המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
איש אקדמיה סעודי: לזעוק נגד כל טרור בשם האסלאם
16/12/2007

 

אינטלקטואל סעודי: על המוסדות הרשמיים לזעוק נגד כל טרור בשם האסלאם

 

מאמרים רבים בתקשורת הערבית חוזרים ומזהירים מפני המעקב של ממרי אחר התקשורת הערבית וקוראים לא רק לריסון ההתבטאויות השליליות אלא גם לגינוי נחרץ של הטרור ותומכיו. היומון הלונדוני "אל-חיאת" פרסם לאחרונה את מאמרו של איש האקדמיה הסעודי עלי בן טלאל אל-ג'הני שקרא למוסדות הערביים ובכללם הליגה האסלאמית העולמית, הליגה הערבית, האוניברסיטאות האסלאמיות והדרשנים לגנות בחריפות את פעולות טרור, במיוחד לאור העובדה שדברי המוסלמים מתורגמים ומתפרסמים באמצעי התקשורת במערב ובפרט ע"י ממרי[1].

להלן תרגום קטעים מן המאמר:

 

"אין ויכוח שרוב המוסלמים אינם טרוריסטים, אך גם אין ויכוח שמזה שנים רוב הטרוריסטים, הן אנשי האידיאולוגיה והן המבצעים, הם מוסלמים. ידידיהם הלא מוסלמים של הערבים ושל המוסלמים בעולם כולו, מסין ויפן עד מערב אמריקה, נוזפים בנו על שהענקנו לאויבינו הזדמנות לטפול על האסלאם את אשמת הטרור. הם מזהירים אותנו שלא תועיל לנו הטענה, אף אם היא נכונה, שהטרור אינו מונופול של המוסלמים וכבר הקומוניסטים, הנאצים וכנופיית 'שטרן' הציונית עשו בו שימוש. גם לא תועיל לנו הטענה, גם אם היא נכונה, שהטרוריסטים מקרב המוסלמים אינם אלא קבוצת פושעים קטנה. כן לא תועיל לנו הטענה כי יש [גם] התנגדות לגיטימית לכיבוש...

 

שכן, ההתנגדות שאינה מבחינה בין אזרחים כולל ילדים, חולים ומבוגרים, לבין חמושים לוחמים -  איננה התנגדות לגיטימית. זהו טרור מובהק. אולם רצח בני אדם - גם אם הפוליטיקאים, סונים או שיעים,  מנסים [לתרץ אותו באמצעות] הנפת סיסמת האסלאם - הוא מעשה אסור. כל חכמי האסכולות האסלאמיות הסכימו על כך לפני הגעת חומייני לאיראן ועליית תומכיו בלבנון ובפלסטין. כאשר המופתי של סעודיה, השיח' עבד אל-עזיז בן עבדאללה אאל אל-שיח', אמר בריאיון לעיתון 'אל-שרק אל-אוסט' לפני כמה שנים, שהאסלאם אוסר רצח בני אדם היו רוב מתנגדיו מן הקבוצות המציגות עצמן כסובלניות.

 

כפי שסבורים ידידינו הלא מוסלמים וקרוב לוודאי ששותפים להם בדעה זו גם השפויים שבינינו,  הדבר המועיל היחיד יהיה להביע בפני העולם כולו ובמלים ברורות שאינן ניתנות לפרשנות את זעמנו על פעולות הטרור שנעשו ועדיין נעשות בשם האסלאם. אלא שהזעם של הפרט המבטא את דעתו של עיתונאי או של עיתון [גם אם] אינו מזיק אין בו תועלת מרובה. הזעם המועיל הוא זה המבטא דעה של מוסדות רשמיים ושל אנשים העולים על בימות המסגדים ואור המצלמות של ערוצי הטלוויזיה מופנה אליהם.

 

הליגה האסלאמית העולמית, הליגה הערבית והאוניברסיטאות האסלאמיות צריכות לזעוק שוב ושוב  בכל אירוע טרור או בכל פעם שהטרוריסטים משדרים קלטת, ולהביע זעם ושאט נפש מכל מעשה טרור בשם האסלאם. על המטיפים ודרשני המסגדים מוטלת אחריות כבדה לגנות את הטרור ואת הניסיונות לחטוף את הדת שלנו.

 

אולם למרבה הצער, [מה שקורה במציאות הוא] שדרשנים רבים עוסקים בעניינים פוליטיים צרים ובהטפה נגד אויבי האסלאם, מבלי להבהיר שהאויב העיקרי של האסלאם הוא הטרוריסטים המטילים אימה, רוצחים, מפוצצים ומתפוצצים בשם האסלאם.

 

אחריות מיוחדת מוטלת על ארגוני הצדקה האסלאמיים. בעבר הם ניזוקו, כמו שאר מוסדות הצדקה בעלי המטרות הנאצלות, מכך שכספי התרומות נוצלו לרעה לסיוע לתנועת הטאליבאן ולתומכיה. הם צריכים להודות בכך שהם נוצלו, כמו מוסדות אחרים, [ושהם רחוקים ביותר] מהזדהות [עם הטרור]  ועוד יותר מכך מן התמיכה בו. [הם צריכים להבהיר שניצול זה] לא יחזור על עצמו, וכדי להוכיח זאת מן הראוי שכל ארגוני הצדקה לא יחרישו וישובו ויאמרו באופן ברור וללא הסתייגות שהם אלה שניזוקו ביותר מפעולות הטרור שנעשו בשם האסלאם.

 

אויבינו מתרגמים את כל דבריהם של כל חכם הלכה או אימאם במסגד או דובר בשם ארגון צדקה, גם אם  מטרותיו נאצלות, כדי להשתמש בהם כעדות נגדנו. הם מייחלים בכל מאודם למצוא הטפה נגד היהודים ו'הכופרים' כדי לכתוב מאמרים ולחזור עליהם באולפני הרדיו ובתחנות הטלוויזיה בעולם כולו. אם הם אינם מוצאים הטפה ברורה נגדם, הם ינסו למצוא [ראיה] שהגינוי שפורסם ביחס למעשה טרור נגד לא מוסלמים – איננו ברור...

 

קבוצת קציני מודיעין ישראלים הקימו מוסד ושמו ממרי... שמטרתו היא תרגום 'סלקטיבי'. הם [אנשי ממרי] אינם מסתפקים בתרגום התבטאויות בעלות אופי דתי בלבד, אלא מתרגמים גם כל מה שתרגומו מסב לנו נזק בכל התחומים, הפוליטיים והלא פוליטיים בלי לשים לב לחשיבותו של הכותב, לידע או לחוסר הידע שלו. התרגומים של מוסד מודיעיני זה, המכנה את עצמו מוסד אזרחי 'אמריקאי', משמשים מקור לדברים הנאמרים בשמנו לחברי הקונגרס, לממשל האמריקני , לאוניברסיטאות ולאמצעי התקשורת.

 

זעמנו על ארה"ב, המובע בבימות [הדרשנים במסגדים], גם זה המובע בצורה מכובדת וע"י אנשים אמינים בעיני הנוער הערבי והאסלאמי – אינו מזיק, לא לארה"ב ולא לישראל. הוא רק מוביל לעוד מתח ותסכול ויוצר אווירה [נוחה] יותר לגיוס טרוריסטים. הזעם המועיל והמניב פירות הוא זה הבא ממוסדות ערביים ואסלאמיים רשמיים, ממנהיגים, מאינטלקטואלים, ממטיפים ומדרשנים. יש לזכור כי כל מה שאנו אומרים מתורגם בצורה סלקטיבית כדי לייחס את הטרור לאסלאם ולמוסלמים כולם, תוך התמקדות בסעודיה, כפי שהרגילו אותנו המוסד הזה [ממרי] וידידיו - העיתון Wall Street Journal וערוץ הטלוויזיה Fox News."



[1] אל-חיאת (לונדון), 11.12.2007. מאמרים נוספים התפרסמו לאחרונה על ממרי: מאמרו של סעוד כאבלי ביומון הסעודי אל-וטן מה-13 באוגוסט 2007 http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=archives&Area=sd&ID=SP172007 כן מאמר בשני חלקים של עורך אל-אהראם לשעבר, אבראהים אל-נאפע, ב-9 וה-10 בנובמבר 2007 ומאמרו של בעל הטור עאטף אל-ע'מרי ביומון אל-אהראם מה-21 בנובמבר 2007. באותו נושא ראה גם דברים שאמר העיתונאי ג'יהאד אל-ח'אזן לערוץ אל-חואר מבריטניה ב-17 בנובמבר 2007. ראה קליפ: http://www.memritv.org/clip/en/1621.htm