המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מזכ"ל האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים: רצח המורה בצרפת בוים על ידי השלטונות
19/10/2020


מזכ"ל האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים ממשיך בהסתה ג'יהאדיסטית: טוען שרצח המורה בצרפת בוים על ידי שלטונות צרפת והרוצח האמיתי עדין בחיים

 

אתר האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים פרסם את התייחסותו של מזכ"ל האיחוד, עלי אל-קרה דאר'י, לרצח המורה להיסטוריה, סמואל פאטי, בפרבר סמוך לפריז, על ידי פליט צ'צ'ני בן 18, לאחר שהמורה הראה לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד, כחלק משיעור על חופש הביטוי.

 

בהודעה מטעמו ב-17.10.2020 גינה אל-דאר'י  בשם האיחוד את רצח המורה אך בה בעת הטיל את האשמה על בכירי צרפת ועל הנרצח עצמו באומרו כי מתפקידו של המורה היה "להרגיע את הצעירים במקום להסיתם".

יתרה מכך, בהודעה נוספת טען אל-דאר'י כי הרצח היה ארוע מבוים ומתוכנן היטב על ידי שלטונות צרפת במטרה ליצור זיקה בין האסלאם והטרור וכי ה"רוצח האמיתי עודנו בחיים".

 

יצוין כי נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר בנאום ב-2 באוקטובר, כי האסלאם "נמצא במשבר בכל מקום בעולם" והציג תוכנית למיגור האסלאם הקיצוני במדינה.

 

האיחוד העולמי של חכמי המוסלמים, יושב בדוחה וזוכה מאז היווסדו לתמיכת המשטר הקטרי וכן לתמיכה מתורכיה. את האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים, הקים ב-2004 ועמד בראשו עד נובמבר 2018, השיח' יוסף אל-קרדאוי הנחשב למנהיג הרוחני של האחים המוסלמים וזוכה מזה שנים רבות להגנה ולתמיכה של המשטר הקטרי. אתר האיחוד מקדם לאורך השנים שיח קיצוני הכולל עידוד לג'יהאד ולביצוע פיגועים, כמו גם שיח אנטי נוצרי ואנטישמי[1].

 

עלי אל-קרה דאר'י[2]



הודעה באתר האיחוד: הרצח נובע מהצהרות "לא אחראיות" של בכירי צרפת; למורה להיסטוריה אסור להסית את הצעירים

בהודעה שפורסמה באתר האיחוד תחת שמו של עלי אל-קרה דארי' נכתב: "האסלאם הוא דת הרחמים. האיחוד מגנה את רצח המורה הצרפתי ובה בעת הוא מגנה כל מי שאחראי לליבוי שנאה גזענית ולתקיפת דתות.

מזכ"ל האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים עלי אל-קרה דאר'י, הביע את התנגדותו לאירוע הטרור שהתרחש בפריז שהביא לרצח מורה והגדיר פעולות כאלה כחטא, יהיו אשר יהיו מבַצעיהן. הוא הוסיף כי פעולות נפשעות כאלה משרתות רק את חורשי רעת האסלאם והמוסלמים ותהה: האם הפשעים הללו הניבו משהו לאסלאם, זולת השחרת תדמיתו וביצוע הפשעים המזוויעים ביותר נגד האומה [האסלאמית]?

 

בו בזמן, גינה [מזכ"ל האיחוד] את הצהרותיו של נשיא צרפת [עמנואל] מקרון בתגובה על אירוע זה, לפיהן פעולת רצח המורה היא פיגוע טרור אסלאמיסטי, ואת התעקשותו להגדיר את האסלאם כטרור. לדברי [אל-קרה דאר'י], הפשעים הללו מתבצעים כתוצאה מההצהרות הבלתי אחראיות שיצאו מטעם בכירים בתוך צרפת ומחוץ לה, וזה מה שהאיחוד הזהיר מפניו שוב ושוב, מתוך רצון להשיג יציבות, שקט ושלווה בכל הקהילות, על עדותיהן השונות. הוא הדגיש כי  פגיעה וזלזול בנביא מוחמד אינה בבחינת חופש ביטוי אלא היא גזענות והתנשאות והשפלה של כל המוסלמים, וטען כי מורה להיסטוריה אמור, [ואף] חייב, להרגיע את הצעירים במקום להסיתם ולהשפיל דת ונביא של כשני מיליארד איש...

 

[דאר'י] קרא לעולם החופשי הנבון לחיות בצוותא בשלום, על בסיס כיבוד הדדי, כדי להתפנות למימוש מעשים טובים, שיתוף פעולה ופיתוח כולל וכן לחיסול מגפת הקורונה, כפי שאמר אללה  [קוראן 2 : 208]: 'הו המאמינים, הצטרפו כולכם ל[דרך] השלום ואל תלכו בדרכו של השטן'..."[3]

 

אל-קרה דאר'י: הרצח מתוכנן היטב על ידי שלטונות צרפת; הרוצח עודנו בחיים

בהודעה נוספת שהתפרסמה באתר האיחוד וכן בעמוד הפייסבוק של אל-קרה דאר'י, נטען כי הרצח היה ארוע מבוים ומתוכנן היטב על ידי שלטונות צרפת, כדי ליצור זיקה בין האסלאם והטרור וכי הרוצח האמיתי עדיין חי:

"בעניין הידיעה אודות התלמיד ששחט את מורו. התגובה הערמומית של מסדרונות [השלטון] האפלים בצרפת שנועדה להלביש על האסלאם והמוסלמים את גלימת הטרור, היא תגובה שמבוימת באופן גרוע... ראשית, התנהגות כזו מצד צעיר היא מגונה, בין אם מדובר בְּבִיום של העניין ובהכשרת דמותו [של המבצע כביכול, מראש] ובין אם הדבר אכן קרה. 

 

שנית, הגם שאני מתנגד לחלוטין לאירוע הזה על כל גילוייו וסיבותיו, ישנן כמה שאלות לגיטימיות: היכן [היה] שיקול הדעת של המורה כשפרסם קריקטורות הפוגעות באמונותיהם של תלמידיו המתבגרים? מדוע שלטונות צרפת אינם אוסרים על מורה לפגוע בדברים הקדושים לדתות של התלמידים? מדוע לא מחוקקים חוק שמטיל עונש על  זלזול בדתות דוגמת [החוק] שמטיל עונש על אנטישמיות? מדוע השלטון הצרפתי אינו מפעיל עקרון של כיבוד הדתות והדברים הקדושים לחברה הצרפתית, האין זה עדיף על חירות המובילה לכאוס? סיפור הפשע ועיתוי התרחשותו גורמים לנו לחשוד שלא מדובר באירוע ספונטני. האין זה תמוה שהסרטון הצרפתי [מנסה] לשכנע אותנו שהפושע הצעיר נהרג מיד ושלשלטונות הצרפתיים ניתנת הזכות להתייחס אל האסלאם ואל המוסלמים על פי חוקים מקפחים, באמתלה שצעיר שחט את המורה שלו?

  

יש לשים לב להצהרות המיידיות של שלטונות צרפת, כדי להבין שהדבר מתוכנן, מתוכנן, מתוכנן. מדוע לא עצרו את התלמיד הרוצח, חקרו אותו והעמידו אותו לדין באופן גלוי, כדי לדעת מי הוא ומה היו מניעיו? מדוע הרגו אותו ונתנו לרשויות הביטחון זכות להפיק [את סיפור] האירוע כאוות נפשן? מדוע למשל, שלטונות ניו-זילנד עצרו את ברנטון טרנט - שביצע ב- 15.3.19 פיגוע ירי בתוך מסגד אל-נור והמרכז האסלאמי לינווד בעיר כרייסטצ'רץ' שבניו זילנד, שכתוצאה ממנו היו הרבה הרוגים ופצועים - והוא עדיין חי, בכלא, ואילו צרפת חיסלה את החשוד ו[בכך] אפשרה פעילות ביטחונית ושחרור הצהרות המפריזות בהפחדת האנשים מהאסלאם ומהמוסלמים?

אנו מקדשים את הדתות שלנו ולא מסכימים לפגיעה בשום דת. אנו רואים בכל הטלת אימה פשע ואוסרים כל פגיעה בנפש גם של מי שאינו מוסלמי .

 

אולם פעילות המודיעין [הצרפתי], ההפקה המהירה [של סיפור האירוע] וסתימת הפיות לא מקדמים פתרון למשבר, אלא מסבכים [אותו] עוד יותר. הו הנשיא [עמנואל] מקרון: הפתרון טמון במוח ולא בכוח, בשקיפות ובבהירות ולא בערפול ובאי בהירות, הפתרון הוא דיאלוג קונסטרוקטיבי במסגרת שלום חברתי המבוסס על כיבוד הדתות וסמליהן.

הרוצח האמיתי עודנו בחיים."[4]

 

כתבה באתר האיחוד: "אל-קרה דאר'י מטיל ספק באירוע בפריז: המתכנן והרוצח האמיתי חי"[5]



 



[1] ד"ר אל-רייסוני העומד בראש האיחוד מאז ה-7 בנובמבר 2018, אמר בראיון לערוץ אל-ג'זירה ב-18.11.18, לאחר היבחרו לראשות האיחוד, כי קטר תמכה באיחוד מאז הוקם ועודה תומכת בו וכי כעת גם תורכיה תומכת, כספית, באיחוד. הוא הוסיף: "איננו מסתירים זאת ... וקוראים לכל המדינות ללכת בדרכן של שתי מדינות אלה". www.aljazeera.net ,18.11.2018 .

[2]  www.facebook.com/Ali.AlQaradaghi

[3]  http://iumsonline.org , 17.10.20

[4]  http://iumsonline.org , https://www.facebook.com/Ali.AlQaradaghi  17.10.20;

יצויין כי המשפט האחרון, לפיו "הרוצח האמיתי עודנו בחיים" לא הופיע בפוסט בפייסבוק אלא רק באתר האיחוד.

 [5]http://iumsonline.org, 18.10.20