חבר באיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים: מבצע הפיגוע בירושלים שרצח 7 אזרחים - "גיבור" ו"מודל לחיקוי"; הקוראן קורא לג'יהאד למען אללה
ד"ר עטיה
עדלאן, חבר באיחוד
העולמי של חכמי הדת המוסלמים הנתמך ע"י קטר ותורכיה, פרסם באתר האיחוד
מאמר בשבח המחבל ח'ירי עלקם שביצע פיגוע ירי בשכונת נווה יעקב בירושלים בו נרצחו
שבעה אזרחים [27.1.2023]. עדלאן, שהיה חבר בפרלמנט המצרי בתקופת שלטון
האחים המוסלמים וחי כעת בתורכיה, ברך במאמרו את עלקם על שהפך לשהיד וכן את 72
הבתולות שינשאו לו בגן העדן.
לדבריו, עלקם אינו טרוריסט אלא "גיבור שהציג מודל ראוי לחיקוי לָהתנגדות הפלסטינית ולהתנגדות לכל כיבוש" וכי האומה האסלאמית זקוקה לרבים שכמותו. עדלאן מתח ביקורת חריפה על מדינות הערביות והאסלאמיות שגינו את הפיגוע והגדירו אותו כפעולת טרור נגד אזרחים. לדבריו, "אלה שהובאו מכל קצווי עולם כדי להתיישב באדמת האסלאם בחסות הצבא" והמתנחלים, אינם אזרחים תמימים ולאיש מהם אין בראיית השריעה האסלאמית חסינות מפני הריגה, או פגיעה ברכוש. לבסוף, הדגיש עדלאן כי הקוראן קורא בפירוש לבצע ג'יהאד למען אללה ולתמוך בלוחמי הג'יהאד.
עטיה עדלאן[1]
להלן תרגום קטעים ממאמרו:
"מי הם הטרוריסטים? ומי הם האזרחים החפים מפשע?... שופרות התקשורת ומאחוריהם הפִּיות הפוליטיים הגדולים של הישות הציונית יִללו כהרגלם והתחילו לבצע השלכה מופקרת זולה ולכנות את ההתנגדות הפלסטינית טרור! מכיוון שהפריצות הפוליטית היא תכונה מושרשת בהם, הם הגדירו את המתנחלים הגזלנים כאזרחים תמימים... האמת היא שאינני מופתע מעזות המצח הזו וגם לא מהפוליטיקאים שתומכים בציונות במערב העוין את האסלאם ואת המוסלמים. אולם, נדהמתי מאוד מהמדינות הערביות והאסלאמיות שגינו את [הפיגוע בנווה יעקב] אותו כינו טרור ותיארו זאת כתוקפנות אכזרית נגד אזרחים. האם זהו טרור? והאם אלו הם אזרחים?!
לאיזה אזרחים ולאיזה חפים מפשע אתם מתכוונים? האם מי שהובאו מכל קצווי עולם כדי להתיישב באדמת האסלאם בחסות הצבא הם אזרחים חפים מפשע? האם מי שגזלו את הארץ וגירשו ממנה את תושביה הם אזרחים תמימים? האם הגוזלים הכובשים התוקפים את הדברים שאסור לחלל את קדושתם [על פי האסלאם] הם אזרחים תמימים ואלו הצודקים המֵגֵנים על זכותם מכוּנים טרוריסטים וקיצונים? על פי איזה אמות מידה אתם בוחנים את הדברים? האם שכחתם כי החזרת הישראלים לגבולות 67' היא חלום קשה להשגה, אף על פי שהשיבה [של הפלסטינים] לגבולות 48' היא הזכות המינימלית ועקרון של צדק בסיסי? האם שכחתם שכל התנחלות קמה על חורבות בתי הפלסטינים שאותם ירשו מאבות אבותיהם[?]...
אין זה נכון שתושבי ההתנחלויות הם אזרחים, הרי הם באו לארצנו בהקשר של כיבוש האדמה והמקומות הקדושים ובלעדיהם הכיבוש לא היה מתקדם ולוּ צעד אחד. הם לא הגיעו כמבקשי מקלט... כנמלטים מדיכוי, מעוני או מאובדן, אלא הם באו מתוך אמונה במדינת הציונים ותמיכה במפעלם. הם לוחמים גם אם אינם נושאים נשק וגם אם לא הרגו [ולוּ] עֵז; הם אנשי צבא גם אם אינם לובשים מדים; הם קצינים וחיילים גם אם אין על כתפיהם סרטים ודרגות. לפיכך, אין לאיש מהם בראיית השריעה האסלאמית חסינות מפני הריגה או מפני פגיעה ברכוש ואין הבדל גדול בין פגיעה בהם לבין פגיעה בחייל ישראלי.
הריגת אזרחים אינה ממנהגנו, אנו המוסלמים, זוהי דרכן של התרבויות הג'אהליות [הכופרות] ובכללן התרבות המודרנית. מניין האזרחים שנהרגו בידי צבאות התרבות המערבית מגיע לעשרות מיליונים. האסלאם והמוסלמים בשום אופן לא [נוהגים כך], אך האסלאם - אשר מאיץ [במוסלמים לצאת] לג'יהאד למען אללה... ואשר מזהיר בתוקף מפני הריגת אזרחים שאינם לוחמים - אינו מייחס חשיבות לאזרחים שנחשבים ללוחמים בוודאות...
ח'ירי עלקם [מבצע הפיגוע בנווה יעקב] לא היה טרוריסט, הוא היה גיבור שהציג מודל ראוי לחיקוי לָהתנגדות הפלסטינית ולכל התנגדות לכל כיבוש ולכל תוקפנות נגד חבל ארץ של מוסלמים. 'הזאב הבודד' [הזה] נכנס להיסטוריית הניצחונות המהוללים דרך הדלת הרחבה ביותר שלה, והאומה האסלאמית זקוקה מאוד לרבים כמותו, שיְלמדו את הכובשים העושקים לקח מרתיע ויסבו להם תבוסות ושכול...
יבורך [ח'ירי עלקם] על השהאדה [הקרבת הנפש], יבורכו 70 מבני משפחתו על כך שהוא יהיה מליץ היושר שלהם ביום הדין, תבורכנה 72 הבתולות שתזכינה בכבוד להינשא לו בגן העדן...
הדבר החמור ביותר שקורה לסוגיה הפלסטינית הוא המצב הנוכחי שבו חלה נסיגה בתודעתם של מוסלמים רבים עד כדי היפוך התודעה והמשמעויות. [הגענו למצב בו] אנו נדרשים להשקיע מאמץ כדי להיאחז ב[פסוקי הקוראן] המפורשים ולחזק את עקרונות היסוד...
הו המוסלמים, ספרו של אללה [הקוראן] בפנינו והוא קורא - בבירור ובקול רם ומהדהד למרחקים - לג'יהאד למען אללה כדי שדבר אללה [קרי האסלאם] יהיה העליון. אם לא הבנו עדיין את חשיבותו ואת חיוניותו של ג'יהאד ההגנה על האדמה הקדושה ביותר בעולם, אז מה נעשֶה באשר לדבר אללה [קוראן, סורה 9, פסוק 29]: 'הילחמו במי - מקרב אלה שניתן להם הספר [קרי היהודים והנוצרים] - שאינם מאמינים באללה ולא ביום הדין, לא מקדשים את מה שקידשוּ אללה ושליחו ואינם דוגלים בדת האמת, עד אשר ישלמו את הגִ'זיה במו ידיהם כשהם מושפלים".
חי אללה, אנו נמלא את חובתנו כלפי זכותם של אחינו לוחמי הג'יהאד [להגן] על חייהם ועל רכושם באמצעות תמיכתנו, תפילתנו וסיוענו, שאם לא כן, במה מתבטאת הנאמנות למאמינים [קרי המוסלמים]?... "[2]