המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
אל-קאעדה בחצי האי-ערב מקדיש עלון מיוחד לפיאורו של מחבל חמאס, אחמד ג'ראר
15/3/2018


אל-קאעדה בחצי האי-ערב מקדיש עלון מיוחד לפיאורו של מחבל חמאס, אחמד ג'ראר

 

ב-14 במרץ 2018 פרסמה זרוע ההסברה של אל-קאעדה בחצי האי ערב, אל-מלאחם, עלון חדש תחת השם מדד. 

הגיליון הראשון של העלון החדש הוקדש לשבח אחמד נצר אל-ג'ראר, מחבל פלסטיני מתנועת החמאס, שרצח ישראלי וחוסל בידי צה"ל בתחילת פברואר.

העלון העתיר שבחים על ג'ראר, כינה אותו "יורש השהידים" ו-"סמל לוחמי הג'יהאד" והציגו כמופת לפלסטינים הנלחמים בישראל.

 

לאל-קאעדה שלוחות בזירות רבות במזרח התיכון, אך עד כה אין שלוחה של הארגון הנלחמת בישראל במישרין. הקדשת העלון לג'ראר, שזכה להוקרה בציבור הפלסטיני; האדרת המלחמה בישראל והדגשת מחויבותו של הארגון למלחמה בה, הן חלק ממאמציו של ארגון אל-קאעדה לחפות על חולשתו בזירה זו.

 

לצד שבחים לג'ראר, המאמר הדגיש רעיון מרכזי של אל-קאעדה ולפיו, כדי שהג'יהאד למען פלסטין יצליח יש להילחם תחילה באמריקה, שהיא "ראש הנחש." יצוין כי אל-קאעדה רואה בג'יהאד למען פלסטין מטרה בעלת חשיבות עליונה, ורואה בזרוע הצבאית של חמאס (להבדיל מהזרוע המדינית) ארגון ג'יהאד לגיטימי. זאת למרות העובדה שמנהיגי אל-קאעדה מתחו בעבר ביקורת קשה על הנהגת חמאס ולמרות היריבות והטינה בין אל-קאעדה לבין תנועת האחים המוסלמים. בכך הוא שונה מארגון המדינה האסלאמית, שרואה בחמאס על כל מרכיביו ארגון כופר, ואינו נותן עדיפות כלשהיא לג'יהאד בפלסטין.





להלן תרגום המאמר שהוקדש לג'ראר: [1]

 

"ירושלים הפצועה עודנה כורעת מזה יותר משישים שנה תחת מרמס היהודים, תוך סיוע מוצהר מצד מדינות הצלב [קרי, המערב], ושיתוף פעולה גלוי מצד זנבותיהם שליטי הערבים, המגנים על גבולות היהודים ומקשים על המוסלמים, ואחרי כל זה משייכים את עצמם לאסלאם!

 

למרות המזימה הזאת נגד [פלסטין], התקבצות כל הצבאות, והמצור החונק לאורך העשורים שעברו, היא עודנה עומדת בראש מורם ומפתיעה אותנו כל יום בהצגת משמעות גבורת לוחם הג'יהאד הפלסטיני המוסלמי, החסר את רוב האמצעים החומריים. לוחם הג'יהאד הזה, שהטיל אימה על הכובש היהודי וגרם לו - חרף יכולותיו העצומות - להתעורר כל יום לאסון, ולצפות בכל יום לאסון נורא יותר מזה שקדם לו. לוחם הג'יהאד הפלסטיני ממשיך בתכניתו ופועל בשקדנות לעשות את הבלתי אפשרי.

 

כל עוד לפלסטין יש אנשים כדוגמת אחמד ג'ראר, נכונה לה ישועה גדולה וניצחון כביר. אין ניצחון ללא הקרבה. האם ישנם עלי אדמות קורבנות כמו קורבנות אנשינו בפלסטין? אתה מוצא אותם ניגשים במרץ למלאכת הג'יהאד, חרף ידיעתם מהן השלכותיו, ושהיהודים ישתמשו בכל האמצעים השפלים כדי להרוג באיבו את רעיון הג'יהאד למען אללה בארץ הזאת.

 

אחת הדוגמאות לכך, טיפה בים הקרבנות, הוא יורש השהידים אחמד ג'ראר, השהיד בן השהיד, בן האם הצדיקה, [שהוריו] עשוהו סמל ללוחמי הג'יהאד ולעומדים על המשמר בפלסטין. הוא הצליח בעזרת יכולותיו המוגבלות לשים את היהודים בלב הסופה, [ולהציב] את העולם בפני האמת אודות קוצר ידו של המוסד, ואודות השקר של יכולותיו שהוא מתפאר בהן כל הזמן.

 

זאת לאחר שהצליח להתנקש באחד מענקיהם, הרב רזיאל שבח, ולאחר מכן הצליח לפגוע ביכולותיהם להגיע אליו. אלמלא סוכני היהודים מקרב כוחות המודיעין של [מחמוד] עבאס, לא היו מצליחים להרגו, ברשות אללה. היהודים חשפו את מקומו לאחר שלושה שבועות של מרדף והפעלת מערכה גדולה. [הם] הטילו מצור גדול על מקום המסתור שלו, אך הוא סרב להיכנע ונלחם עד שנהרג, ירחם עליו אללה.

 

הדברים האחרונים שנמצאו במקום מחבואו של השהיד, היו מתנת אמו, ספר קוראן, ומעט מזון...

איש זה, אחמד נצר ג'ראר, מילא את חובתו כלפי העניין של האומה – פלסטין ומסגד אל-אקצא. לאומה המוסלמית בכללה, ולאנשינו בפלסטין בפרט, נותר לשאת באחריות ולהשלים את הדרך. עליהם לעמוד בשורה אחת כמבנה יצוק ולנהל את המערכה של האומה בזירות שונות ובחזיתות רבות. עליהם לעזוב את כל החטאים, הסכסוכים והמחלוקות שמעכבים את הניצחון. שחרור פלסטין הוא חובה המוטלת עלינו. על כל מוסלמי לוחם ג'יהאד לפעול יומם וליל כדי לסייע לעניין הזה, ולא לשכוח את תפקיד ראש הנחש, אמריקה, בהגנה על היהודים. הביטוי האחרון לכך הוא נחישותם [של האמריקאים] להפוך את ירושלים לבירת הכובש היהודי. כפי ששהיד האומה אסאמה בן לאדן אמר:  'אמריקה וישראל הם שני צדדיו של מטבע אחד.' כן אמר: 'אל תתייעץ עם איש בנוגע להרג אמריקאים.'

 

אנו כאן אומרים ליהודים שהאומה לא תתנער אף פעם מחובתה לשחרר את הארץ המבורכת, ושמעשהו של השהיד שלנו אחמד ג'ראר, הוא רק חוליה בשרשרת המאבק, ושאומת מוחמד תמשיך באותה הדרך עד שיגשימו את נבואתו ובשורתו [כפי שנאמר בחדית']: 'יום הדין לא יגיע אלא כאשר המוסלמים ילחמו ביהודים והמוסלמים יהרגו אותם עד שהיהודי יסתתר מאחורי האבן והעץ; והאבן או העץ יגידו: הו מוסלמי, הו עבדו של אללה, יהודי מסתתר מאחורי, בוא והרוג אותו, חוץ מעץ הר'רקד שהוא העץ של היהודים.'

 

לסיום, נשוב לשהיד הגיבור שלנו אחמד נצר ג'ראר, שלמד את מקצוע המסחר, ומצא שהג'יהאד למען אללה הוא המסחר הגדול ביותר, ולכן הוא ארז את חפציו מן האוניברסיטאות ועבר לשוק הג'יהאד למען אללה... הוא נלחם למען אללה, עמד איתן למרות המרדף האכזרי וקוצר ידם של העוזרים, עד שהשיג את הכבוד של מות הקדושים, שאנו חושבים אותו לאחד מהם. יבורך על מות הקדושים... יבורכו משפחתו וקרוביו, תתברך בו האומה המוסלמית."



[1]  Telegram.me/ Akhbar Qa'edat Al-Jihad fi Jazirat Al-Arab, 14.3.2018