המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב סעודי: הערבים מצפים שהעולם יפתור להם את בעיית הקורנה ומפיצים תאוריות כזב בנושא
17/3/2020


בעל טור סעודי: הערבים מצפים שאומות העולם יפתרו להם את בעיית הקורנה ומפיצים תיאוריות קונספירטיביות אודותיה


הסופר ובעל הטור הסעודי עבדאללה בן בח'ית פרסם מאמר ביומון הסעודי אל-ריאד, בו הצר על כך שבמדינות האסלאמיות, שאוכלוסייתן נפגעת מוירוס הקורונה באותה מידה בה נפגע שאר העולם, לא נעשים שום מאמצים למציאת תרופה או טיפול לווירוס. יתרה מכך, אל-בח'ית תהה כיצד עובדה זו אינה מעוררת שאלות בקרב תושבי מדינות אלה  אשר לדבריו כלל לא שואפים להיות שותפים למציאת פתרון למגיפה העולמית, אלא עסוקים בהפצת שמועות וקונספירציות חסרות בסיס בנושא הקורונה.

 

להלן תרגום קטעים נבחרים ממאמרו:


עבדאללה בן בח'ית



"וירוס קורונה, כמו גם המדיה החברתית, הוכיחו שהעולם הפך לכפר קטן. מה שקורה בסין יקרה בהודו, בניו זילנד, במזרח ובארה"ב, ואם גורמי הפיקוח [על תפוצת הוירוס] יתמהמהו, אזי נראה את הווירוס משתקע בכל כפר ויישוב בעולם, ללא יוצא מן הכלל.

 

מגיפות אינן דבר חדש, הן אינן מזימה ולא אשליות מטאפיזיות. הן נפוצו בעולם לפני שבני האדם ידעו לייצר נשק ביולוגי במעבדות, ולא פסחו על שום עם או תקופה בהיסטוריה האנושית...

 

כאשר עורכים רשימה של מדינות שנכנסו למירוץ קריאת התיגר על הוירוס, במטרה למצוא חיסון נגדו, לא נמצאת ביניהן [אפילו] מדינה אסלאמית אחת. כאשר קוראים את ההתייחסות בעיתונים ובמדיה החברתית במדינות האסלאמיות, ואת  הצהרות הרופאים בהן אודות הווירוס והאפשרות למצוא לו טיפול או חיסון, מתקבלת התחושה שהדבר דומה לקריאה במדורי הספורט או לצפייה בערוצי הספורט המקומיים המסקרים את המשחקים בליגה האירופית – כלומר, יש הנאה מהמשחקים ועידוד שלהם ללא כל השפעה או לקיחת חלק במהלך העניינים בליגה.

 

הבעיה העולה מכך היא לא רק שהדבר לא מעורר תהיות משותפות כגון: מה גורם לנו לקבל את המחלה כמו יתר אומות [העולם], ואז לצפות שהאומות האחרות יפתרו את הבעיה מבלי שניטול חלק בפתרון? אלא שאנו אפילו לא חושבים לקחת חלק בפתרון. אנו שותפים לצרה, ואיננו שותפים להמצאת הפתרון. יתרה מזו, הפכנו לאחד המקורות החשובים ביותר לייצור אשליות והפצתן בנוגע לכל אסון הפוקד את העולם: יש [בינינו] מי שאומר כי קורונה היא מזימה, אחר אומר כי קורונה היא [ביטוי של] כעס, ושלישי אומר שהקורונה היא [תולדה של] ניסויים מעבדתיים שדלפו [החוצה] – עד כדי כך שהאשליות הללו הפכו לתרומה היחידה שלנו במצבי משבר בינלאומיים.

 

את אותם הדברים שאנו אומרים היום על קורונה אמרנו בשנות השמונים על האיידס, ובשנות התשעים על הצונאמי. אמרנו אותם על [וירוס] סארס ועל [שפעת] החזירים, והסברנו באמצעותם את כל המגפות, האסונות והמלחמות שאירעו בהיסטוריה של האנושות..."[1]



[1]  אל-ריאד (סעודיה), 1.3.2020