המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
אישים פלסטיניים קוראים לאינתיפאדה לא אלימה
30/3/2004

 אישים פלסטיניים קוראים לאינתיפאדה לא אלימה

 

עשרות פלסטינים וביניהם אישי ציבור ואנשי פת"ח פרסמו מודעה ביומון הרש"פ אל-איאם הקוראת לציבור להתעורר מחדש לאינתיפאדה עממית לא אלימה. המודעה פורסמה לראשונה ב- 25 במרס 2004 בחתימתם של 70 אישים ופעם נוספת ב- 27 במרס בחתימתם של 155 פלסטינים נוספים.

 

  להלן תרגום המודעה:

 

"אנו החתומים מטה, בני העם הפלסטיני ממסגרות פוליטיות, אידיאולוגיות וחברתיות שונות, אך מאוחדות במאבקן ובעמידתן האיתנה, מגנים את התוקפנות של ישראל נגד עמנו, שבאה לידי ביטוי במעשה הנפשע והשפל שביצעו שרון וכנופייתו הימנית הקיצונית שהביא למותו של המנהיג השיח' אחמד יאסין ומלוויו הלוחמים.

 

 אנו מדגישים את זכויות עמנו, שאושרו בכל האמנות הבינלאומיות [ומדגישים את זכותנו] להשתמש בכל האמצעים להגן על עצמנו.

 

 גם אם אנו מתפוצצים מתוך כאב על האסון הנורא, אנו קוראים לבני עמנו בכל רחבי המולדת לקחת את היוזמה מידי כנופיית הכיבוש הפושעת, לכבוש את הזעם ולהתעורר מחדש לאינתיפאדה עממית בלתי אלימה, רחבת היקף, בעלת מטרות ברורות ומסרים הגיוניים שתונהג ע"י העם הנאבק. זאת מתוך מה שמכתיב האינטרס הלאומי וכדי ששרון יאבד את ההזדמנות להכתיר בהצלחה את תוקפנותו נגד עמנו ונגד המקומות הקדושים ולא יוכל להמשיך בתוכניתו הביטחונית.

 

 אנו קוראים לכך שאינתיפאדת האחדות תהיה צעד של התעוררות חדשה לפעילות עממית, שתהיה בעלת מטרות וכללים במסגרת תוכנית ברורה  אשר [תניב] רווח פוליטי. אנו מדגישים את המחויבות לתביעותינו הצודקות והלגיטימיות ולזכויותינו. אנו קוראים לאחד את השורות על בסיס אחדות לאומית והנהגה מאוחדת של המאבק בכיבוש. די לחיסולים הנפשעים, די לשפיכות הדמים, די לכיבוש".[1]

 

בין החתומים: סרי נסייבה – נשיא אוניברסיטת "אל-קדס", יאסר עבד רבה – שר לשעבר בממשלה הפלסטינית; זהירה כמאל – השרה לענייני נשים ברש"פ; עבאס זכי – חבר הוועדה המרכזית של הפת"ח ועזאם אל-אחמד – שר התקשורת והטכנולוגיה ברש"פ.  

 

 


[1] אל- איאם (רש"פ),  25.3.2004, אל-איאם (רש"פ), 27.3.2004

תגיות