המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב סורי: רוסיה מעוללת לאזרחים הסורים את מה שעוללו הנאצים ליהודים באושוויץ
6/3/2020


כותב סורי: רוסיה מעוללת לאזרחים הסורים את מה שעוללו הנאצים ליהודים באושוויץ

 

בצל האירועים שהתקיימו בירושלים ב-23.1.20 לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ  ועל רקע ההסלמה הצבאית של המשטר הסורי ורוסיה במחוזות אדליב וחלב בצפון מערב סוריה, פרסם הכותב הסורי, אבראהים אל-עלוש, בעל טור בשבועון הסורי ענב בלדי, המזוהה עם האופוזיציה, מאמר בשם "אושוויץ הסורי", בו טען כי רדיפת האזרחים בסוריה כיום מזכירה את שהתרחש במחנה ההשמדה אשוויץ וכי רוסיה המסייעת למשטר אסד לדכא את המהפכה נגדו ולהפציץ את האזרחים הסורים, מעוללת כיום לסורים את מה שעשו הנאצים ליהודים במלחמת העולם השנייה.

 

לדברי אל-עלוש, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, "נותן חסות לאושוויץ הסורי" והוא למד מהנאצים את שיטותיהם ודרכי פעולתם ו"מפעיל אותן בלהיטות ובנחישות כדי לכתוש את הסורים". אל-עלוש מתח ביקורת גם על העולם שמציין יום שחרור מחנה אושוויץ, ובמקביל מתעלם ממעשי הטבח נגד האזרחים הסורים המתבצעים בחסות הרוסית בסוריה. הוא סיכם כי כשם שאושוויץ לא גרם ליהודים להסכים לרעיונות הנאציזם ולחדול ממאבקם בו, כך גם "אושוויץ הסורי" לא יגרום לסורים לקבל את משטר אסד ולסלוח לכל מי שהתעלל בהם.

 

להלן תרגום עיקרי מאמרו של אל-עלוש.[1]


אבראהים אל-עלוש[2]


 

"נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצטרף לאירועי יום השנה ה-75 לשחרור מחנה המוות באושוויץ [שצוינו בירושלים]. זאת בעודו נותן חסותו לאושוויץ הסורי הגדול ביותר, שמתנהל תחת כיפת השמיים בצפון סוריה, באמצעות גירוש חצי מיליון סורים והשלכתם לשטחי מדבר עם ילדיהם ונשותיהם בקור של דצמבר וינואר. זאת, בנוסף לשישה מיליון אנשים שגורשו [מבתיהם] ומיליון אנשים שנהרגו ונפצעו [ברחבי סוריה בשנים האחרונות] בידי רוסיה, יחד עם משטר אסד ואיראן. פוטין מתגאה [בפעולות] הללו ורואה בהן מעשי גבורה, זאת למרות שהוא תוקף אזרחים ושוקד על המשך הטבח בסוריה בחסות מטוסיו וטיליו, שמתיימרים להילחם בטרור, באמצעות עינוי המשפחות והמתת בניהן בקור העז.

 

סוכנויות הידיעות והרשתות החברתיות מלאות בתמונות של ילדים הולכים בבוץ תחת גשם וקור, ובתמונות של משפחות שמעבירות חלק מרכושן הדל בעודן נסות מההפצצה הרוסית ונעקרות מכפריהן ומבתיהן - בפעם השנייה או השלישית - אל מחנות אוהלים זמניים שמופצצים גם כן, ואז תושביהם עוזבים למחנות אחרים. התמונות של העקורים ושל הנרדפים הסורים כיום הן אולי המחזה העכשווי הקרוב ביותר ל[מחזה] של קורבנות אושוויץ, שהובלו מבתיהם וממחנה עינויים אחד למשנהו עד שהגיעו אל המוות!!

 

גרמניה הנאצית בנתה את מחנה אושוויץ וביצעה בו מעשי טבח מבישים נגד היהודים. היא התעללה בהם ובבני משפחותיהם והתמחתה בשימוש בטכנולוגיות של טבח המוני כמו משרפות גז והרעבה עד מוות, בהיות [היהודים] בראייתה משוללי זכויות אדם. כך בדיוק נוהגים הרוסים בסורים היום, כשאינם חוסכים [שימוש] בנשק חדיש ואפילו בגזים כימיים, ופשעיהם משודרים ב[מדיה] הדיגיטלית. כל זה כדי לדכא את המהפכה הסורית ולגרום לסורים לשוב ולקבל את הפשיזם של משטר אסד ולהשלים עם ההתעללות בהם ועם הרג ילדיהם בעינויים, בתירוץ של מאבק במערב שלא רוחש כבוד לרוסיה.

 

האירועים לציון שחרור אושוויץ נערכים היום לאחר 75 שנה, [בירושלים] בקרבת אושוויץ הסורי, בניצוחה של רוסיה, המשתמשת בכל יכולותיה המלחמתיות, כדי לבצעו באופן האכזרי ביותר. העולם המתורבת שפרסם את תקנות זכויות האדם, חש בושה מהפשעים שבוצעו במחנה אושוויץ, אך הוא מתעלם מהקורבנות הסורים שעוברים התעללות במרחק כמה מאות קילומטרים מהאירועים לציון שחרור המחנה.

 

משך קיומו של אושוויץ הסורי עולה היום על זה של אושוויץ היהודי, שכן כיום חלפו כתשע שנים מתחילת מעשי הטבח הסורים שבהם החל המשטר. בהמשך השתתפו בהם האיראנים והווטו הרוסי גיבה אותם, אך עד מהרה, מאז ספטמבר 2015, הפכה רוסיה לשותפה בהרג הגלוי של הסורים. פוטין החל להפעיל את שיטותיו הנאציות בלהיטות ובנחישות ולכתוש את הסורים, בדיוק כפי שנהגו הנאצים הגרמנים ביהודים במהלך מלחמת העולם השנייה.

למרות שממשלת ישראל בראשות נתניהו שותפה לתמיכה בהישארות בשאר אל-אסד ובתיאום עם הרוסים, כדי לשמור על משטרו הפאשיסטי, אנחנו חשים סימפטיה כלפי קורבנות אושוויץ החפים מפשע, שהיחס אליהם היה כאל חפצים, בדיוק כמו היחס לסורים, תוך התעלמות מזכויות האדם שלהם. המשטר הרוסי הפנים את שיטות הפעולה של הנאצים הגרמנים. הוא שב ומבצען, כשהוא משתמש בשאריות הנשק שהצטברו במחסניו הישנים, כדי להרוס את סוריה ולגרש את עמה וכדי לבצע אושוויץ סורי... 40 מנהיגי העולם שנכחו ב- 23.1.20 באירוע לשחרור אושוויץ, לא הואילו בטובם אפילו לרמוז לרוסים לעצור את ההפצצה נגד האזרחים הסורים במהלך האירוע, ולו למספר שעות!...

 

אושוויץ הסורי לא יגרום לסורים להאמין בפשיזם האסדי, או האיראני ולא בנאציזם הרוסי, בדיוק כפי שלא עלה בידי אושוויץ היהודי לגרום ליהודים לאהוב את הנאציזם הגרמני, לקבלו או להפסיק לחשוב על אנושיותם ועל משפחותיהם. הוא [גם] לא עצר את נכונות ההקרבה שלהם, למען תחייתם המחודשת והפצת רעיון הלחימה בנאציזם...

 

גם הסורים לא ישתקו ולא יסלחו למי שמתעלל בהם, יהא כוחו אשר יהא ויהיו אשר יהיו השקרים וטענות השווא שכלי התקשורת שלו משופעים בהם. הסורים יכפו על העולם להגדיר את מעשי הטבח הסורים כפשעים נגד האנושות ולהקים עבורם מוזיאונים ומוסדות משפטיים שירדפו אחר המעורבים בהם בכל העולם. הם לא יאפשרו לכל מי שלקח חלק באושוויץ הסורי הזה לשמור על האינטרסים שלו ואפילו לא על חייו!"

 



[1]  www.enabbaladi.net, 26.1.2020

[2]  אל-קודס אל-ערבי (לונדון), 12.11.2014