המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
חוקר מצרי: הטבח בניו זילנד - תוצאת מאמצי תורכיה והאח"ס לכפות את האסלאם על המערב
13/6/2019


חוקר מצרי: פשעי הטרור נגד המוסלמים במערב, דוגמת הטבח בניו זילנד, הם תוצאה של מאמצי תורכיה והאחים המוסלמים לכפות את האסלאם על המערב

 

בעקבות הטבח שביצע ברנטון טרנט, איש ימין קיצוני אוסטרלי, במתפללים מוסלמים במסגדים בניו זילנד, ב-15.3.19, פרסם השאם אל-נגאר, חוקר תנועות אסלאמיות, ב-25.3.19, מאמר ביומון הממסדי המצרי, אל-אהראם, בו הטיל את האחריות לטבח על נשיא תורכיה, רג'ב טייפ ארדואן, ועל ארגון האחים המוסלמים הזוכה לתמיכתו ולחסותו. מאמרו של אל-נג'אר משקף את נקודת המבט של מצרים הנתונה בעימות עם תורכיה על רקע תמיכתה של זו בתנועת האחים המוסלמים בתוך מצרים.


אל-נגאר טען כי עלייתו של הימין הקיצוני באירופה ומעשי הטרור שלו נגד מוסלמים, הינם תגובה לפעילות החתרנית של תורכיה בראשות ארדואן ושל האחים המוסלמים, המפיצים את האסלאם הקיצוני במערב וכופים את האידיאולוגיה שלהם, במטרה להצמיח דור צעיר של מוסלמים שייצאו לג'יהאד למען הקמת מדינה אסלאמית באירופה. לדבריו, מזה שנים ארדואן מפיץ שיח של שנאה נגד אירופה ונותן חסות לזרימתם של טרוריסטים אליה, כמו כן הוא פועל לחידוש ההתפשטות העות'מאנית באירופה ומעודד את המוסלמים בה לבדלנות. אל-נגאר הדגש כי אלימות הימין הגזעני נגד המוסלמים לא תיפסק כל עוד ארגון האחים המוסלמים וארדואן מתכננים לאסלם את אירופה.

 

להלן תרגום קטעים ממאמר זה:[1]   

    

"הטרוריסט שביצע את הפיגוע בשני המסגדים בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד, קרא להחזרת ימי הקרבות בהם הביסה אירופה את השלטון העות'מאני, וזו הוכחה חדשה לכך שמעשיו של ארדואן בלב אירופה [שיפורטו להלן] הם שעוררו את [רגשות] הנקם הדתיות והגזעניות [במוסלמים].

 

העניין החל בכך שחלק מהפוליטיקאים והחוקרים המערביים השלו את עצמם שארדואן מסוגל להפוך את תורכיה לגשר ליצירת קשר בין מזרח למערב, ושהוא... ישליט יציבות במזרח התיכון, וימנע מהקיצוניות והטרור להגיע למערב, בשל שליטתו על האחים המוסלמים, זאת תוך שהם מתעלמים ממעשיו בעולם הערבי.

 

מכיוון שרבים במערב לא מבינים מי הוא ארדואן ולא מודעים למטרות של האחים המוסלמים ולאמצעים שבהם הם נוקטים, התוצאה היא מה שקורה כעת בשטח: הסולטאן העות'מאני החדש [קרי, ארדואן] מאיים על אירופה בפליטים ובטרוריסטים, ובנוכחות החזקה של האחים המוסלמים [בה]. בנוסף, הוא הזין את השנאה לאירופה ועורר את מלחמות העבר. [כל] זה הביא את אנשי הימין הקיצוני באירופה לשאת נשק ולכוונו נגד מוסלמים חפים מפשע במסגדים. מוסלמים אלה נפלו קורבן לטירוף הפוליטיזציה של הדת [שעושים ארדואן והאחים המוסלמים] ושל אנשים המנצלים את הנוכחות המוסלמית במערב להפקת רווחים פוליטיים לטובתם...

 

פרויקט האסלאם הפוליטי באזור הערבי כשל, לפיכך, הדרך היחידה שמצא ארדואן כדי להיחלץ מהסתבכותו, הייתה שליפת נשק הדת מול אירופה, במטרה ללחוץ עליה, כדי שתעניק לו [הישגים] שעליהם יבסס את מנהיגותו הקורסת... כאשר לא הועילו האיומים, הוא פנה לחיסול החשבונות עם אירופה באופן מעשי, במיוחד אחרי שהאשים את מדינותיה בשותפות בניסיון ההפיכה המדומה [נגדו] בשנת 2016 ובהגשת סיוע לאנשיו של [פתחוללה] גולן [יריבו הגולה]. לאורך השנים האחרונות ותחת כותרות של שיח שמתעלם מכך שהעולם כבר עבר את שלב מלחמות הצלבנים, הכיבושים האסלאמיים, והמאבקים הקיומיים, נתן ארדואן חסות לזרימת הטרוריסטים למדינות אירופה, כפי שמודים ראשי מדינות ומנגנוני מודיעין ועדים מתוך הארגונים האלה.       

 

לאחר שבוחנים את תכני נאומיו של ארדואן באירועים שונים, אין להתפלא מהאופן שבו הוא ניצל את הטרגדיה של הקורבנות בניו זילנד, אשר הוא עצמו היה גורם ראשי ליצירתה. בנאומיו הפופוליסטיים, השייכים לעבר של המלחמות [הבין דתיות], הוא טען כי הוא מייצג את העולם האסלאמי במאבק מול סכנה אירופאית היפותטית, וכי יש מזימה נגד האסלאם שמקורה באירופה... כשהוא מנסה לגייס את המוסלמים מאחוריו במטרה להגן על הדת, הזהות והמקומות הקדושים.  בנאומיו הוא חילק את העולם, כפי שעשה ארגון אל-קאעדה, לשניים: דאר אל-אסלאם ודאר אל-חרב.[2]

 

כדי להתמודד עם תסריטי ההתרחקות [של העמים] ממיזם האסלאם הפוליטי באזור הערבי... מנסה ארדואן להשיג השפעה במזרח התיכון באמצעות חידוש ההתפשטות העות'מאנית הישנה באירופה. הוא הפך את המסגדים ואת המרכזים האסלאמיים השייכים לאחים המוסלמים באמריקה ובמדינות אירופה ואת המסגדים המנוהלים בידי אמאמים תורכים, מבתי תפילה רגילים שהמוסלמים מקיימים בהם את טקסי הפולחן שלהם... לאמצעיִ ליישום פרויקט הח'ליפות הבינלאומי, ולזירות לקיום הג'יהאד הגדול. [הוא עושה זאת] כדי לחסל את התרבות המערבית ולהורסה מבפנים, ככתוב במסמכי ובכתבי האחים המוסלמים.   

 

יישום הפרויקט הנקמני של ארדואן והאחים המוסלמים דורש את הוצאת המוסלמים באירופה ממסלול של השתלבות חברתית וממצב של אזרחות תחת גג הדו קיום התרבותי-חינוכי, מילוי האחריות הלאומית, כיבוד האינטרסים של מדינותיהם ושמירה על ביטחונן, [והעברתם] למסלול של דחיית הסביבה החברתית, מרידה בחוקים בטענה שאינם תואמים את השריעה, והתבדלות מיתר מרכיבי החברה. דבר זה מוביל לדרישות [שלהם] לייסוד מערכות חינוך, רווחה, תרבות, ומשפט מיוחדות למוסלמים, שהאחים המוסלמים ומאחוריהם ארדואן יהיו אלה שיפקחו עליהן וישלטו בהן, כדי לצעוד לעבר ייסוד מדינתם המקבילה [באירופה].          

 

הפצת הקיצוניות במסגדים ובמרכזים האסלאמיים שבהם שולטים האחים המוסלמים והאמאמים התורכים באירופה, נועדה להצמיח דור שמניף את דגל הג'יהאד למען הגנה על המדינה [האסלאמית] ההיפותטית הזו, מתוך כוונה להפכה בעתיד למציאות ממשית. לפיכך, האיום על הביטחון ועל האינטרסים של רוב המוסלמים שחיים במערב הוא תוצאה של

הפעילות והשיח של ההרפתקנים... הטוענים שבכוונתם לבצע משימה קדושה שמהותה היא המרת [דתן של] החברות המערביות הכופרות והסוטות אל האסלאם. פשע הטרור בניו זילנד ופשעים אחרים אינם אלא תגובה מצד ארגוני הימין הקיצוני לעליית ימין אסלאמי קיצוני שמאשים את המערב בכפירה ועושה שימוש בדת ובאירועים היסטוריים כדי לכסות על פעילותו. אלימות הימין הגזעני לא תיפסק כל עוד ארגון האחים המוסלמים ומנהיגה התורכי [ארדואן] מתכננים לאסלם את אירופה. את המחיר של הקיצוניות והאלימות הדתית והגזענית ההדדית משלמים רק החפים מפשע מבני הדתות אשר מתנערים ממעשיהם של אלה ואלה."             

 



[1] אל-אהראם (מצרים), 25.3.2019

[2] דאר אל-אסלאם, כלומר "תחום האסלאם" – הארצות הנשלטות ע"י מוסלמים;  דאר אל-חרב, "תחום המלחמה" - הארצות שאינן תחת שלטון מוסלמי, אותן יש לכבוש בכוח הנשק כלומר בג'יהאד.