המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמר ביומון ירדני ממסדי: השבח לפעילי ארגוני הטרור בעזה המייצרים טילים בלא חשש מהמוות
16/5/2023


מאמר ביומון ירדני ממסדי: השבח לפעילי ארגוני הטרור בעזה החופרים מנהרות, מייצרים טילים ואינם חוששים מן המוות


בצל העימות האחרון בין ישראל לג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, פרסם היומון הירדני הממסדי אל-ראיב-12.5, מאמר של הכותב יוסף אל-עבאדי, תחת הכותרת "הגברים של אללה", אשר חלק שבחים לפעילי ארגוני הטרור בעזה והגדירם "הטובים שבברואים" ו"מופת של גבריות, אומץ, העזה ואצילות נפש". לדברי הכותב, פעילי הטרור בעזה אינם חוששים מן המוות וכי הם חופרים מנהרות, מייצרים טילים, ועוקבים אחר האויב הישראלי בניסיון להכאיב לו, בעוד יתר האנשים עוסקים בענייני יום-יום, בהם אוכל, ספורט ורכילות.

 

לוגו היומון אל-ראי:


 

להלן תרגום קטעים ממאמרו:

 

"לאללה יש עלי אדמות גברים שונים [מאיתנו] שאת תכונותיהם אין למצוא אצל אחרים והם מיטב ברואיו.

 

בעוד אנו רודפים יומם וליל אחר פרנסתנו ורוב מעיינינו נתונים לה, הללו עסוקים בחפירת מנהרות, בייצור טילים, בהדרת שינה מעיני האויב והעסקתו בבניית מקלטים תת קרקעיים, כדי להסתתר בהם כחולדות.

בעוד אנו מחפשים מאכלים מעוררי תיאבון כדי למלא את כּרְסֵינוּ הרופסות מחוסר תנועה, הם מתכנסים בתוך מנהרות שהם חופרים בידיהם המבורכות, או תחת צל עץ לצד מחרטה פרימיטיבית לצורך ייצור טילים...

 

כאשר אנו משוטטים ברשתות החברתיות בחיפוש אחר דיווח על פרידה של שחקנית מבעלה העלוב, או על נפילת זמר מהבמה, הם עוקבים אחר עמדות האויב יומם וליל מבלי לנוח לרגע, במטרה למצוא נקודת תורפה כדי להציל אסיר או לבצע פעולה שתכאיב לליבו של אויבם ואויב אללה.

 

בעוד שצעקותינו גוברות ואנו מורטים את עצבינו במהלך [צפיה ב]משחק [כדורגל] של ברצלונה נגד [ריאל] מדריד ומתעמתים [בינינו] - לעתים אפילו באופן פיזי - לגבי השאלה מי טוב יותר מסי או רונאלדו וקוטלים בביקורת את הליגה האנגלית, הם מבלים את הלילה בהנהגתו של אדם רעול פנים בעל קול מרגש שבמצחו יש סימן כתוצאה מכריעות הברכיים [במהלך התפילה], וכמה מחבריהם שומרים עליהם מפני בוגדים ולאחר מכן הם מתחלפים.

 

אין להם פייסבוק, לא טיקטוק ולא חשבונות ברשתות החברתיות, וגם כאשר האינטרנט מתנתק הם לא מדוכדכים. הם לא צורכים סמים, לא שותים אלכוהול ולא מחפשים רופא שינפק להם תרופות הרגעה.

הם רצים אל המוות בכל עת, ידיהם אינן רפות והם לא מצטערים... רגליהם יציבות על הקרקע וסופות העולם הזה אינן מזעזעות אותן. הם לא מתלוננים על חום הקיץ או על קור החורף אלא משבחים את אללה...

 

מקומם ידוע לכל. כתובתם היא פלסטין ובפרט עזה והם מופת של גבריות, אומץ, העזה ושל אצילות נפש."[1]




[1] אל-ראי (ירדן), 12.5.2023

תגיות