המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
ארגון אל-קאעדה בעיראק - דיוקן עצמי
25/3/2005

 

ארגון אל-קאעדה בעיראק - דיוקן עצמי


 

לאחרונה התפרסם באינטרנט הגיליון הראשון של כתב העת החדש של "מחלקת ההסברה של ארגון קאעדת אל-ג'יהאד בעיראק" בשם קצה פסגת האסלאם [ד'רות סנאם אל-אסלאם], ביטוי שנהוג להשתמש בו כדי לתאר את הג'יהאד.[1] בכתב עת זה הופיע מאמר פרי עטו של "אבו מיסרה" - שיש הטוענים כי הוא אחד ממפקדי ארגון אל-קאעדה בעיראק – אודות זהותו של ארגון אל-קאעדה בעיראק ומטרותיו. להלן עיקרי המאמר:

 

"... מה הוא ארגון אל-קאעדה בעיראק?

ארגון זה הינו קבוצת מוסלמים, מקרב האנשים הנאמנים לסונה ולעדת [המוסלמים] [אהל אל-סונה ואל-ג'מאעה]. [הארגון] שואף לרצות את אללה באמצעות קיום הצווים והאיסורים שלו על עצמו ועל אחרים... [קבוצה זו] שמה לנגד עיניה מטרות עיקריות הקשורות זו בזו ומשלימות זו את זו:

 

1. חידוש המונותיאיזם הטהור - ש[את בשורתו] הביא נביאנו מחמד - בקרב מי שהמונותיאיזם שלו הוכתם בזוהמת ענייני הפוליתאיזם, והפצת האימרה 'אין אלוהים מבלעדי אללה' בארצות שהאסלאם טרם הגיע אליהן.  

 

2. ג'יהאד למען אללה כדי שמילתו של אללה תהיה על העליונה, השבת כל אדמות המוסלמים מידי הכופרים ומידי אלו שחזרו בהם מן האסלאם [מורתדון], קיום השריעה של אללה על האדמות האלה ללא הבדל בין מנהיג לנתין ושחרור האסירים המוסלמים. זאת מפני ש[כל] זה הוא חובה המוטלת על הפרט [המוסלמי] כפי שמסכימים על כך חכמי הדת...

 

3. סיוע למוסלמים היכן שיהיו, השבת כבודו של המוסלמי שנרמס על ידי הפולשים והסוכנים, השבת זכויות האדם שנגזלו ממנו ופעולה לשיפור מצבו בכל התחומים: הדתי, החומרי, החברתי החינוכי וכו' בהתאם להוראות האסלאם...

 

4. השבת החליפות ישרת הדרך במתכונת [שנקבעה] בנבואה, מפני ש[על פי החדית'] 'מי שמת מבלי שנתן שבועת אמונים לשליט [ביעה] כאילו מת מוות ג'אהילי [כלומר מת ככופר]'.  

 

העיקרון המנחה אותנו לגבי מטרותינו העיקריות הוא [ללכת בעיקבות]: הקוראן; הסונה של הדורות הקודמים הטובים; והארותיהם של גדולי העלמאא הנוהגים על פי הסונה בנאמנות. אחד העקרונות הבסיסיים של דתנו היא שאנו לא נשפוך ולו טיפה מדמו של מוסלמי שלא בצדק, מפני שאובדנו של כל העולם פחות יותר בערכו משפיכת דמו של מוסלמי אחד.

 

מדוע אנו מבצעים פעולות בעיראק נגד האמריקאים ועוזריהם?

1. כדי לרצות את אללה שציווה [להילחם מלחמת] ג'יהאד, על הדיפת מי שתוקף את הנפשות, הכבוד והרכוש ועל סילוקו מאדמת עיראק - אדמת הח'ליפים.

 

2. כדי להציל את כבודם של אחינו, את צניעותן של אחיותינו, ואת תמימותם של ילדינו המוסלמים בהם עושים שמות האמריקאים ועוזריהם השיעים מגיס הבגידה, גיס אל-בדר [הזרוע הצבאית של המפלגה השיעית 'מועצה העליונה של המהפכה האסלאמית'] ומפלגת התעמולה למען השטן [הכוונה למפלגת אל-דעוה בראשה עומד אבראהים אל-ג'עפרי].

 

3. להעלות מחדש את הח'ליפות האסלאמית מבירת הח'ליפות בגדאד, כדי שהיא תפיץ את אור הצדק והשגשוג בכל רחבי תבל כפי שהיה בימי הארון אל-רשיד.

 

4. להרוג את כל מי שטבעו הוכתם ונטה לשורת הכופרים במלחמתם נגד המוסלמים בעיראק. כלומר, [להרוג את] אנשי הצבא והמשטרה, הסוכנים והמרגלים המחזקים את האמריקאים ומסייעים להם לבצע את פשעיהם ולאנוס [את נשותינו] בכלא אבו ע'ריב ובבתי כלא אחרים...

 

פניה לכל המוסלמים באדמת עיראק:

אין מדובר רק בסוגיה הקשורה לעיראק במובן הגיאוגרפי, אלא מדובר בסוגיה הקשורה לאסלאם העצום שלנו. האם אינכם רואים כיצד כל הכופרים בעולם התאחדו וקיבצו את חייליהם בשלושים מדינות ויותר כדי לפלוש לעיראק, לגנוב את אוצרותיה, להשפילכם ולחלל את כבודן של נשותיכם?

 

מדוע מופנים גינויים כלפי אחיכם לוחמי הג'יהאד – מתוך עיראק ומחוצה לה? [אחיכם], אשר היגרו מארצות מולדתם, עזבו את נשותיהם וילדיהם והקריבו את דמם למענכם, כדי להגן עליכם ועל בני משפחותיכם, כדי לשמור על כבודכם וכדי לגרש את הפולשים מאדמתכם.

 

היזהרו מן ההטעיה של התקשורת המערבית וסוכניהם, כדוגמת ממשלתו של [ראש ממשלת עיראק איאד] עלאוי, המעוותים את תדמיתם של אחיכם לוחמי הג'יהאד שבאו אליכם ולמענכם, ללא שום רצון לקבל תגמול או תודה מצדכם... הם יקריבו את צווארם לפני צווארכם, את דמם לפני דמכם, ונפשם היא כפרה לנפשותיכם. הג'יהאד שלנו אינו בשום פנים ואופן פיתנה [מלחמת אחים]. להיפך, זניחת הג'יהאד היא פיתנה. כך פסק אללה שאמר לאלו שנמנעים מהג'יהאד: 'האם הם לא נכשלו ב[ניסיון] הפתנה? הגיהנום בוודאי מקיף את הכופרים' [קוראן 9;49].

 

צאצאיהם של ח'אלד [אבן אל-וליד] וקתיבה [בן מוסלם] ואל-מת'נא [בן חארית'ה], קומו והתייצבו לצד אחיכם לוחמי הג'יהאד כדי לכבוש את עיראק ואת ארצות המוסלמים הנוספות שנכבשו על ידי הכופרים[2]. הושיטו את ידכם לעזרה ככל שתוכלו, ולו לדבר הפחות ביותר. זאת כדי לרצות את אללה, להינצל מאש [הגהנום] בעולם הבא, כדי שתהיו ממשיכים ראויים של הדורות הקודמים הטובים ותיפטרו מאשמת נטישת הג'יהאד...   

 

באשר אליך הו החייל והשוטר, אנו מבקשים מאללה שינחה אותך לפני חלוף המועד. הו אתה שבגדת במוסלמים, אתה שהשפלת את עצמך כמשתף פעולה וכמי שסר למרות הצלב למען הפירורים של העולם הזה, ואתה שקנית את העולם הזה שלך תמורת העולם הבא שלך... נסה לתקן את המעשה הרע שלך לפני שהמוות ישיג אותך, וחזור אל דתך הטבעית, דת האסלאם, 'כדי שלא תהיה פתנה ושהדת כולה תהיה לאללה' [קוראן: 2: 193] . 

 

אם לא תעשה כן, הדבר היחיד שתראה מאיתנו הוא עריפת ראשים, כעונש על שיתוף הפעולה שלך ועל בגידתך בדתך ובמוסלמים. אתה הוא השריון באמצעותו מתגונן הכופר. חזרתך בתשובה משיתוף הפעולה שלך והצטרפותך לשיירת האמונה - כדי שמילתו של אללה תהיה על העליונה - טובים יותר עבורך מהעולם הזה ומה שיש בו ואהובים ונחשקים יותר בעינינו..."



[1]   כתב העת התפרסם בפורומים אסלאמיים רבים. אחד הקישורים הוא: http://www.islam-minbar.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1688&forum=3

[2]  ח'אלד אבן אל-וליד, קתיבה בן מוסלם ואל-מת'נא בן חארית'ה היו מפקדי הצבא המוסלמי בתקופת הכיבושים הגדולים באסלאם.