המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
חוקר מצרי: במקום להתלונן שהיהודים שולטים בעולם, מוטב למוסלמים ללמוד מהם
15/7/2020


אינטלקטואל מצרי: במקום להתלונן שהיהודים שולטים בעולם, מוטב למוסלמים ללמוד מהם ולחתור למצוינות

 

אחמד סעד זאיד חוקר ואינטלקטואל מצרי פרסם ב- 7.2.20 בעמוד הפייסבוק שלו, פוסט שכותרתו "עובדות באשר לעליונות המוח היהודי על המוח הערבי" ובו תהה: כיצד זה היהודים - שכל מניינם הוא 14 מיליון נפש, חזקים ומשפיעים יותר מ-1.5 מיליארד מוסלמים החיים בעולם? האם מקור הדבר במזימה, כטענת מוסלמים רבים? או שמא בשל התנהלותם הנכונה, בעוד המוסלמים שוגים ומשתרכים מאחור.

 

זאיד הציג במאמרו רשימה ארוכה של יהודים פורצי דרך, כדוגמת אלברט איינשטיין וזיגמונד פרויד, שזכו לתהילת עולם בזכות הישגיהם והשווה בין מספרם הגדול של זוכי פרס נובל יהודים ביחס לשיעורם בעולם, לבין המספר המזערי ביותר של הזוכים בָּפּרס מקרב המוסלמים[1]. לדבריו, מיעוט האוניברסיטאות בעולם האסלאמי ואיכותן הירודה, בהשוואה למערב בכלל ולישראל בפרט, מסביר את הפער המספרי הגדול ואת הפיגור בפיתוח ובחדשנות בעולם המוסלמי.

 

לאחר הצגת הנתונים הללו, הסביר זאיד, כי היהודים הגיעו להישגיהם לא בקלות ולא כתוצאה מקונספירציה, אלא "משום שאימצו את המצוינות בידע" וכי עוצמתם בעולם אינה בשל יהדותם, או בשל אהבת המערב אותם, אלא היא תוצאה של "לימוד, תכנון וראיה עתידית גאונית" וקרא למוסלמים לחדול להתמרמר ולהאשים אחרים בדיכוים, ותחת זאת להתבונן אל תוך עצמם, לרכוש ידע ולהפיצו.


אחמד סעד זאיד[2]


 

להלן תרגום קטעים מן המאמר:

 

"העובדות לגבי עליונות המוח היהודי על המוח הערבי: האם הסיבה לכך היא מזימה הינדואית-בודהיסטית-נוצרית-אתיאיסטית-יהודית, או כשלון הערבים וסיפורי המעשיות שלהם, או שמא הרציונליזם והחילוניות של היהודים, שרובם ובפרט המלומדים שבהם, כמו [אלברט] איינשטיין ו[זיגמונד] פרויד, לא היו  דרווישים המאמינים באמונות תפלות כמו רבים מהערבים.

 

נותרה אפוא השאלה מדוע היהודים שולטים בעולמנו היום? - הבה נבדוק את העובדות ואת המספרים:

מניין היהודים בעולם הוא 14 מיליון נפש...  מניין המוסלמים בעולם הוא 1.5 מיליארד נפש... קרי, חמישית מתושבי העולם הם מוסלמים... וכנגד כל יהודי אחד יש 107 מוסלמים. למרות זאת, 14 מיליון היהודים חזקים יותר ממיליארד וחצי מוסלמים, מדוע?

 

נמשיך עם העובדות והסטטיסטיקות: השמות הנוצצים ביותר בהיסטוריה המודרנית [הם]: אלברט איינשטיין - יהודי; זיגמונד פרויד- יהודי; קרל מרקס - יהודי;  פול סמואל[סון[ - יהודי; מילטון פרידמן – יהודי.

 

ההמצאות הרפואיות החשובות ביותר: ממציא מחט רפואית, בנג'מין רובין - יהודי; ממציא החיסון נגד שיתוק ילדים - יונה סאלק -יהודי; ממציא התרופה לעגבת, פול ארליך - יהודי; מְפַתח חקר מערכת החיסון [אימונולוגיה], איליה מצ'ניקוב - יהודי; מי שביצע את המחקרים החשובים ביותר לגבי הבלוטות האנדוקריניות, אנדרו שלי - יהודי; מי שביצע את המחקרים החשובים ביותר בתחום הטיפול הקוגניטיבי, אהרון בק - יהודי; ממציא הגלולות למניעת הריון, גרגורי פינקוס - יהודי; מי שביצע את המחקרים החשובים ביותר בנושא העין האנושית והרשתית- ג'ורג' ואלד - יהודי; מי שביצע את המחקרים החשובים ביותר בנושא הטיפול בסרטן- סטנלי כהן - יהודי...

 

המצאות ששינו את העולם: מְפַתח [המיקרו-]מעבד, סטנלי מזור - יהודי; ממציא הכור הגרעיני ליאו סילארד - יהודי;  ממציא הסיבים האופטיים פיטר שולץ - יהודי; ממציא הרמזורים צ'רלס אדלר - יהודי; ממציא פלדת האל-חלד בנו שטראוס - יהודי;  ממציא הפסקול תיאודור קייס - יהודי; ממציא המיקרופון והגרמופון אמיל ברלינר - יהודי; ממציא קלטת הווידאו צ'ארלס גינצבורג - יהודי.

 

יצרני המותגים הבינלאומיים: פולו של רלף לורן - יהודי; ג'ינס   LEVI'S של לוי שטראוס - יהודי; סטאר באקס של הווארד שולץ - יהודי; גוגל של סרגיי ברין - יהודי; ... אוראקל של לארי אליסון - יהודי; DKNY של דונה קארן - יהודייה;

בסקין-רובינס [רשת גלידריות] של אירב רובינס - יהודי; דאנקן דונאטס של ויליאם רוזנברג - יהודי.

 

פוליטיקאים ומקבלי החלטות: הנרי קיסינג'ר, שר חוץ אמריקאי - יהודי; ריצ'ארד לוין נשיא אוניברסיטת ייל - יהודי; אלן גרינספן, ראש [מועצת הנגידים של] הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב - יהודי; מדלן אולברייט שרת חוץ אמריקאית - יהודייה; ג'וזף [ג'ו] ליברמן, פוליטיקאי אמריקאי - יהודי, קספר ווינברגר שר [הגנה] אמריקאי - יהודי; מקסים ליטבינוב  -שר חוץ של בריה"מ -יהודי; ג'ון קיי, ראש ממשלה של ניו זילנד - יהודי; דיוויד מרשל ראש ממשלה של סינגפור - יהודי; ... אייזק אייזקס, מושל כללי של אוסטרליה - יהודי; בנג'מין ד'יזראלי ראש ממשלת בריטניה - יהודי; ז'ורז'ה סמפאיו ראש ממשלת פורטוגל - יהודי; הרברט גריי סגן ראש ממשלת קנדה - יהודי; פייר מנדס ראש ממשלה צרפתי - יהודי;... ג'ורג' סורוס מבכירי היזמות העסקית והכלכלה - יהודי; ולטר אננברג איש העסקים הנדבן אמריקאי - יהודי;

 

אנשי תקשורת משפיעים: וולף בליצר, CNN - יהודי; ברברה וולטרס, ABC news - יהודייה; יוג'ין מאייר, וושינגטון פוסט – יהודי;... קתרין גראם, וושינגטון פוסט -יהודייה; ג'וזף לליוולד, ניו יורק טיימס - יהודי; מקס פרנקל, ניו יורק טיימס - יהודי.

 

השמות הנזכרים לעיל הם דוגמאות בלבד ואינם כוללים את כל היהודים המשפיעים ואת כל הישגיהם, שהאנושות נהנית מהם בחיי היומיום שלה.

 

עובדות נוספות מ- 105 השנים האחרונות: 180 מתוך 14 מיליון יהודים [בעולם] זכו בפרס נובל. באותו זמן, מתוך 1.5 מיליארד מוסלמים [בעולם] זכו 3 בפרס נובל. כלומר, הממוצע [אצל היהודים] הוא פרס נובל אחד לכל 77,778  יהודים... [ואילו אצל המוסלמים, הממוצע] הוא פרס נובל אחד לכל 500 מיליון. לו היה הממוצע של היהודים זהה לממוצע של המוסלמים, כי אז הם היו זוכים במשך 105 שנים ב- 0.028 פרס נובל, קרי פחות משליש פרס [כך במקור]. ולו היה למוסלמים ממוצע זהה לזה של היהודים כי אז היו זוכים במהלך 105 השנים שחלפו ב- 19,286 פרסי נובל...  האם העליונות הקוגניטיבית הזו של היהודים היא מקרית? [תולדה של] הונאה? מזימה או פרוטקציה? ומדוע המוסלמים אינם מגיעים לדרגה הזו, למשרות הללו וליכולת לשנות, למרות היתרון המספרי העצום [שלהם]?

 

להלן עובדות נוספות שאולי יספקו תשובה לשאלה זו: בכל העולם האסלאמי יש 500 אוניברסיטאות; בארה"ב לבדה יש 5,758 אוניברסיטאות! ; בהודו יש 8,407 אוניברסיטאות! ; אין שום אוניברסיטה אסלאמית ברשימת 500 האוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם, אך יש בה 6 אוניברסיטאות ישראליות; ... 

 

מסקנות: למדינות המוסלמיות אין יכולת לייצר ידע; אין להן גם יכולת להפיץ ידע מיובא; אין להן יכולת לייצר ציוד בעל טכנולוגיה גבוהה או להשתמש בו באופן מעשי.

ובכן, הבה נכיר במציאות, ללא בושה ומבלי לטמון את הראש בחול. האמת ברורה ואינה זקוקה להוכחות ולא לסטטיסטיקות. אולם, יש בקרבנו מי שסותרים את עצמם ומתכחשים למה שברור כשמש. כן, היהודים הגיעו למה שהגיעו משום שאימצו את המצוינות בידע והטמיעוה היטב אצל בניהם. השמות שהוזכרו לעיל לא נולדו ביום אחד. בעלי השמות הללו הוכשרו באופן נכון. הם נתקלו בקשיים רבים עד שהגיעו למה שהגיעו. הם לא נולדו עם כפית זהב בפה. כולנו מכירים את הסיפור של איינשטיין וכישלונו במתמטיקה [כך במקור] ואת [תומאס] אדיסון שנזרק מבית הספר משום שהוא 'אינו מתאים ללימודים' וסיפורים נוספים. הבה נפסיק להונות את עצמנו בטענה שהיהודים שולטים על העולם רק משום שהם יהודים או רק משום שהמערב אוהב אותם. היהודים השתלטו על העולם לאחר לימוד, תכנון וראיה עתידית גאונית... היהודים הגדירו את מטרותיהם ובראשן המצוינות בידע: היכולת ליצר, לגלות ולהמציא ידע ואחר כך להפיצו לאחרים ולקחת קרדיט [על הישגיהם] ועל הכבוד בגין הארת הדרך בפני העולם. היהודים הם שליטי העולם בכלכלה, ברפואה, בטכנולוגיה ובתקשורת. אשר לטענה בדבר אהבת המערב ליהודים - האם שמתם לב לכך שגדולי הקומיקאים המערביים הם יהודים? אפילו בלהצחיק הם מצטיינים.

 

ואיפה אנחנו בתוך כל זה? קל לקרוא את השורות הללו ולהטיל את האשמה על הממשלה, על דורות של מנהיגים ואופורטוניסטים ערבים, או על שנים רבות של דיכוי, אימפריאליזם וכיבוש. אולם, בעשותך זאת, אתה מוסיף טיפה נוספת לאוקיינוס התגובות האסלאמיות הפסיביות שהביאונו עד הלום. די להתמרמר ולהיות פסיבי ולהאשים את האחר, תתחיל מעצמך. האם חשבת אי פעם להפיץ ידע? האם אתה יודע משהו שאיש זולתך אינו יודע? מדוע לא תשתף את כולם בידע שלך?"[3]

 

 



[1]  יצוין כי לא מדובר ברשימה שחיבר הכותב, אלא ברשימה שהופיעה במקורות שונים כדוגמת מאמר שכתב לפני למעלה מעשור פובליציסט פקיסטני בשם ד"ר פארוק סלים תחת הכותרת "מדוע היהודים כל כך חזקים?". ראה למשל תרגום של המאמר  ibnmahadi.wordpress.com 12.1.2009. כותבים ערבים רבים עשו בה שימוש מאז. כך למשל אתר  www.palinfo.com המזוהה עם החמאס פרסם רשימה זו ב-27.7.2009 במאמר תחת הכותרת: "כיצד השתלטו היהודים על קבלת ההחלטות בעולם?"  ; האתר הערבי הליברלי  https://elaph.comפרסם אותה ב- 27.10.2009. זאיד ציין בסוף מאמרו, כי המקור לדבריו הוא אנציקלופדיית "היהודים היהדות והציונות" מאת ד"ר עבד אל-והאב אל-מסירי (שהוצאה ב-1999) וכי הוא העבירה לעמוד הפייסבוק שלו, מהעמוד של ידידו סלימאן מחמדי.

תגיות