המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמר באתר חזבאללה: דורות'י שיאה, שגרירת ארה"ב בלבנון היא שגרירת השטן ו"מכשפה רעה"
4/4/2021


מאמר באתר חזבאללה: דורות'י שיאה, שגרירת ארה"ב בלבנון - "מכשפה רעה"; שגרירת השטן בביירות

 

ב-16.3.2021 פרסמה הכותבת הלבנונית לילא עמאשא, באתר אל-עהד שבבעלות חזבאללה, מאמר התקפה ארסי נגד שגרירת ארה"ב בלבנון, דורות'י שיאה, שבו תיארה את השגרירה כ"מכשפה רעה" ש"מפיצה רעל והרס" וכן כ"שגרירת השטן בבירות", שרוקחת תבשילים קטלניים כנגד לבנון, זורעת פירוד בין אזרחיה בשירות ישראל ו"מפיצה את כשפיה" באמצעות פוליטיקאים אנשי תקשורת ופעילים לבנונים, עושי דברה. עם זאת, ציינה הכותבת, כי חרף מאמציה, נתקלת שיאה בחומה הבצורה של ההתנגדות הלבנונית - קרי חזבאללה ותומכיו - שתכשיל את תוכניותיה וייחלה לכך שסופה של שיאה יהיה כסופן של כל המכשפות הרעות בסדרות האנימציה לילדים - היעלמות, התרסקות והתפוררות.

 

שגרירת ארה"ב בלבנון, דורות'י שיאה[1]


 

להלן תרגום קטעים מן המאמר:

 

"בין התמונות הנשארות במוחם של בני הדור [הצעיר] שלנו מסדרות האנימציה, נמנית דמותה של המכשפה הרעה השוכנת בארמון מסתורי ומפיצה רוע והרס בכל מקום בו היא נמצאת. היא קושרת קשר עם מי שעשויים להפוך למרכיבים שיִמְסו בתבשיליה הקטלניים ומקיפה את עצמה בחבורת 'עבדים' שמבצעים את הוראותיה באופן אוטומטי. לפעמים היא מנצלת כלי תקשורת כדי שיסקרו את פעילות 'הצדקה' שלה וישדרו כל מה שמשרת את החזרה על לחשי [כשפיה] הכוזבים. שמה משתנה מסיפור לסיפור, אך מאפייני הרוע המחפירים של פעילותה, חשפו בפנינו תמיד את זהותה, גם אם התהדרה בבגדי נסיכוֹת... או מילאה את תפקיד הזקנה העדינה והטובה, שמעניקה את התפוח האדום המבריק הממולא ברעל או את המסכות בזמן קורונה.

 

לא יהיה זה קשה לקבוע את זהותה של המכשפה הרעה בסדרת החדשות המקומיות הלבנוניות כעת, שכן דורותי שיאה [שגרירת ארה"ב בלבנון] המתגוררת במאורת הרשע  [שלה] בעוכַּר [עיירה סמוכה לביירות בה נמצאת שגרירות ארה"ב] מפורסמת מכדי שיהיה צורך להציגה, בייחוד עבור מי שעוקבים אחר ערוצי הטלוויזיה השבים ומשדרים את לחשי כשפיה, מסקרים את פעילותה ומפיצים את מתכוניה המורעלים בכל [פלטפורמה]  תקשורתית ובכל חומר חדשותי.

 

דורותי שיאה ממלאת כעת את תפקיד מנהלת החורבן בלבנון, באמצעות פעילות בולטת ובעקשנות של מי שמוכנה לעשות כל מה שאפשר כדי לממש את יעדיה של ארצה, שכן באופן רשמי היא שגרירת השטן בביירות מאז 2020. קדמו לה מכשפות ומכשפים בעלי תכונות דומות, שהרי הממשל האמריקאי מקפיד לבחור את נציגיו בארצות המזה"ת על פי תכונות מסוימות שהבולטות שבהן היא היכולת להפיץ מחלוקות [בתוך העמים] והמומחיות לנהל קבוצות מקומיות שמידמות לאמריקאים ולנצלן לשירות הציונים במישורים השונים.

 

כקודמיה, נתקלה שיאה בהר של ההתנגדות [קרי, חזבאללה], בקבוצתו הפוליטית וסביבתו החברתית ... האישה הזו משקיעה את מירב מאמציה כדי ליצור ולו בקע אחד בהר על כל שכבותיו, כדי שאולי תשוב לארצה, עם הישג כלשהו בידה...  

 

מכיוון שהמצב כעת קשה והסכסוך הפך לעמוק, שורשי וברור בין שני צדדיו: בין [כוחות] היהירות [התומכים בארה"ב] לבין [כוחות] הכבוד; בין ההתנשאות העולמית, לבין כוחם המתעצם של המדוכאים; בין תוכנית הגזל הבינלאומית השיטתית, לבין תוכנית ההתנגדות בכל הזירות, ובקיצור בין העושֵק לבין הנעשק - היה על שיאה, המכשפה שמונתה לנהל את פעולות הרשע בלבנון, להמציא שיטות חדשות שבאמצעותן תאחה את הקרעים העמוקים מהם סובל [הציר] האמריקאי באזור. זאת, משום ש'ישראל', בת הטיפוחים האמריקאית, החמושה מכף רגל ועד ראש בכל מה שתעשיית הנשק האמריקאית הגיעה אליו, נחלה תבוסות רצופות בעימות עם ההתנגדות, החמושה קודם כל בַּאֱמֶת ו[אחר-כך] בנשק, שהאמריקאי שואף להשיג מידע אודותיו ולהוציאו [מידיה] בכל האמצעים... גם את דאעש ו[הארגונים] הברבריים דומיו, שהם [ארגונים] מתוצרת ארה"ב שהופצו באזור, ניפצה ההתנגדות לרסיסים והם הפכו לגרוטאות ברזל שהיצרן שלהם אינו יודע כיצד יוכל לשוב ולהפיק מהם תועלת.

 

בנוסף, יש כעת סימנים לכישלונה של התוכנית המדינית האמריקאית באזור, לאחר שהפכה למפלצת גלויה שאינה יכולה [עוד] להונות איש באמצעות סיסמאות נוצצות והבטחות שווא... שיאה יודעת את כל הדברים הללו, ואף יותר מכך: היא יודעת שלתבשילי הרעל שאותם היא רוקחת בין וושינגטון לבין ביירות לא יימצא מקום על שולחנות האזור, ואין להוציא מכלל אפשרות שהיא תשליכם למגשיהם של מי שעבדו עִמה, [בהנחה ש]אולי תפיק תועלת כזו או אחרת מהרעלתם... היא יודעת שהצוות [הלבנוני] שאותו היא מנהלת הכולל פוליטיקאים, אנשי תקשורת ופעילים, אינו אלא חבורת שכירים כושלים ואין ספק שהיא בָּזָה להם הרבה יותר מכפי שאנו בזים להם. היא יודעת שהסקירות שהיא מציגה באירועים מסוימים, אינם אלא 'סרטים' שלא נמצא מקום להצגתם ולשיווקם, אלא במוסדות תקשורת שקיבלו מראש תשלומים כספיים לשם כך. היא יודעת  כי מקבלי פניה [בלבנון] לא יצליחו לבצע דבר מבקשותיה שנכרכו בהבטחות להעניק להם משרות או פריבילגיות. היא יודעת שמשימתה בביירות כמו גם יתר המשימות של ארצה הכושלת נועדו לכישלון.

 

[כעת] נשוב אל דמותה של המכשפה הרעה שנותרה במוחנו מסיפורי הילדים [בסרטים] המצוירים שעקבנו אחריהם בשקיקה ובידיעה וודאית שבסופו של דבר האמת תנצח כמובן... אנחנו שבים [אל הדמות הזו] ועדיין הקול של היעלמות המכשפה והתפוררותה מעורר בנו שמחה טובה, [כְּמו זו] המלווה את שמחתם של האנשים ההגונים כשהם מנצחים את הרוע. אנו נוצרים את כל התחושות הללו בזיכרוננו אשר דבק בידיעה הוודאית שלנו כילדים, כי סופו של כל רוע להיעלם, ויוצאים לדרך מ[נקודה] זו, כל אחד באמצעות מה שהוא מיטיב לעשות כדי להיכנס לסיפור ולתרום ולו כהוא זה במטרה להגיע אל הסוף השמח: קול התרסקותה של המכשפה הרעה!"[2]