המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מפקדי משמרות המהפכה: "המהפכה האסלאמית היא תחייתה וזריחתה של שמש האסלאם
21/4/2021

 

מפקדי משמרות המהפכה בשבח המהפכה האסלאמית של איראן: "המהפכה האסלאמית היא תחייתה וזריחתה של שמש האסלאם. האמת של המהפכה האסלאמית מהווה תחייה מחודשת עבור בני האנוש"

 

מפקדיה הבכירים של איראן במשמרות המהפכה (משה"מ), חוסין סלאמי מפקד משה"מ ואסמאעיל קאא'ני, מפקד כוח קודס, התבטאו בשבועות האחרונים בשבח המהפכה האסלאמית והאדירו את תרומתה לאנושות. לדבריהם, המהפכה העירה את בני האנוש ומשימתה היא להציל את האנושות מידי משעבדיה הכופרים בדרך האסלאם ובחסות האל. השניים האדירו את הההולכים אחר מחנה המהפכה החמושים בכוח האמונה והסבירו כי עליונותם מובטחת מול האויב הכופר והחומרי.

 

סלאמי זיהה את מרכיבי הכוח המשולש הבלתי מנוצח: האסלאם, המנהיג והעם, שינחילו תבוסה לאויב הכופר שאינו מסוגל להתמודד באמצעים חומריים נגד כוח האמונה הצודקת. 

 

להלן עיקרי דברי מפקד משה"מ סלאמי בשלושה נאומים אידיאולוגיים שנשא ודברי מפקד כוח קודס קאא'ני:

 

מפקד משה"מ סלאמי: "אחד האידיאלים של המהפכה האסלאמית הוא הצלת האנושות מהיותה שבויה בשוק העבדים המודרני בעולם; גורל האויב הוא תבוסה נצחית"

בטקס לחילופי מפקדי הבסיג' ב-2.3.2021, אמר סלאמי: "כתוב על מצח המהפכה שלנו שנראה את שקיעת המעצמות. האויב הבין שהסוד העיקרי לתבוסותיו הוא הקשר שבין האסלאם, הולאית [שלטון חכם ההלכה, ח'אמנאי] והעם. אחד האידיאלים של המהפכה האסלאמית  הוא הצלת האנושות מהיותה שבויה בשוק העבדים המודרני בעולם. המהפכה האסלאמית היא תחייתה וזריחתה של שמש האסלאם. האמת של המהפכה האסלאמית מהווה תחייה מחודשת עבור בני האנוש כדי שיקומו מבית הקברות של היסח הדעת והעבדות. כל אימת שהשמש זורחת הכופרים נערכים לכבות את אור האל, אך האל משלים את תפארתו ומגלה את אורו לכולם.

 

המהפכה שלנו הייתה מהפכה של התודעה והיא העירה את האנושות. הישנותה של התעוררות זו בעולם אינה ניתנת לריסון. הגורמים המרכיבים את האסלאם יתפשטו בכל העולם וכתוב בחזית המהפכה שלנו שנחזה בשקיעת כוחות [האויב].

 

אלה שנראו בלתי ניתנים להריסה עד לפני כמה עשורים חוזים [כעת] במות ההיגיון שלהם. התבוסה העיקרית של אויבינו היא תבוסת ההיגיון והאמונה שלהם. אם חברה שוברת את מערכת האמונות שלה היא תיכשל. החברות האסלאמיות בדרך להחיות את ערכי הצדק, הכבוד, הרוחניות והמוסר.

 

חילופי אש אינם מכריעים [אותנו], המצור הכלכלי אינו מביס אותנו. בגישה ובתפישת העולם של האסלאם, הגדולה טמונה ברוח, במשמעות ובאמונה.

 

כל אימת שנעגן את האמונה האלוהית ב[מערכת] האמונות, לא נכשל. בחודש נובמבר [1979] האל ברא את הבסיג', והוא הנץ במחשבתו של האמאם ח'ומייני. השתיל היפה הזה צמח בליבם של האנשים והפך לאילן גדול וחזק. מנקודת המבט של פילוסופיית החיים, הבסיג' מפיץ את האמונות, מציג את הערכים ומהווה התגלמות מזהירה של המעלות האלוהיות של האסלאם בגוף האנושות.

 

האויב תקף [את העם האיראני] מכל הכיוונים, כולל בכלכלה, בתרבות ובטרור, [אולם] הנתיבים נסגרו בפניו, ולאחר שנתקל בדלת סגורה הוא עשה ניסיון נוסף אך נכשל שוב.

 

הסוד העיקרי של התבוסות האלה של האויב הוא באי הבנתו ובורותו לגבי מרכיבי הכוח העיקריים העומדים מולו. האויב אינו מסוגל למדוד את הסטנדרטים של כוח רוחני ויצא למלחמה ברוחניות, באמונות ובערכים של האומה [האיראנית] באמצעים חומריים. הא-סימטריה במלחמה זו מתבטאת באופיו, זהותו והגיונו של הכוח. האויב לעולם לא יוכל להתמודד עם כוח המהפכה באמצעים חומריים.

 

גורלו של האויב הוא תבוסה נצחית. תבוסה מתרחשת כאשר אמונות וערכים משתנים והאמון קורס. האויב הבין את העובדה שהסוד העיקרי של תבוסותיו הוא הקשר בין האסלאם, הולאיה [שלטון חכם ההלכה, ח'אמנאי] והעם. כאשר משלבים את שלושת היסודות הללו הם יוצרים כוח בלתי מנוצח.

 

הבסיג' עצמו הוא שדה הקרב והיסוד העיקרי במאבק. אם אנו רוצים שהמהפכה שלנו תמשיך לפרוח עלינו לשמור על היסוד הזה בחיים, בשדה [הקרב] ובנשימה. ההתקדמות הטכנית לעולם אינה יכולה להחליף את תפקיד האדם במצוינות החברה וצמיחתה. ..."

 

"באשר לעליונות היחסית של האויבים בתחום הסייבר", אמר סלאמי: "דעו שאם הבסיג' ייכנס לזירה תוכלו לראות כיצד האויבים בורחים... הבסיג' הוא פילוסופיית החיים ובשר מבשרה של האומה [האיראנית].

 

לא ניתן למצוא שום מדינה אחרת פרט לאיראן שיש לה מודל כזה של משטר שבו נציג האל עומד בראש המערכת והעם מאמין בו."[1]

 

סלאמי: "האומה האיראנית היא המודל היפה ביותר עבור עולם השהידים ... האומה האיראנית אינה טועה כי היא מסתכלת רק על הכוכב הבוהק בשמיים שנקרא המנהיג"

ב-8.3.2021 נשא סלאמי דברים באירוע לכבוד ספרות ההתנגדות והג'האד בעיר סננדג' בחבל כורדיסתאן בצפון איראן. הוא שיבח את התפקיד המאחד של המהפכה האסלאמית והאסלאם בין כל השבטים האתניים באיראן ועמד על תפקיד הג'האד והשהידים ותרומתם לניצחון איראן על אויביה. להלן עיקרי הדברים:

"איש לא האמין שנביא האסלאם יקום מתוך [בני] העניים וכך יכבוש את העולם. חווית ההיסטוריה הראתה כי מחנה האסלאם זורח בעולם וכל הפוליתאיסטים נערכים תמיד נגדו כדי לכבות את אור האל, אולם האל מגדיל כל פעם את אורו...

איראן היא ארץ הגדולה, בעלת ציוויליזציה ומדינת האסלאם... [השטח] הגיאוגרפי של ההתנגדות [האסלאמית] וההיסטוריה של ההתנגדות שלנו הם עצומים. כל עם החסר סיבולת לסצינות הרגישות של ההיסטוריה שלו, נמחק ממקומו הגיאוגרפי והפוליטי.

 

מפקד משמרות המהפכה, חוסין סלאמי[2]



האומה האיראנית חוותה באיראן ארבעה עשורים של עמידה בסבל כשהחזקים תקפו את המדינה וסגרו את שערי המסחר והגבולות בפניה כדי לגרום לה לכרוע ברך [בפני אויביה]. הסיבולת של העם האיראני הראתה סיבולת של אומה, בעוד כל רשעי העולם מבצעים מעשי רשע כנגד המדינה, עד כה איש לא נכנע. האומה האיראנית חצתה את מסלול הג'יהאד והשהאדה וזהו סוד ניצחוננו. חום להבות האסלאם וזריחת התקומה מתקיימים פעם נוספת במדינה.

 

אלמנטים של יציבות וסיבולת במדינה ובדת המדינה מתקיימים יחד עם מנהיגים שרואים למרחקים, אמיצים, בעלי אופקים רחבים והכשרה רוחנית ... כאשר אומה אסלאמית ומנהיג [מתלכדים] יחד הם מהווים זהות ואישיות של ההתנגדות של האומה. איש אינו יכול לעשות דבר [נגד זה] ואמריקה נעצרת ועוסקת בארצה...

אנו מדברים כאן על ספרות ההתנגדות, ומשמעותה הפחת רוח במילים, כשם שספרות הסיבולת שלנו נוצרה והיא ממלאת את החברה בניחוח המילה "השוהדא" [השהידים] – אומה כזו לעולם לא תיכנע...

אויבי איראן האסלאמית מובסים כיום מכיוון שלא הצליחו להביס את האומה ואת משטר המהפכה האסלאמית, שכן האומה האיראנית ידועה כיום בקנאותה, בהתמדתה, באחדות לבה ובהיותה בעלת מצפון, והתנגדותה נובעת מקיומם של לב ואמונה.

 

האויבים מדמיינים שהאומה האיראנית תחליף את כבודה, סמכותה ויוקרתה בדברים חומריים. סיפור המצור הכלכלי הוא סיפור הטעות של האויב לגבי החברה שלנו והתוצאה היא טעות האויב. האויב משלם [על מעשיו] כי הוא טועה ובסופו של דבר מובס.

 

החרימו אותנו בצורה הקשה ביותר, אך היום הודות להתנגדות של האנשים האלה ושל האומה האיראנית הם עמדו איתן וניצחו.

האומה האיראנית היא המודל היפה ביותר עבור עולם השהידים, היא התגלמות התבנית היפה ביותר של מודל זה וזאת למרות שאויביה נכנעו למחלה [הקורונה] והובסו, באיראן העם הוא השליט והוא הקים את המשטר היוצא מן הכלל ביותר בהיסטוריה ומפקדיו [מדברים איתו] בגובה עיניים ולכן העם רואה במשטר חלק ממנו.

 

באיראן ... כולם חיים למען המדינה. האסלאם באיראן הפך את כל הקבוצות האתניות לאחים, ולדעת הקוראן, גזעים אלה הם הזדמנות להכיר קבוצות אתניות שונות. האומה האיראנית כולה אצילית וגדולה. חווינו את הגדולה הזו בפועל עם התנגדות העם. יש לכבד אומה שלעולם לא מקשיבה לקולם של זרים.

ההתנגדות היא דרך ושום נקודה בה לא צריכה להיחלש. האומה האיראנית אינה טועה כי היא מסתכלת רק על הכוכב הבוהק בשמיים שנקרא המנהיג [ח'אמנאי]."[3]

 

סלאמי: "האסלאם כה יקר, שהאל שמח לשחוט את המהות היפה והשלמה ביותר שלו [שהתגלמה בדמותו של האמאם חוסין] על מזבח העאשורא, לכן המהפכה שלנו היא המשך המשימה האלוהית. המהפכה האסלאמית של איראן באה ליצור את החיים הטובים עלי אדמות"

בנאום אידיאולוגי נוסף ב-14.3.2021 התייחס חוסין סלאמי, מפקד משה"מ, למיתוס ההקרבה העצמית בשיעה – השהאדה של אמאם חוסיין בעאשורא בשנת 680 לספירה והדגיש כי המהפכה האסלאמית מהווה המשך להתגלות האסלאם בתקופתנו וכי היא ציווי האל.

 

"אופי משמרות המהפכה נוצר בעאשורא בשנת 61 להג'רה,[4] ומשמעות הדבר היא שמשה"מ הוא הרחבה של מלווי העאשורא. אכן גם הבסיג' הוא כך. האסלאם כה יקר, שהאל שמח לשחוט את המהות היפה והשלמה ביותר שלו [שהתגלמה בדמותו של האמאם חוסין] על מזבח העאשורא, לכן המהפכה שלנו היא המשך המשימה האלוהית.

 

המהפכה האסלאמית של איראן באה ליצור את החיים הטובים עלי אדמות ולשחרר את האדם משבי היהירות [המערב הכופר בהנהגת ארה"ב], בהמשך למשימת הנביאים, ובנוסף, להביא לאנושות את הפולחן ועבודת האל ופירוש הדבר הוא "חידוש השליחות."

 

אנו נמצאים בעידן הזהב של האסלאם, מכיוון שהאסלאם זרח והתגלה, ויש הזדמנות לציווי האל להתקיים. לכן אנו במצב יוצא דופן. ההתגלות היא עדכנית והקוראן נקרא, וכדי לממש את ההבטחות האלוהיות נוצרת ריבונות והמצווה היא לעשות מעשים טובים.

החיים אינם אפשריים ללא ריבונות [האסלאם]. למעשה, ללא הוולאיה [שלטון חכם ההלכה], פסקי הדין לא ניתנים למימוש והפוליתאיסטים והכופרים מייצרים מחלוקות בין האדם להתגלות [האסלאם]. זה לא מאפשר לעיניים לראות ולאוזניים לשמוע [את המציאות], לכן האסלאם בא כדי להסיר את ווילונות הבורות האלו. עם זאת, איננו מכירים את המהפכה שלנו ואיננו יודעים [אל נכון] איזה אירוע [גדול] היא יצרה בעולם.

 

בזכות המהפכה האסלאמית באיראן, האנושות וטוהר הנפש מתפשטים שוב. כמובן שהכוחות השטניים עמדו בשורה כדי למנוע את התפשטותה ולשם כך גייסו את כל כשרונותיהם ויכולותיהם לשלב של ההתמודדות עם האסלאם; אך סיפור תחילת האסלאם חוזר על עצמו.

 

כאשר האסלאם יצר ריבונות הוא רצה להוביל את האנושות לחוף הישועה בשם דת זו ומסיבה זו כל היהירות העולמית מתגייסת נגדו. אולם האל עוזר לדתו, כי אין להפר את הבטחות האל.

אנו נמצאים בדרך קשה, אך מלאי תקווה. אני רואה את האויבים ואנו צופים בהם מהפינות הרחוקות ביותר. בנוסף לכך יש לנו מנהיג שיכול לראות את הנולד, בעל עומק, מכיר היטב את האויב ומאמין בתפיסת עולם של כוח.

 

האויבים מיקדו את כל תשומת ליבם באסלאם וניסו להפריד את הנוער מהמהפכה ולפצל את האומה האסלאמית בטריקים שונים, אך למרות כל המאמצים הללו, האויב ברח והתרחק מאיתנו.

לאמריקה יש אלפי חיילים בעיראק, אך נאלצת לסגת ממדינה זו. האויב כל כולו אש, אך התהליך מתהפך. למשל, מספר קטן של מוסלמים תימנים במדינה מתנגדת זו שולטים בזירה ושמים למטרה את עומק השטח של אויבם [סעודיה]. כיצד נוצר כוח זה ואיזו אמנות יכלה לשנות את הזירה הלא שוויונית זו?


אנשים צדיקים מגנים על האסלאם בעיניהם ובלשונם, גם אם כתפיהם נגדעו, כי אין לנו ברירה אחרת, אנו בסוף הקרב.[5] האויב נכשל כך שאנו רואים את הריקבון בעצמותיו, את הדיכאון בעיניו, את החולשה במילותיו ואת חוסר האונים בפניו. כיצד התרחשה שחיקת כוח זו [של האויב]? הם לא השיגו דבר בשום שלב פרט לתבוסה.

 

היום אנו מציבים תנאים בפני האויב. כמובן נכשלנו בכל פעם שהם [אויבי איראן] הציבו תנאים בפנינו, אולם אם אנו נציב תנאי לאויב, ננצח, וזאת בזמן שרק בני אדם מאמינים יכולים לעמוד כנגד האויב המתקדם והמודרני.

 

יש לנו כלי נשק. יש לנו הרבה ו[נשק] מודרני, כלומר, כבר איננו מדברים בידיים ריקות. יש לנו גם כוח מסוג זה שיש לאויב, אך מבלי שיהיו בני האנוש מאמינים, כלי הנשק הללו לא יעבדו. לכן, יש לייצר כאלה [לחנך אנשים מאמינים]

 

למרות שהאויבים לא יכולים להיות יוצרי כוח כזה, כלומר, לחנך אנשים צדיקים, הם יכולים להשמיד צדיקים [להסיטם] מהדרך הטובה. לכן, הם תוקפים את ליבם ומוחם של הצדיקים [המאמינים] באמצעות פעולות תקשורתיות מורכבות ומסתוריות שלהם. לכן עלינו לחנך אנשים מאמינים כדי שיישארו בזירה זו. אנשים חזקים הנעים בשתי כנפי התודעה והאמונה, כי לבבות בעלי אמונה אינם נשברים.

 

באופק הרחוק נשמעות זעקות האויב וניתן לראות שהסדר [השלטוני] היהיר חולה [ארה"ב]. כאשר המלומד החכם שלנו [ח'אמנאי] מדבר ומשפיע על ליבנו, מתחנך אדם כמו קאסם סולימאני ש[אף] האויב מדבר עליו [בהערכה].

 

מטרת האויב היא לסגור את מצוות וגילויי האל ולהפריד את האנשים זה מזה. האויב אומר שיש להפריד בין אברי הגוף למוח, אזי עלינו לעשות את ההפך. כמובן שאנו כוח מזוין, אך אנו אומרים שדבר לא עובד מלבד הכשרת בני אדם צדיקים [מאמינים] כנגד האויבים."[6]


כרזה בה מופיעים דברי סלאמי מפקד משה"מ: "אנו מציבים תנאים לאויב"


מפקד כוח קודס קאא'ני: "האסלאם היא דת ההתנגדות והחופש"

אסמאעיל קאא'ני, מפקד כוח קודס, דיבר בשבחי המהפכה האסלאמית בכנס לתביעות משפטיות-בינ"ל של 'ההגנה הקדושה' [מלחמת איראן-עיראק] ב-23.2.21 וציין שאיראן תמשיך את התנגדות ואת דרכו של סולימאני. להלן עיקרי דבריו:

 

"כולנו ילדי האסלאם. האסלאם היא דת ההתנגדות. אנו פונים לאל לפחות עשר פעמים ביום במצבים הנפשיים הטובים ביותר ואנו מבקשים מהאל שנישאר בדרך ההתנגדות...

 

לאחר עמידה איתנה בכל דבר, היום, כשילדי המהפכה יושבים כאן, עברנו בגאווה כמה שלבים של ההתנגדות. מכיוון שהאסלאם היא דת החופש והחופש אינו מושג סתם כך [מבלי לפעול], אפשר להיות חופשי עם ההתנגדות, ומי שלא מתנגד יושפל בכל שלב.

 

המהפכה האסלאמית מפורסמת כיום בכל רחבי העולם, בין ידידיה ובין אויביה, מכיוון שהיא [המהפכה] חופשיה וילדיה השיגו את החופש שלה באמצעות ההתנגדות...

 

התוצאה [של ההתנגדות והמהפכה] הייתה שמדע ההתנגדות התקדם מאיראן האסלאמית צעד אחר צעד, ושבר סוללות אויב שונות, והיום, בחופים הרחוקים, ישנם גברים אמיצים, שהם ילדיהם הרוחניים של שליח האל ותלמידי בית הספר של תרבות המהפכה האסלאמית שמקדמים את החופש בשיא הדיכוי [שבו הם נמצאים]. כל הדרכים הללו נוצרו בעבודה קשה ובמאמצים כוללים. היו אנשים בזירה זו שהצליחו להראות תמונה אמיתית של מושג ההתנגדות.

 

בזירת ההתנגדות, אחת האמנויות שעלינו להכיר היטב היא להפוך איומים להזדמנויות. לו היו האמריקנים חכמים, הם היו צריכים להפסיק לחפש מלחמות ווויכוחים עם המערכת האלוהית של הרפובליקה האסלאמית - על פי ההיגיון שלהם, מכיוון שאיומיהם הפכו להזדמנות הטובה ביותר [עבור איראן]. הם [האמריקאים] כפו עלינו מלחמה, אך המלחמה הייתה ההזדמנות הטובה ביותר עבורנו על מנת שהעולם יכיר את המערכת הזו ואת המהפכה.

 

אני כאחיכם הצעיר, בנוכחות המפקדים שנמנים על המנוסים ביותר במלחמה, אומר לכם שאם ישאלו אותנו מה היה ההישג הנעלה ביותר שלכם במלחמה, ללא ספק נאמר שההישג הגבוה ביותר שלנו במלחמה היה ההומניזציה וההתנגדות הבונה בני אדם בכל העולם.

 

עלינו לדעת מהיכן באנו, היכן אנו נמצאים ולאן עלינו להגיע. עלינו לדעת להכיר הזדמנויות [הסיבה לכך] שהמדינה מתברכת היא מכיוון שהאמאמים [עלי, חוסין] התפללו עבור אותם הגברים שמזהים את ההזדמנויות בזירת ההתנגדות.

 

למדנו ארבע שפות היטב. השפה הראשונה היא שפת המקופחים והמדוכאים – לדעת מה הם אומרים ומה הם רוצים, השנייה היא שפת הכנות וההיגיון, [השפה] השלישית היא שפת העוצמה, הסמכות והכבוד ולבסוף, אם לא נוכל לשוחח עם היריבים שלנו באמצעות שפות אלה, ‌זוהי [שפת] האלימות. אנו יודעים כיצד לדבר עם מישהו כמו אמריקה שלא מבין אלא את שפת האלימות...

 

השהיד סולימאני התייחס לילדים מקופחים ומדוכאים כמו אב .... והיה מחבק אותם. הוא הבין את מה שאמרו הילדים האלה, בני הנוער, הגברים והנשים ... ולהפך, הוא דיבר בשפת [האלימות] החזקה ביותר עם האויבים שיצרו את המצב הזה [של קיפוח] באזור.

 

כולנו אחראים. הדרך הזו היא בית ספר ובית הספר הזה הוא מקום שצריך לטפח את מי שצריך לנוע בדרך זו. אנו ממשיכים להתנגד לאויבים העקשניים ביותר בעולם, בדרך הכבוד, החופש ושמירה על ההתנגדות בכל התחומים, ודרכה של ההתנגדות התחזקה מדי יום ביומו.

 

המשטר הציוני חושב שבמאמצים נואשים הוא יוכל להחליש את ההתנגדות, לו הוא היה יכול לעשות זאת, מדוע הוא מסתובב כעת בין קירות הבטון הגבוהים ביותר [שהקיף עצמו בהן]? כך גם אמריקה. תשוו בין המצב אז שבו הם נכנסו לעיראק ולאפגניסטן למצב של היום.

 

כפי שראינו, דם השהידים רמי המעלה שלנו פתח את הדרך לכרבלא [בתקופת] 'ההגנה הקדושה' [מלחמת איראן-עיראק], נראה כיצד הדם היקר של שהידי ההתנגדות ישחרר את הדרך לירושלים."[7]




[1] איסנא (איראן), 2.3.2021

[2] תסנים (איראן) 8.3.2021

[3] תסנים (איראן), 8.3.2021

[4]  יום העאשורא בשיעה הוא יום אבל על מות חוסין, נכד הנביא, בטבח בכרבלא בשנת 680 לספירה, מול כוחות יזיד בן מעאויה מבית אומיה בקרב על הנהגת המוסלמים.

[5] הדברים מתייחסים לסיפורו של אחד מגיבורי האסלאם, אבו ג'עפר אל-טיאר, שהמשיך בג'האד גם כאשר מרבית אבריו נגדעו בקרב.

[6]  איסנא (איראן), 14.3.2021

[7] פארס (איראן), 23.2.2021