בן לאדן לארגוני הג'יהאד בעיראק: השקו את חיילי הכפירה מכוס המוות
האתר האסלאמיסטי "אל-חסבה" (https://al-hesbah.com/v/) הפיץ ב- 23 באוקטובר 2007 קלטת אודיו, בת 34 דקות, של אוסאמה בן לאדן. הקלטת שכותרתה "אל אנשינו בעיראק", הופקה על ידי "אל-סחאב", חברת התקשורת של ארגון אל-קאעדה. בדבריו שיבח בן לאדן את לוחמי הג'יהאד בעיראק על עמידתם האיתנה בפני "הכיבוש הצלבני", עמידה אשר זקפה את קומתה של האומה האסלאמית והבהירה לעולם כי מפת האזור תשורטט מחדש בידי לוחמי הג'יהאד וכי מדינת האסלאם רבתי קום תקום. לאחר מכן, מתח בן לאדן ביקורת על "חלק מלוחמי הג'יהאד בעיראק" ש"התמהמהו בקיום מצוות איחוד שורות לוחמי הג'יהאד" וקרא למפקדי ארגוני הג'יהאד לאחד את השורות וליישב את חילוקי הדעות ביניהם על פי חוקי השריעה והסונה ולהעמיד את "הטועים" לדין ע"פ חוקים אלו. עוד מתח בן לאדן ביקורת על תופעת הנאמנות לארגון ולמפקדי הג'יהאד שפשתה, לדבריו, בקרב חלק מלוחמי הג'יהאד, עד כדי קבלת דבריהם בצורה עיוורת כאילו היו חסיני טעות, תכונה השמורה לנביא בלבד. להלן קטעים מדבריו:
"מפת האזור תשורטט מחדש בידי לוחמי הג'יהאד"
"הו אנשי עיראק, שינסתם מותניים ונכנסתם לעובי המלחמה הקשה הזו ולא חששתם משום נשק... ועמדתם ב[קשיי] המלחמה, נשאתם במהלומות החרבות, כמוכם כאבות אבותיכם הצדיקים בני החורין אשר מבכרים את המוות על פני הכפירה, ההשפלה והבושה...החזקתם מעמד במלחמה של בוש ושל האספסוף שלו... העולם כולו עמד נדהם ומשתאה, שמח ומתפעל, והוא רואה את ארה"ב העושקת ורואה את גיסותיה מבוקעים תחת מהלומותיכם, חטיבותיה נכתשות אל מול התקפותיכם וגדודיה מושמדים בידי פלוגותיכם. הדבר שהפליא ביותר את האנשים היה לראות את גיבורי פעולות הקרבת הנפש... מחרפים את נפשם... צעירים בדמי ימיהם, שטרם השלימו את העשור השני לחייהם, אולם חרבותיהם מושחזות ורומחיהם מוצקים... [לוחם הג'יהאד] ביקע את גולגולתו של הפוליתיאיסט וסילק את אשליותיו. אללה נותן את הגמול הטוב ביותר ללוחמי הג'יהאד... הם זקפו את ראשה של האומה אל על והנחילו לה כבוד...
הו לוחמי הג'יהאד... העולם כולו עוקב אחרי ניצחונותיכם המפוארים והוא מודע לכך שההיסטוריה שלו פתחה דף חדש ו[רשמה] תמורות גדולות ושמפת האזור תשורטט מחדש בידי לוחמי הג'יהאד והגבולות המלאכותיים שהותוו בידי הצלבנים יימחקו לטובת הקמת מדינת האמת והצדק, מדינת האסלאם רבתי מן האוקיינוס אל האוקיינוס... הכופר מתאם את מאמציו - בכל הרמות: הבינלאומיות, האזוריות והמקומיות - כדי למנוע את הקמת מדינת האסלאם... ראינו זאת במו עינינו [כאשר] האויב מנע הקמת מדינה למוסלמים לאחר תבוסת הרוסים באפגניסטן; אח"כ כאשר הקימה תנועת טאלבן את מדינתה, האויב החרים אותה ואח"כ תקף אותה והפיל אותה; וכאשר הכריזה סודאן כי היא תתחיל ליישם את השריעה האסלאמית, תיאמה הכפירה העולמית מאמצים עם מדינות האזור המשתפות[עמה] פעולה כדי להפעיל לחץ על [סודאן] עד שזו חזרה בה מ[כוונתה] זו... ו[לאחרונה] התאמץ מושל מחוז ריאצ' לשוב ולשכנע את נשיא סודאן לבצע את דרישות האו"ם האתיאיסט להכניס כוחות צלבניים לדארפור, וזהו כיבוש ברור ששום אדם [מוסלמי], זולת מורתד כופר לא [היה] פועל למענו ולא מסכים לו. על כל המוסלמים בסודאן ובסביבותיה, ובפרט בחצי האי ערב, לצאת לג'יהאד נגד הפולשים הצלבנים ולצאת ל[מאבק] מזוין במי שהרשה להם [לעשות זאת, קרי המשטרים הערבים] ולעקור אותו [מן השלטון]...
על לוחמי הג'יהאד להתאחד תחת דגל אחד
אחי לוחמי הג'יהאד בעיראק... היטבתם לקיים אחד מהחובות המפוארים שמעטים מקיימים אותם והוא הדיפת האויב הכובש, ואולם חלק מכם התמהמהו בקיום חובה אחרת שגם היא אחת החובות המפוארות והיא איחוד שורותיכם והפיכתן לשורה אחת כפי שאללה אוהב, שנאמר: 'אללה אוהב את הלוחמים למענו ערוכים שורות שורות כמו היו מבנה יצוק'[1] ,ו'בקשו כולכם מעוז בחבל אשר הושיט אללה ואל תתפלגו, וזכרו את החסד שנטה לכם אללה כאשר קרב את ליבותיכם בהיותכם אויבים והפכתם בחסדו לאחים'[2]. [כמו כן] שליח אללה אמר: 'עליכם להתאחד ולהישמר מפני פילוג שכן השטן [שוכן] בקרב האחד בעוד הוא מתרחק מן השניים ומי שמעוניין ברווחת גן העדן שידבק בקבוצה'...
אחי, מפקדי ארגוני הג'יהאד, המוסלמים מצפים מכם שתתאחדו כולכם תחת דגל אחד כדי לממש את האמת... שקדו על קיום המצווה העצומה הזו... על אנשי הכבוד והידע הנאמנים להשקיע את מאמציהם לאיחוד שורות לוחמי הג'יהאד ולא למאוס בדרך המובילה אליו...
"כל סכסוך יש להביא בפני אללה ושליחו"
יש סוגיה שאני מעוניין להתייעץ בעניינה עם אחיי, והיא הטעויות המתרחשות בין האחים, אללה אמר: 'הנכבד שבכם אצל אללה הוא הירא שבכם'[3], והנביא אמר: 'האנשים המכובדים ביותר הם אלו היראים מאללה'... זוהי אמת המידה שלנו, מידת האמון באנשים כדי שישאו את פיקדון הדעוה והג'יהאד גוברת ככל שמידת יראת השמים גוברת ולא כמידת הקרבה המשפחתית, הייחוס או השיוך הארגוני... טעות היא תכונה אנושית וכבר אמר הנביא: 'כל בני האדם טועים והטועים הטובים ביותר הם אלו החוזרים בתשובה'... זוהי דרכם של המאמינים, ואולם אלו הלוקים בחולי בליבם מתחקים אחר נקודות התורפה והשגיאות של לוחמי הג'יהאד ומעצימים אותן ולעיתים קרובות הם מגדירים אותן כ'תולדה של פולחן הג'יהאד' תחת כותרת 'האלימות והטרור', שאללה יעזור להם...לוחמי הג'יהאד הם מבניה של האומה [האסלאמית כמוהם כמו עולי הרגל והמתפללים, כמותם הם צודקים וטועים ומי שמואשם באחת העברות שהעונש עליהן הוגדר בהלכה האסלאמית, מועמד לדין ואין מקום למאבק בין מוסלמים המצייתים בפועל לאללה ולדבר שליחו. כל עניין וכל סכסוך יש להביא בפני אללה ושליחו שנאמר: 'אם תיפול ביניכם מחלוקת על דבר מה, הביאוהו בפני אללה ובפני שליחו, אם מאמינים אתם באללה וביום הדין, כך טוב ונאה יותר ליישב כל דבר'[4]. הבאת המחלוקת בפני האל והשליח היא סימן האמונה ודחיית הדבר היא סימן לכפירה...
על חכמי הדת, מפקדי לוחמי הג'יהאד והשיח'ים של השבטים להשקיע מאמצים בקרב כל שתי קבוצות שיש ביניהן חילוקי דעות ולפסוק בעניינן ע"פ החוק של אללה, ועל שתי קבוצות אלו להיענות [למפשרים] מקרב אנשי הידע הנאמנים, ואולם היזהרו מלבוא למשפט בפני חכמי הדת והשופטים של הרוע בכלל ובפני הסעודים שבהם בפרט, אשר אוסרים על לוחמי הג'יהאד להילחם בצבא ובמשטרה של משתפי הפעולה דוגמת עלאוי, אל-ג'עפרי ואל-מאלכי,[5] ביודעם שהללו [שימשו ו]משמשים כלי בידי הכיבוש האמריקאי ומסייעים להם להילחם במוסלמים וזוהי רידה ברורה...
"אחוות אמונה קושרת בין המוסלמים, לא השיוך לשבט או למולדת"
לפני סיום, אני מציע לעצמי ולמוסלמים בכלל ולארגון אל-קאעדה בכל מקום בפרט, להיזהר מפנאטיות לאנשים, לארגונים ולגיבורים, שכן האמת היא דבר אללה ודבר הנביא... היזהרו לבל תבינו את הסוגיה הזאת במישור התיאורטי בלבד ואילו במציאות תפעלו בניגוד לה... כל מי שאומר משהו העמידו את דבריו [למבחן] אל מול הקוראן ואל מול הסונה של הנביא - מה שעולה בקנה אחד עם האמת קחו אותו ומה שנוגד אותה עזבו אותו... אחוות האמונה היא זו הקושרת בין המוסלמים ולא השיוך לשבט או למולדת או לארגון. האינטרס של הקבוצה קודם לאינטרס של הפרט, האינטרס של המדינה המוסלמית קודם לאינטרס של הקבוצה והאינטרס של האומה [האסלאמית] קודם לאינטרס של המדינה.
[עקרונות] אלה צריכים להיות מבוצעים הלכה למעשה בחיינו... אני שב ואומר זאת [ללוחמי הג'יהאד בעיראק], כדי לסלק את התגברות [התופעה] שצמחה אצל חלק מהם והיא האדרת פקודות הקבוצה ופקודות מפקדיה, עד כי נדמה למי מהם כי [פקודות אלה] הן אמת לאמיתה, והוא מתייחס אליהן במציאות המעשית שלו כאילו היו קביעות חסינות מפני טעות, הגם שבאופן תיאורטי הוא מאמין שחסינות מפני טעות היא [תכונה] של שליח אללה בלבד. [כמו כן, אדם כזה] הופך להיות קנאי לקבוצה שלו ולמפקדיה ואינו מציית לפסוק מהספר של אללה [קרי הקוראן] או לחדית' מהסונה של שליח אללה, וזוהי סטייה מפורשת מדרך הישר... על מי שפועל בניגוד להלכה של הנביא, באופן נסתר או באופן גלוי, להיזהר ולחשוש מפגיעתה של מלחמת אחים [פתנה]... היזהרו מפני אויביכם ובפרט מפני הצבועים המסתננים לשורותיכם כדי לעורר מלחמת אחים בקרב קבוצות לוחמי הג'יהאד ומי שעושה זאת העמידו אותו לדין...
"קבלת המוות עדיפה על הפניית גב לו"
הו שבטינו בני החורין האצילים, האמונה שלכם גרמה להם להתנגד לכך שהכופרים הביזנטים יגררו את רגליהם בתחומי עיראק... וגמרתם אומר להילחם בהם עד מוות, ומי שמשתוקק אל המוות מוענקים לו חיי [נצח]. הסבתם לאויב אבידות רבות בנפש והפלאתם להילחם בהם, עד כי הפכו לאסירים בבסיסיהם ובאזור הירוק, מחשש מפני סכנה. המשיכו להשקות את חיילי הכפירה מכוס המוות המר ואל תותירו [ולו] אחד מהם על פני אדמת עיראק. אתם תוקפים ונלחמים כדי לשמור על דת האומה...
בימים אלו אני רוצה לציין במיוחד את אנשינו בדיאלא, היוצאים נגד מתקפת הכופרים ומשתפי הפעולה [עמם]: העמידה [האיתנה שלכם] כיום בחסות החרבות, למרות [סכנת] המוות הכרוכה בה, היא אוצר עצום שיועיל לכם מחר - ביום הדין... קבלת המוות עדיפה על הפניית גב לו ודקירה בצוואר מכובדת יותר מדקירה בגב...
הו אנשי עיראק... הו מגני האסלאם, הו אנשי המופת התורכים, הכורדים והערבים, מצבם של הכופרים התערער ומועד מנוסתם מתקרב... החזיקו מעמד, אללה ירחם עליכם... אל תביישו את המוסלמים היום... חיזקו ושקדו [על הג'יהאד שלכם], אין מנוס מן המוות, תהא נפשי כפרתכם".