המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מרצה סעודית: אחד הטרוריסטים בסעודיה היה המורה של בני
1/3/2005

 

מרצה סעודית: אחד הטרוריסטים בסעודיה היה המורה של בני

 

בדריה בנת עבדאללה אל-בישר, מרצה למדעי החברה באוניברסיטה על שם המלך סעוד פרסמה מאמר ביומון הסעודי "אל- ריאץ'" תחת הכותרת "המורה של בני טרוריסט" בו תיארה את חוויות ילדיה בבית הספר לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, וסיפרה כי נדהמה לגלות שמורה של בנה היה אחד הטרוריסטים שתקפו בדצמבר 2004 את מבנה משרד הפנים הסעודי. להלן עיקרי מאמרה: [1]

 

"יום אחד, לאחר אירועי ה- 11 בספטמבר בני, שהיה בכיתה ה', חזר מבית הספר. הוא נכנס למשרדי בעודי קוראת, הניח רגל על רגל ואמר לי: 'אמא, האם את יודעת שאוסאמה בן לאדן הוא גיבור שהשאיר מאחוריו את העולם כולו ונסע להרים כדי להילחם למען אללה?'.

 

כאשר הבחין בתימהוני, הוא שינה את צורת ישיבתו ביהירות, תוך שהוא יודע כי לא סיים להפתיע אותי ושאל: 'אמי, מדוע איננו מפסיקים [את ייצוא] הנפט לאמריקה כדי שהיא תיכנע לתנאינו?'. [אני השבתי]:'אילו דברים חמורים! שמור על מוצא פיך!'.

 

יום אחרי אירועי ה- 11 בספטמבר הראה לי בני האחר, שלמד בכיתה ג' בבית הספר היסודי, את ציורו המקסים שהנושא שלו היה: 'צייר את מראה שני המטוסים מפוצצים את התאומים'. המורה לאומנות לא היה ער לכך שחלק מהילדים לא ראו זאת משום [שהוריהם לא איפשרו זאת להם] כדי להגן עליהם מפני המראות [העלולים] להזיק להם. אולם למורה היתה השקפה אחרת עליה לא הצליח להבליג אפילו בזמן שיעור הציור.

 

דברים אלו התרחשו לפני כארבע שנים, במהלכן כעסתי עקב מקרים כמו אלה שלאחריו לא חדלו לפקוד את ילדי עד שהגיע היום שיכולנו לצפות אותו. לאחר ההתקפה על משרד הפנים [הסעודי בדצמבר 2004] שלאחריה הופיעו התמונות והשמות המלאים של הטרוריסטים.[2] במהלך ארוחת הערב, בעודי אוכלת, סיפר לי בני שאחד מהטרוריסטים היה מורה בבית הספר שלו. באותו רגע נחנקתי. אחד מהתוקפים של משרד הפנים ומבנה כוחות החירום היה המורה שלו!!!

 

לפני ביצוע הפיגוע, נהג המורה הזה להסתובב בין כיתות ילדיי ולשוחח עמם. יתרה מכך, לפני המקרה היו מספרים עליו שהוא איש טוב... כיצד הורה יכול להגן על ילדיו, אם הוא שולח אותם לבית הספר כשהוא בטוח שהם בידיים טובות, [אך למעשה] הוא אינו יודע שאחד מהטרוריסטים יהיה המורה של בנו.

 

אם הילדים מוקפים עד כדי כך באידיאולוגיה הטרוריסטית, בין אם על צג המחשב ובין אם בעיתונים לאן יכולים האבות [של הילדים הללו] למלט אותם מפני אלו הנוהגים בצביעות ומזדהים [עם האידיאולוגיה הטרוריסטית], מצדיקים אותה וחושבים שעלינו לשחרר את פלסטין לפני שאנו מגנים את הטרור.

 

האידיאולוגיה הטרוריסטית היתה [קיימת] כל הזמן ואנו חשנו בה, אולם אנו כינינו אותה בשמות שונים ולא בשמה [האמיתי], מתוך חשש שהיא תיחשף ותהרוס אותנו. [האידיאולוגיה הזו] השתלטה עלינו במלוא עוצמתה ואימה על כל מי שחלק עליה עד אשר הפכנו לחלשים מולה..."

    



[1]  אל- ריאץ' [סעודיה], 24.2.2005.

[2]  ב- 30.12.2004 התפוצצו בריאץ' עשרה טרוריסטים במכוניות תופת סמוך למשרד הפנים ומבנה כוחות הביטחון.

 

תגיות