המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
בכיר בפת"ח קרא לפלסטינים לבצע פיגוע כדי לבטל את כנס השואה הבינ"ל
21/1/2020


ערב כינוס פורום השואה הבינלאומי בירושלים, בכיר בתנועת פת"ח קורא במאמר בביטאון הרשות הפלסטינית לפיגוע: "ירייה אחת תשבש את הטקס וגופה אחת תגרום לביטולו"

 

היום ה-21.2.2020 צפוי להיפתח בירושלים פורום השואה הבינלאומי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ מהנאצים, בנוכחות עשרות נשיאים, מלכים ומנהיגים מרחבי העולם. ערב הכינוס, ב-18.1.2020, פרסם ביטאון הרשות הפלסטינית, אל-חיאת אל-ג'דידה, מאמר פרי עטו של בכיר בתנועת פת"ח ברצועת עזה ובעל טור ביומון, יחיא רבאח, שבו קרא לפלסטינים לבצע פיגוע כדי לשבש את הכינוס ולהביא לביטולו. לדבריו, "ירייה אחת תשבש את הטקס וגופה אחת תגרום לביטולו".

 

להלן תרגום קטעים ממאמרו:

 

המאמר של יחיא רבאח באל-חיאת אל-ג'דידה[1]


 

"...מצבה של ישראל הנסמכת על טראמפ אינו טוב. יתרה מכך היא על סף תהום.  היא חסרת מעצורים, היא אינה מייחסת חשיבות לשום דבר ואם היא נתקלת בקשיים ארה"ב בהנהגת טראמפ ממלאת את חובתה [ומסייעת לה]... אך למרות כל זאת, מצבה של ישראל בשפל המדרגה והיא על סף תהום.

 

ישראל התנערה מכל דבר – מהחוק הבינ"ל, מהמשפט הבינ"ל ההומניטרי, מהחלטות האו"ם, מתחילת החקירה של בית הדין הבינ"ל הפלילי, וכעת היא אף נערכת, במלוא המרץ, לציון [טקס] 'השואה' בירושלים הכבושה. היא כבר רגילה שהעולם משתתף איתה בציון [השואה]. [שכן], השואה של היהודים היא איומה ואילו השואה הפלסטינית שעדיין מתבצעת על ידי ישראל היא חסרת חשיבות, יפה, נפלאה וטובה [בעיני העולם]. מובן מאליו שהפלסטינים לא יסכימו לקבל את המשוואה הזו ויש להניח שהם יתייצבו נגד הטקס [הישראלי] בירושלים. שכן, זוהי ירושלים שלהם, על אפו ועל חמתו של טראמפ שמסר אותה לישראל במסגרת עסקת המאה השפלה. ירייה אחת והטקס [שלהם] ישתבש וגופה אחת תגרום לביטולו.


למרות האומללות של הערבים וחוסר שביעות רצונם מהמתרחש, הם מסוגלים – ולו לדקה אחת -  שלא ללכת אחרי ישראל ואמריקה שקובעות עבורם מיהם אויביהם ומי חבריהם.

מה יקרה אז?? המחזה כולו יתהפך על פיו. הו הפלסטינים, אתם מכירים הכי טוב את פצעכם, זהו פצע עמוק שלא ירפא כל עוד ישראל קושרת קשרים יחד עם הבוגדים כדי להעמיקו."[2]



[1] אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 18.1.2020

[2] אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 18.1.2020