 'האנשים המשפיעים ביותר בשנת 2004' באה בהפתעה, וביניהם איאד עלאוי, ראש ממשלת עיראק וחמיד קרצ'אי, הנשיא האפגאני הנבחר הראשון.

 

ההפתעה האמיתית היתה בחירתו של ראש הממשלה הישראלי, אריאל שרון, ברשימה [של האנשים המשפיעים ביותר בשנת 2004} לאחר שניצל משערוריית השחיתות ולאחר מותו של אויבו המר הנשיא הפלסטיני, יאסר ערפאת. כתב העת העלה את השאלה: 'האם הנץ הישראלי יהפוך לאיש שלום עם היתמנותה של הנהגה פלסטינית חדשה?'.

 

אין ספק שהעולם נדהם מבחירתו של בוש שבמהלך תקופת כהונתו הראשונה הוביל את האמריקאים לשתי מלחמות. רק אללה יודע מה מצפה להם בתקופת כהונתו השנייה.

 

כדי שבוש, שרון וזולתם לא ילקו בשכרון חושים כתוצאה מבחירתם לאנשי השנה, אנו מזכירים לשניהם שכתב העת 'טיים' בחר בשנת 1939 את אדולף היטלר לאיש השנה והוא האיש אשר גרר את העולם כולו לאסון הגדול ביותר בהיסטוריה המודרנית."      

 



[1] אלאח'באר (מצרים), 24.12.2004.