המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב עיראקי: הערבים המוסלמים - גזענים ותאבי כיבוש שמייחסים תכונותיהם אלה לישראל
4/7/2018


כותב עיראקי: הערבים המוסלמים הם גזענים ותאבי כיבוש שמייחסים את תכונותיהם הרעות לישראל; אני בוש בערביותי

 

עלי עבד אל-כרים אל-סעדי, כותב עיראקי ערבי-מוסלמי, פרסם באתר האינטרנט הערבי הליברלי "אל-חִואר אל-מותמדן" [1]מאמר חריף נגד הערבים המוסלמים, שבו האשימם בגזענות, בחמדנות, בשאיפות התפשטות ובשנאת האחר וטען כי תוך שימוש במוסר כפול, הם מייחסים את תכונותיהם אלו לישראל, ומחנכים את ילדיהם לשנאתה ולשנאת כל מי שאינו ערבי מוסלמי. כך, למשל, לדבריו, הערבים והמוסלמים מאשימים את ישראל  בכיבוש פלסטין, בפשעים חמורים ובכוונות התפשטות, בעודם מתגאים בכיבוש של יותר מ-20 ארצות בראשית האסלאם.

 

כדוגמא לתאוות הכיבוש הערבי מוסלמי הציג אל-סעדי את עיראק שלדבריו, אינה ערבית ולא מוסלמית [במקור], שכן בעבר חיו בה בני תרבויות, דתות ולאומים שונים, עד שבתקופת הכיבושים של ראשית האסלאם הגיעו אליה שבטים ערבים מוסלמים מתימן וחג'אז[2]  וכפו על תושביה את האסלאם ואת הלאומיות הערבית; כמו כן טען כי סוריה, לבנון, מצרים, אלג'יריה, מרוקו, תוניסיה ומדינות נוספות אינן מדינות ערביות ולא מוסלמיות במקור, אך הן שוערבו ואוסלמו בכפייה, תוך ביצוע מעשי טבח באזרחיהן.

 

אל סעדי הצביע גם על שנאת האחר המושרשת אצל הערבים המוסלמים, כשתיאר כיצד חינכו את ילדיהם [בעיראק] להאמין שהצאבאים[3] הם טמאים ואין לאכול או לשתות דבר משלהם ולא לבוא במגע עימם, תוך שהוא תוהה: "מי הם אפוא הגזענים הנאצים, תאבי ההתפשטות והכיבוש?", ברמזו להאשמות שמטיחים הערבים בישראל.

 

לבסוף גינה אל-סעדי את ניכוס המוסלמים את אלוהים, את חיי העולם הבא ואת גן העדן לעצמם בלבד, וכינה זאת "רעיון נאלח, גזעני ונאצי", וציין כי כל התכונות הללו גורמות לו להתבייש בערביותו.

 

עלי עבד אל-כרים אל-סעדי[4]


 

להלן תרגום קטעים מן המאמר:[5]

 

"אנו שומעים תמיד שישראל היא מקור הגזענות והפשע, שהיא שונאת את הערבים ואת המוסלמים, שהיא חמדנית ושיש לה כוונות התפשטות וכהנה וכהנה האשמות וסיסמאות, שבהן מנפחים לנו את הראש מינקות. אני שומע את [הסיסמאות] הממוחזרות בבית, או ברחוב, או בבית הספר, או במסגד או בתקשורת. למרבה הצער הייתי אחד מהעדר שקיבל את הרעיונות או את האידיאולוגיה המסוימת שכפתה עליו השכבה השלטת, ללא מודעות או ניתוח. עם זאת, לפעמים אני סולח לעצמי, משום שלפני כעשר שנים, בהיותי אחד מהעדר, הייתי בסה"כ צעיר בן 17 בערך. אולם, לאחר שהתפכחתי והתחלתי לחשוב ולשאול את עצמי שאלות רבות, הבנתי שההאשמות הללו המופנות לישראל ומייחסות לה דברים כמו גזענות, שאיפות התפשטות, חמדנות ופשעים הם תכונות שאנו הם אלה שמצטיינים ומומחים בהן  ולא ישראל. מדוע אפוא אנו מאשימים בהן את האחר?


אסביר זאת להלן, ובהיותי אזרח עיראקי ערבי מוסלמי אדבר על ארצי עיראק שאינה ערבית ולא מוסלמית [במקור]. הכל מודעים לתרבויות הקיימות בה ולארכיאולוגיה שלה, כמו גם להיסטוריה של השוּמֶרים, הבבלים, האשורים והכורדים בה. העמים הללו אינם ערבים ולא מוסלמים אלא שבזמן 'הפֻתוחאת' [הכיבושים הערבים בימי הנביא מוחמד ואחריהם], כפי שהמוסלמים מכנים אותם וגאים בהם, הם [המוסלמים הערבים] כבשו את עיראק וכפו בה את דת האסלאם ואת הלאומיות [הערבית] בכוח [בדרשם מתושבי המקום]: 'שלמו ג'זיה או התאסלמו'... וכך הם שערבו [את האזור] אסלמו אותו והניפו בו את דגל הלאומיות והאסלאם, על חשבון יתר הלאומים והדתות ותוך רצח מיליוני קורבנות.

 

כל אזרח עיראקי ערבי יודע שאנחנו ממוצא תימני וחג'אזי והדבר ידוע לשיח'ים של השבטים שלנו ונחשב לברור מאליו. כך באשר אליי - מוצא שבטי, שבט אל-סעדי הערבי, הוא תימני ולא עיראקי.  גם השבט שלי עצמו נטל חלק באסלומם ובשערובם של רבים מיתר הלאומים והדתות בדרום עיראק כמו הצאבאים והמנדעים[6], בייחוד בעיר מיסאן שבאזור אל-מוּשַרַח [בדרום- מזרח עיראק, על גבול איראן] שבה גרו צאבאים רבים והאזור נחשב למעוז חשוב שלהם. הם אולצו להפוך לערבים בכפייה ובאיומים, עד כי אזור אל-מוּשַרַח והעיר מיסאן בכלל, כמעט התרוקנו מצאבאים ונותרו מהם רק משפחות ספורות שהיגרו לאחר אירועי מלחמת עיראק בשנת 2003.

 

את כל זה ציינו היסטוריונים וסופרים עיראקים וערבים רבים... וכך נותרו השבטים העיראקיים כמו שָמָּר, בני כעב, תמים, טָיִּי וח'זרג' ועוד. עד היום אני מכיר בני לאומים אחרים רבים המתגוררים בעירי ... שנאלצו להצטרף לשבטים ערביים משום שהחברה היא בעלת אופי שבטי ערבי והם נאלצו לכרות עמם ברית. [השבטים] מנהלים מלחמה פסיכולוגית נגד  מי שמנסה להתפאר בלאום שלו ומסרב להצטרף אליהם, הם פוגעים בביטחונו, בפרנסתו, בקשריו החברתיים, בשמו הטוב ובכבודו ומפעילים נגדו את כל שיטות התוקפנות הבדואיות. 

 

כידוע, גבולות מדינת הערבים [במקור] הם חג'אז ותימן בלבד, ובהם גרו גם יהודים, נוצרים ומתנגדי אסלאם רבים, אשר נרצחו והושמדו כולם עד אחד בקְרב בני קוריט'ה[7] - קרב שיש מוסלמים שמתביישים בו ומנסים לשכתב אותו. גם סוריה, לבנון, מצרים, אלג'יריה, מרוקו ותוניסיה ומדינות נוספות אינן מדינות ערביות [במקור], אך הן הפכו לערביות מכוח הפלישה אליהן, ומכוח הרצח והטבח [שבוצעו בתושביהן]. כיבושי הערבים [בראשית האסלאם] הגיעו להודו ולאירופה ולמקומות נוספים אולם הם נכשלו, השבח לאללה, שכן לו היו מנצחים כי אז היו ארצות אלה כעת ערביות-אסלאמיות, והערבים היו רואים בהן 'מקור הערביות' ['מנבע אל-עֻרובה'], כפי שהם מכנים את עיראק 'המוח של הערבים' ['ג'מג'מה אל-ערב'].

 

להלן דוגמא שקשורה לגישתם של הערבים המוסלמים כלפי הצאבאים: כשהייתי תלמיד בבית ספר יסודי, היו עמנו באותה כיתה תלמידים מהדת הצאבאית. נהגנו לזלזל בהם ולנדותם וכאשר אחד מהם הביא לנו אוכל או מים, היינו משליכים זאת לפח האשפה בפניו, מבלי להתחשב ברגשותיו. אתם יודעים מדוע? משום שחינכו אותנו להאמין שהצאבאים טמאים ושהמגע שלהם מטמא את הגוף, לפיכך אל לנו לאכול או לשתות משהו משלהם. כך שמענו ועשינו מבלי לנתח את העניין לעצמנו, משום שהיינו צעירים. זאת, בנוסף לעשרות האשמות שווא שלימדונו לייחס להם, חלקן מבישות. אולם, במרוצת הזמן ידעתי לבטח כי כל מה שאומרים לנו הוא שקר והבנתי את עצמת הגזענות והשנאה של הערבים כלפי האחרים. מדובר בתופעה שאין לתאר, מביכה ומפחידה ביותר. השנאה כלפיהם רק בשל הבדל הגזע, הלאום או הדת אינה מוצדקת! חי אללה, האם זה הוגן? האם זהו צדק? האם זו אמת? מי הם אפוא הגזענים הנאצים תאבי ההתפשטות והכיבוש?

 

אפילו תפיסת האל שלהם [של הערבים-המוסלמים], ותפיסת חיי העולם הבא וגן העדן היא נאלחת, גזענית ונאצית. הם שבים וטוענים תמיד כי 'הקוראן הוא ערבי וכי שפתם של שוכני גן העדן היא ערבית!' ונדמה להם שהבורא וגן העדן הם אך ורק שלהם. הו הערבים, הקוראן הוא ערבי וזה לא הישג שנזקף לזכותכם או סיבה לגאווה. הקוראן עצמו הטיל בכם דופי ביותר מפסוק אחד, שאחד מהם אומר: 'עשינו אותו קוראן ערבי כדי שאולי תבינו',[8] כלומר הקוראן הוּרד בשפתכם כדי להעיד נגדכם [ביום הדין] - זאת כמובן אם אנחנו מאמינים באמיתות הקוראן. אשר לטענתכם כי שפתם של שוכני גן העדן היא ערבית, הרי שיש בה משום פגיעה וזילות בערכו של הבורא, שכן אללה אינו ערבי ואין הוא שייך ללאומיות מסוימת ואין לערבים מונופול עליו.

 

מדוע כיבוש של מדינה אחת בלבד בידי ישראל - בהנחה שאכן מדובר בכיבוש - נחשב לפשע אסור על פי ההלכה המוסלמית, בעוד שהכיבושים וההתקפות שלכם [בראשית האסלאם] ביותר מעשרים מדינות מותרים על פי אותה הלכה ואתם רואים בהם כיבושים מבורכים?! אדרבא, אתם גם מצטערים על יתר ההתקפות שלא עלו יפה באנדלוסיה, בהודו ובמקומות אחרים. איזו חוצפה!!

 

אני מתחרט שבמשך 17 שנה מחיי הוּלכתי שולל. אני חש שחרטה זו עוררה אצלי תגובת נגד פנימית וגרמה לי לשנוא את הייחוס, את המוצא ואת הלאומיות שלי, ומעתה אחוש בושה כאשר אומר שאני ערבי.

מה שהערבים חושבים ומה שהם עושים הוא שילוב מוזר של [מוסר] כפול וסתירה... שלדעתי מקומם יכירם בבתי החולים לחולי נפש, אך אינני יודע מדוע העולם מרשה להם לבצע את השטויות שלהם ומגלה סבלנות כלפיהם! ומתי יבחינו הערבים בליקוי השכלי שלהם?!"

 



[1] אתר "אל-חואר אל-מותמדן" (מילולית: "השיח התרבותי") מגדיר את עצמו כאתר אינטרנט ערבי שמאלני, חילוני ודמוקרטי, שבו כותבים משכילים ערבים רבים במטרה להפיץ את החילוניות בעולם הערבי.

[2] חג'אז הוא אזור במערב סעודיה שהעיר המרכזית בו היא ג'דה, אך מוכר יותר בשל העיר הקדושה למוסלמים  שבו - מכה. הח'ג'אז הוא בעל משמעות היסטורית ופוליטית לעמים הערביים ולאסלאם.

[3]  הצאבאים - קבוצה אתנית-דתית שחיה באזור המזה"ת מאות שנים טרם עליית האסלאם. הצאבאים מוזכרים שלוש פעמים בקוראן כ"אנשי הספר" ("אהל אל-כתאב") כמו היהודים והנוצרים ולפעמים גם הזורואסטרים.

[4]  www.shafaaq.com, 25.3.2018

[6]  מנדעים - בני קבוצה אתנית-דתית בעלת דת ולשון ייחודיים השוכנים בעיקר בדרום עיראק ובמחוז האיראני חוזסטאן. מאמינים כי יוחנן המטביל הוא הנביא החשוב ביותר ואילו אברהם, משה, ישו ומוחמד הם נביאי שקר.

[7] בני קוריט'ה הם שבט של כוהנים יהודים  שחיו עד המאה השביעית בית'רב (לימים העיר מדינה) שבחצי האי ערב יחד עם עוד שני שבטים יהודים: בני נדיר ובני קינוקאע. בשנה החמישית להג'רה (627 לסה"נ) כאשר גבר המתח בין האוכלוסייה המוסלמית לבין היהודים צרו המוסלמים בפיקודו של הנביא מוחמד על העיר והכניעום. המוסלמים הרגו כמעט את כל הגברים היהודים, זולת אלו שהתאסלמו. הנשים והילדים נשבו, אולצו להתאסלם ונמכרו לעבדות.

[8] קוראן 43 : 3

תגיות