המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמר ביומון מצרי ממסדי: ישראל מרעילה מנהיגים פוליטיים
18/12/2004

 

מאמר ביומון מצרי ממסדי: ישראל מרעילה מנהיגים פוליטיים

 

במאמר פרי עטו של בעל הטור מחמד אל-עזבי ביומון הממסדי המצרי "אל- גומהוריה" מה- 14 בדצמבר 2004 נרמז כי ישראל מרעילה מנהיגים פוליטים כדי להגן על האינטרסים שלה.[1] להלן תרגום המאמר:

 

"הריגת אויב באמצעות רעל היתה מנהג מקובל, ואיני אומר [דבר] חוקי. מי שהורה [בעבר] לעשות כן היה הח'ליף, המלך שאין מחלוקת לגבי שלטונו, או העריץ השולט ביד קשה. כאשר שר מסויים טעה היה השליט מבקש ממנו לשתות מכוס התרעלת. [כמו כן,] כאשר משורר [החצר] חסר הנימוס היה עובר את הגבול היו מגישים לו אוכל מורעל.

 

הרעל שימש גם כאמצעי להתאבדות. כאשר מפקד היה נוחל תבוסה או כאשר מרגל היה נשבה בידי אויבים. השימוש ברעל הפך בהדרגה לפשע מקובל שהתבצע על ידי אשה קנאית או רוצח המשתמש ברעל עכברים. זאת בשעה שאוצר המדינה, בתי החרושת ומנגנוני הבטחון השונים המשיכו לפתח סוגים [שונים] של רעל ולשמור אותם למשימות סודיות תוך דאגה שאיש לא יגלה את סוד [קיומו].

 

שמענו בעבר שאלות שונות כגון, האם הגנרל עבד אל- חכים עאמר [שר ההגנה המצרי בתקופתו של עבד אל-נאצר] מת כתוצאה מהרעלה? [האם] הצטרפו אליו [נשיא מצרים] גמאל עבד אל-נאצר ואח"כ הנשיא האלג'רי הוארי בומדיאן. כמו כן, הועלו ספקות [גם] בנוגע למותו של יאסר ערפאת.

 

בכל פעם שמתעוררת האשמה בעניין הרעלה, נעלמת האמת ומוסט וילון – כנראה באופן מכוון – [כדי להסתיר] את סיבות המוות. הרוצחים הם [אנשים] בכירים, בעלי השפעה ובעלי אמצעי לחץ שלא ניתן להתנגד להם. הם מסתייעים במדע מתקדם, בהופעתם של סוגי רעל שונים שטרם עלה בידי הרופאים לגלות אותם ובזרועותיהם הארוכות של המנגנונים הפוליטים...

 

ישראל הואשמה תמיד [בשימוש ברעל], והדבר נראה בעיני רבים כמעט ודאי. העבר שלה, ההווה שלה והפילוסופיה שלה מבוססים על הרג אויבייה ומתנגדיה אפילו אם לא היו אויביה. ההרג אצלה נעשה בכל הדרכים אז מדוע שהרעל לא יהיה אחד מהם? יש שאומרים שאחת הסיבות העיקריות לשתיקה בנוגע להמשך המחקר המדעי או [המחקר] הלא המדעי בפשעי הרצח 'השמי' [כלומר רצח שנעשה על ידי ישראל] היא [כוח] ההשפעה של ישראל או רצונם של מספר גורמים בעלי כוונות טובות, קצוצי כנפיים או הוזי הזיות [הפועלים] להשתקת העניינים, מה שהוביל לשתיקה בנוגע לנסיבות מותו של ערפאת.

 

מה גרם לעולם כולו לקבל ברצון או באי רצון שהוילון יוסט [ויסתיר] את האשמת ישראל, בשונה מממקרה הרעלתו של מנהיג האופוזיצייה האוקראייני יושנקו? הסיבה היא שהאצבע המאשימה [במקרה של יושנקו] רחוקה מישראל וייתכן והיא מופנית כלפי רוסיה, שהרי יושנקו הוא ידיד המערב והצלחתו חשובה לוושינגטון ומסוכנת למוסקבה.

 

לפיכך התיק [בנוגע להרעלתו של יושנקו] נפתח ולא נסגר. רופאי בתי החולים הגדולים ביותר באוסטריה מנסים לגלות את סודן הנסתר של המחלות הפתאומיות והמסוכנות שהופיעו אצלו, תוך שהם משתמשים באמצעים החדישים ביותר לבדיקת הדם ורקמותיו ובעודם כמעט בטוחים כי מדובר ברעל חדש שטרם נודעו סודותיו."           



[1] אלגמהוריה (מצרים), 14.12.2004.

תגיות