המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
טרור באמריקה (35): אל-אח'בר נגד הוושינגטון פוסט
11/11/2001

טרור באמריקה (35)

    עורך אל-אח'באר: עיתונאי ב'וושינגטון פוסט' - סוכן הלובי הציוני

 

עורך היומון המצרי הממסדי "אל-אח'באר", גלאל דוידאר, תקף את ה'וושינגטון פוסט' במאמר שכותרתו "ויעד עד ממשפחתו", לקוחה מן הקוראן. משמעות פסוק זה היא כי קיימת העדות המהימנה ביותר לאשמתו של אדם הבאה מבני משפחתו. בהקשר הנוכחי, משמעות הכותרת היא ששר החוץ קולין פאול ודוברו מעידים בעצמם על כך שעיתונאים ב'וושינגטון פוסט' הם סוכנים של הלובי הציוני בארה"ב, כפי שמסביר דוידאר במאמרו:

 

"לא סטיתי מן האמת ולא ניסיתי לזכות בהישגים עבור ארצי על חשבון האמינות, כאשר האשמתי כמה מן העובדים בעיתונים האמריקאים בשקר, רמייה, ומכירת מצפונם. אותה קבוצה סוטה ויתרה על האמינות ועל המוסר המקצועי, במטרה לרצות את הלובי הציוני, הפועל בוושינגטון לטובת התוקפנות הציונית, בין אם היה הדבר היה בתמורה לשכר מן הסוג המוכר ובין אם בתמורה לתמיכה שתוביל להשגת מעמד בכיר.

 

הייתי משוכנע כי המזימה תיחשף והאמת חייבת להתגלות; ואולם, לא ציפיתי מעולם ש[הפקידים] האמריקאים הבכירים בעצמם ייקחו על עצמם את המשימה [לחשוף את העיתונאים האמריקאים].

 

מתוקף השתייכותי לזהותי המצרית, הגנתי במלוא האמונה על עמדת ארצי המבוססת על כנות ואמינות בהתמודדות עם השקרים והפבריקציות של כמה מן העיתונאיים מקרב סוכני הלובי הציוני ב'וושינגטון פוסט', באופן המוכיח את חוסר שביעות הרצון מהתנגדותה של מצרים לתוקפנות הישראלית.

 

בניסיון להגן על הנטייה הגלויה לטובת ישראל ונגד האינטרס הלאומי האמריקאי, שב העיתונאי הסוכן הזה לתקוף את מצרים והאשים אותה בכך שגישתה שלילית ביחס למלחמה נגד הטרור. [יתרה מכך,] הוא האשים את עיתונאי מצרים שהם פקידים בממשלתה!! אין ספק שבושה היתה מנת חלקו בשעה שכתב את המלים המורעלות האלה, בעוד שהוא עצמו בעל אזרחות אמריקאית, הסכים לשמש, בגלוי ובמתכוון, סוכן בשכר עבור ישראל.

 

הפרובוקציה המטופשת והבלתי מוסרית הזו, עודדה אותי להגיב בעוצמה ובאלימות לכל השקרים והתרמיות ולחשוף את מי שעומדים מאחורי המתקפה המאורגנת הזו, ששמה לה למטרה לכסות על הפשעים הטרוריסטיים, הברבריים, והבלתי אנושיים שמבצע שרון נגד הפלסטינים חסרי המגן באדמה הכבושה. אין ספק שהתמורה עבור המתקפות התקשורתיות הנוראות האלה נגד מצרים נכללה בעסקת מיליוני הדולרים עליה הכריזה ממשלת שופך הדמים, שרון, במטרה לשפר את תדמיתה של ישראל [בארה"ב]...

 

לפני יומיים, חשף דובר משה"ח האמריקאי באופן עקיף את פעולות החבלה שמבצעים אנשי הלובי הציוני ביחסים המצריים-אמריקאיים. הוא קבע בעדות מתועדת שכללה גילוי דעת רשמי כי הדברים שהתפרסמו בכמה מן העיתונים האמריקאים בנוגע לעמדת מצרים ביחס לטרור ופשעיו אינם נכונים ואינם מייצגים, בשום פנים ואופן, את עמדת הממשל האמריקאי. הוא הדגיש את התנגדותה של מצרים לטרור וקבע שמצרים תומכת במאמצים האמריקאים להילחם בו, בסתירה למה שפרסמו כמה עיתונים.

 

לא עברו יומיים נוספים, ושר החוץ האמריקאי, קולין פאול, חזר על אותם דברים בראיון שהעניק לערוץ הטלביזיה המצרי "אל-ניל"; ראיון זה פורסם גם באל-אח'באר אתמול. [פאול] ציין את עומק ועוצמת היחסים בין מצרים לארה"ב וקבע כי מצרים זוכה להערכה רבה מצד הממשל האמריקאי. הוא ביטא את שביעות רצונה של וושינגטון מכל מה שנאמר בהודעת הנשיא מבארכ בנוגע למאבק בטרור וקבע כי וושינגטון שבעת רצון לגמרי ממצרים, מסעודיה, ומכל המדינות הערביות, בכל הנוגע למאבק בטרור.

 

פאול אימץ בראיון את ההשקפה המצרית בנוגע לצורך לפעול ליישום דו"ח מיטשל והצעות טנט, כדי להפסיק את האלימות ולהתחיל במו"מ לשלום, בהתאם להחלטות מועבי"ט 242 ו338-. הוא הקפיד להדגיש את מה שאמר הנשיא מבארכ כבר בעבר כי האינתיפאדה של העם הפלסטיני היא תוצאה טבעית של מצב הייאוש בו הוא מצוי וכי אין כל הוכחה לקשר בין עראק להתקפות הטרור של ה11- בספטמבר או למכתבי האנתרקס.

 

אחרי כל זה, אני ממתין לתגובתם של סוכני הלובי הציוני לעדות של משה"ח האמריקאי, שבסך הכל הפריכה באופן ברור את כל מה שהם פרסמו נגד מצרים".[1]

 

בה בעת, דוידאר, שיחד עם עורכי "אל-אהראם" ו"אל-גמהוריה", מתנצח מזה זמן עם ה'וושינגטון פוסט' וה'ניו יורק טיימס', לקח באחד ממאמריו האחרונים פסק זמן כדי לשבח את ה'פוסט' ולהעלות, מחדש, ספקות בנוגע לזהות מבצעי פיגועי ה11- בספטמבר:

 

"נשמתי לרווחה כשקראתי את המאמר ב'וושינגטון פוסט'... על כך שמומחים אמריקאים קבעו כי אבקת בקטריית האנתרקס היא מתוצרת אמריקאית... הדברים שנכתבו ב'וושינגטון פוסט' מעוררים שאלות בנוגע לאחריותו של בן לאדן להתקפות הנפשעות, השפלות, והמדויקות בוושינגטון ובניו יורק. למרות שבן לאדן אחראי בודאות לפשעי טרור רבים שהודבקו במתכוון למכובדת שבדתות, היא דת האסלאם, הרי שהתדהמה בעקבות מה שקרה עדיין מחייבת להסס בנוגע ליכולתו של ארגון טרוריסטי זה... לבצע התקפות אלה... הספקות מתגברים נוכח התקפות האנתרקס... שייצורו אפשרי רק בארה"ב, רוסיה, וישראל..."[2]

 

 



[1] אל-אח'באר (מצרים), 8.11.2001.

[2] אל-אח'באר (מצרים), 29.10.2001.