המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
חבר פרלמנט לבנוני: לעקל את מוצרי "אסתי לאודר"
30/12/2001


חבר פרלמנט לבנוני: לעקל את מוצרי "אסתי לאודר" 

 

בעקבות פתיחת סניף של חברת הקוסמטיקה "אסתי לאודר" במרכז המסחרי של בירות ביקש חבר הפרלמט הלבנוני מטעם מפלגת חזבאללה, נזיה מנצור, מממשלת לבנון לעמוד על זהותה האמיתית של החברה ועל יחסיה עם ישראל.


בשאלה שהפנה לממשלה דרך יו"ר הפרלמנט ציטט מנצור מכתבה שהופיעה בעמוד הראשון של העיתון אל-תמדן בתאריך 12 בדצמבר בה נכתב: "אל-תמדן חושף כי חברה ציונית חדרה ללבנון... אנו מבקשים מהמדינה לגרש מיד את "אסתי לאודר". עניין זה מעורר עניין רב ופליאה ומוביל אותנו לשאול עצמנו על חרפה זו, על כניסתה [ללבנון] של חברה ציונית תחת שם מסחרי שבעליה הציוני בעל היסטוריה ומוניטין של שנאה כלפי ערבים בכלל ופלסטינים בפרט."

 

כמו כן הוסיף מנצור וכתב: "מה שמדהים בידיעה זו הוא הפרטים [שהופיעו בה] אודות בעלי החברה, מידת שנאתם לערבים, סיועם ותמיכתם המוחלטת לישראל ולזרם הימני שבה במיוחד בתקופת האינתיפאדה.

 

נשיא החברה רון לאודר היה בעבר הקרוב יו"ר ועידת נשיאי החברות האמריקאיות היהודיות הגדולות והוא היום נשיא הקרן הלאומית היהודית. בעוד הוא נושא בתואר זה, שלח לאודר מכתב ב- 3.1.2001 ליהודי אמריקה בו נכתב: רק ההתעוררות תסייע להתמודדות מול הטרוריסטים החפצים כי חזון חלומנו, ארץ ישראל ייהרס.

 

ב- 26.5.2000 לאחר שחרור דרום [לבנון] ותבוסת ישראל ומשתפי הפעולה שלה מיהר רון לאודר לפנות לנשיאי 55 החברות היהודיות שהוא עומד בראשן בבקשה להגיש סיוע חומרי ומנטלי למשתפי הפעולה של ישראל אשר ברחו מלבנון. וכדי לגמול לציוני הזה קראו ארגונים ומנהיגים ציונים להגביל את קשרי מסחר שלהם לחברה שלו."   

 

מנצור דרש מן הממשלה, במידה ודברים אלו יתבררו כנכונים, לעקל את מוצרי החברה, לתת אותם למשפחות השהידים והאסירים ולהעמיד לדין את שותפיה המקומיים של החברה. מנצור אף איים כי אם הממשלה לא תענה על שאלתו הוא יגיש שאילתא בנושא זה.[1]



[1] אל-שרק אל-אוסט, (לונדון), 28.12.2001