המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מפקד הבסיג' לשעבר: אט אט, ייכנע חבל הארץ האירופי לגנים האסייתיים והאפריקאים
2/2/2018

 

מפקד הבסיג' האיראני לשעבר, גנרל מוחמד רזא נקדי: "אט אט, חבל הארץ האירופי הולך ונכנע לגנים האסייתיים והאפריקאים. במאה הבאה, צריך יהיה לחפש את הגן האירופי במוזיאונים"

 

גנרל מוחמד רזא נקדי, לשעבר מפקד הבסיג', ואחראי תחום התרבות והחברה במשה"מ, נאם בטקס הענקת תעודות לנבחרי התחום הבינ"ל במועדון הדיפלומטי של משה"ח האיראני, ב-22.1.2018. נקדי הדגיש בנאומו כי בעוד המהפכה האסלאמית של איראן, מצד אחד, הולכת ומתפשטת בשטחי המזה"ת והתקוממויות ברוחה צפויות להתרחש במצרים ובתוניס, ארה"ב, מן הצד השני, קורסת, כפי שנשיא ארה"ב עצמו הצהיר, והשפעתה הפוליטית באזור מוכה ומתפוגגת.

 

יחד עם זאת, נקדי הזהיר מפני התעמולה המערבית ובמיוחד האמריקאית, לפיה איראן המהפכנית נמצאת במצוקה – זאת על רקע ההתקוממות העממית ברחבי איראן בשבועות האחרונים – מצב שאינו אמתי, לדבריו, ומצוי רק ברשתות החברתיות, פרי יצירתו של המערב, וזאת כדי ליצור ייאוש בקרב העם מן המשטר האיראני.

 

כדוגמא לקריסת המערב, הציג נקדי את בריטניה שמינתה לאחרונה שרה לענייני בדידות בחברה המודרנית. הוא ייעץ לראש ממשלתה, תרזה מיי, לבחון לעומק את סיבת ההידרדרות לשם הגיעה בריטניה וחתם את דבריו באמירה שאסיה ואפריקה הולכות ומשתלטות על העולם המערבי, במיוחד על אירופה והכריז כי "במאה הבאה, צריך יהיה לחפש את הגן האירופאי במוזיאונים."

 

נאומו של נקדי משקף את מאמצי האינדוקטרינציה של המשטר האיראני לאחר אירועי ההתקוממות העממית ברחבי איראן בחודש האחרון. להלן תרגום דבריו:

 

"ההתפתחויות העולמיות כולן מובילות במהירות לתבוסת היהירות [כינוי לארה"ב והמערב] .דאעש נחל תבוסה בסוריה ובעיראק וקרס, מה שגרם [לארה"ב] להביא במקומו את סוגיית עצמאות הכורדים בעיראק, וגם בעניין זה הם קיבלו סטירת לחי חזקה.

 

דברים [אחרים] התרחשו, כגון התפטרות ראש ממשלת לבנון [סעד חרירי] בדרבון סעודי, [אך] לאחר שהובסה [בניסיון ליצירת המשבר בלבנון, הפעילה היהירות [ארה"ב] את התכנית הבאה: לפגוע בירושלים, [אך] אמריקה קיבלה סטירת לחי נוספת בהצבעה הכללית [נגדה] באו"ם וסוגיית ירושלים והפלסטינים שוב הגיעה לראש סדר העדיפויות של עולם האסלאם. התבוסה הבאה של אמריקה התרחשה כאשר הפרות הסדר האלה [הכוונה להתקוממות העממית בחודש האחרון] התרחשו באיראן.

 

הפרשנים מנסים למצוא את הסיבות לתבוסות החוזרות והנשנות של היהירות העולמית. למעשה, התנהגותה של אמריקה חורגת מגדר השיקול [הרציונלי] ולא ניתן לשקול אותה [בכלים אלה]. הבלבול של אמריקה נובע מסיבות רבות, זירתיות ואלוהיות.

 

מי שמפגין רשע כלפי ברואי האל, האל הופך לאויבו ושולל ממנו את כוח החישוב והתבונה. הממשל האמריקאי פעל ברשעות רבה נגד אומות העולם, לכן הוא מבולבל וכל יום יש להמתין למעשיו הלא הגיוניים.

 

אין הכוונה לכך שאמריקה עלולה לנקוט צעדים צבאיים, כי היום עוצמתה הכלכלית לא יכולה לשאת פתיחת מלחמה וגם אין בה אחדות פנימית .החברה האמריקאית מדרדרת וקורסת. לפי דברי הנשיא האמריקאי, אמריקה הולכת וקורסת. הממשל האמריקאי נתון במצב השנוא ביותר [עבורם].

 

לעומת זאת, המהפכה האסלאמית הולכת ומתפשטת ו[אף] ניתן לראות חלק ממנה במדינות האזור. חלק אחר שלה מתרחב בקרב השכבות הפנימיות במדינות כגון מצרים ותוניס. בעתיד צריך לצפות להתקוממויות גדולות במדינות האלה.


גנרל מוחמד רזא נקדי


 

האויבים מנסים באמצעות לוחמה תקשורתית רחבה לגרום לאומה שלנו להתייאש מהמהפכה הזו שהולכת ומתקדמת. האומה שלנו נמצאת ברצועת הניצחון [אבל] הם רוצים ליצור את הדימיון הזה שהאומה שלנו היא חזית שנחלה תבוסה. הם משתמשים בשיטות המיוחדות שלהם, למשל משווים בעניין מסוים בין איראן לבין המדינה הטובה ביותר בעולם כדי לייאש את האומה האיראנית.

 

לעתים יש בחברה מי שמאמינים ללוחמה תקשורתית זו, הם אלה שמתרכזים אך ורק ברשתות החברתיות ומסכימים עם השקרים המזויפים שלהן כי הם מחפשים בכלי התקשורת את מציאות החברה.

 

יש לנצל את התנאים שנוצרו עבור המהפכה האסלאמית בעולם. משרד החוץ שלנו לא נמצא היום באפריקה ובאמריקה הלטינית. יש לנצל את ההזדמנות המצויינת הזו ואת העובדה שמדינות העולם מקבלות את פני איראן בברכה כדי ליצור קשרים עמ[נו].

 

באנגליה מינו שרה לענייני בדידות [. אני רוצה לומר לראש ממשלת אנגליה שהלוואי ובמקום שרה לענייני בדידות הייתם ממנים שר לענייני 'חשיבה חכמה' כדי שיתברר מדוע הגעתם לשלב הזה.

 

העולם אינו רק אמריקה ואירופה שנמצאות במצב קריסה. מרבית המדינות האירופיות סובלות היום מצמיחה שלילית של האוכלוסייה והגן האירופי הולך ונכחד. אט אט, חבל הארץ האירופאי הולך ונכנע לגנים האסייתיים והאפריקאים. במאה הבאה, צריך יהיה לחפש את הגן האירופאי במוזיאונים."[1]

 

 



[1] אירנא (איראן), 22.1.2018, http://www.irna.ir/fa/News/82804753