המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמר סרקסטי באל-אהראם קורא לארגוני הטרור בעולם לפגע במטרות ישראליות ואמריקאיות
14/12/2017


עיתונאי מצרי במאמר סרקסטי ביומון הממסדי אל-אהראם: קורא לארגוני הטרור ברחבי העולם לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות ואמריקאיות, בין היתר בחגי היהודים

 

בעקבות הכרזתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ב-6.12.2017  על הכרה בירושלים כבירת ישראל[1], פרסם היומון המצרי הממסדי אל-אהראם, את מאמרו של העיתונאי אשרף צאדק, שנכתב בסרקזם, תחת הכותרת "נבחרת הקיצוניים – ירושלים קוראת לכם". במאמרו קרא צאדק, אשר כיהן בעבר כסגן מנהל מחלקת העריכה ביומון, לכל ארגוני הטרור, בהם דאעש והחות'ים, ש"מפוצצים ילדים, נשים ואנשים לא חמושים ברחבי העולם" לעבור "למגרש של המקצוענים" ולהפנות את פיגועיהם אל יעדים אמריקאים וישראלים ברחבי העולם, להתמקד בחגי היהודים, ולהרוג "אלפים ומיליונים". לדבריו, פעילותם זו של הארגונים תזכה לתמיכה כללית, כיוון שמוסכם על הכל כי "ישראל ואמריקה הן האויבות".

 

צאדק אף דרש מהמדינאים להביא לסגירת שגרירויות ערביות בארה"ב, לגירוש שגרירי ארה"ב ממדינות ערב ולהחרמת תוצרת אמריקאית, בהסבירו כי צעדים אלו ישיבו את ירושלים ואת פלסטין לחיק הערבים.

 

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ובו קישור למאמרו הנ"ל, כתב אשרף צאדק: "מכיוון שאין עוררין לגבי האויב שלנו לאחר החלטת טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, חובה על כל אחד מאיתנו להתנגד לכך, ולכן דרשתי במאמרי שהתפרסם באל-אהראם היום יום רביעי 13 בדצמבר, להקים נבחרת של קיצוניים שתבצע פיגועי התאבדות שם במקום המשחק הקל ופיצוץ מסגדים וכנסיות".[2]

 

הפוסט שפרסם אשרף צאדק בעמוד הפייסבוק שלו[3]


להלן תרגום קטעים ממאמרו הנ"ל[4]:

 

"לאחר החלטת הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים ולהכיר בה כבירת מדינת ישראל, עלינו לחשוב על רעיונות מחוץ לקופסה כדי להרתיע את ארה"ב וישראל, לזנוח את חילוקי הדעות הבינערביים ולפעול כיד אחת לשחרור ירושלים.

 

הדבר הראשון שאני קורא לעשות, הוא להקים את נבחרת הקיצוניים, שתכלול בין חבריה את ארגון דאעש, חמאס, [תנועת] חאזמון[5], [אנצאר] בית אל-מקדס, [ארגון] התכפיר וההג'רה[6] אם עודו קיים, נוצרת אל-אסלאם[7], החות'ים, האחים המוסלמים ואחרים זולתם, אשר מאמינים באלימות ומשכנעים את הבורים לפוצץ מסגדים וכנסיות ואת כל מה שידם משגת – מחסומי צבא ומשטרה, פועלים נוצרים בלוב, נשים יזידיות בסוריה, בהאים שוחרי שלום במצרים וכיו"ב.. אנו נקרא לכל [הארגונים] הללו [לצאת] לג'יהאד שהם אוהבים וסבורים כי הוא החובה הדתית היחידה בחיים ונותנים את נפשם לפיצוצים.

 

הפעם זה קל ופשוט מאחר שאין מחלוקת על כך שישראל ואמריקה הן האויבות והשגרירות האמריקאית בירושלים היא המטרה. כולנו, ואני הראשון, נתמוך בהם. אני קורא לאחות קטר להפנות את כל תמיכתה אליהם, וכך גם לתורכיה בראשות ארדואן ולכל תומכי הטרור והטרוריסטים בעולם. אני מפציר בהם שמתקפותיהם יהיו חזקות ומכאיבות ושיהרגו אלפים ומיליונים, ולא עשרות ומאות כפי שעשו במסגד אל-עריש, בכנסיית ע"ש פטרוס [באל-עבאסיה] ובכנסיית אל-קדיסין[8]; ברחובות פריז, גרמניה, בלגיה וכיו"ב. עליהם לבחור בחוכמה את מועדי הפיצוצים, כפי שהתרגלנו להם, שכן מועדי החגים היהודים ידועים ונמצאים באתרי האינטרנט...

 

אני מתחנן לכל אדם מקרב הקיצונים ואומר לו: 'ירושלים קוראת לכם. טפלו בה באופן נכון ובמקצועיות. כולנו ממתינים לניצחונותיכם. נריע לכם בקריאת 'אללה אכבר', אותה אתם אוהבים לקרוא שעה שאתם מפוצצים ילדים, נשים ואנשים לא חמושים ברחבי העולם. הו נבחרת הקיצונים, די לשחק במגרש המקומי ולבצע פיצוצים כושלים בקרב אזרחים, שגורמים למיליונים לקלל אתכם ולכנותכם בוגדים ופחדנים. שחקו במגרש של המקצוענים מול יריב חזק שביצע אלפי תקיפות כואבות נגד אחיכם בפלסטין, בסוריה, במצרים ונגד כל מי שניסה לקרוא תיגר על תוקפנותם. האם תעשו זאת או שאתם מעדיפים רק את המשחק הקל [שהניצחון בו] מובטח מול ילדים, נשים ואנשים לא חמושים.   

 

אנו דורשים מפוליטיקאים יודעי כל, להתרחק מלקסיקון המילים של הסירוב [להחלטת טראמפ], הגינוי החריף וההוקעה [של ההחלטה] ומצפים מהם להחלטות מהסוג של הוצאת שגרירי כל מדינות ערב מאמריקה, גירוש שגרירי ארה"ב מכל מדינות ערב, החרמת כל המוצרים האמריקאים, סילוק חשבונות מבנקים אמריקאים, הפסקת כל ההשקעות הערביות והאסלאמיות בארה"ב והפסקת שאיבת נפט עבור אמריקה, אירופה וישראל.

 

האמינו לי – אם נעשה כך, אמריקה תעזור לנו לא רק בהשבת ירושלים [לפלסטינים] והכרזתה כבירת פלסטין, אלא היא אפילו תצהיר על נחישותה לחסל [את קיומה] של מדינת ישראל באזור הערבי ולהעבירה לצפון קוריאה." 

 

 

 



[4] אל-אהראם (מצרים), 13.12.2017

[5] תנועה אסלאמית מצרית שהחלה לפעול לאחר מהפכת ה-25 בינואר 2011 וחבירה היו מעורבים בפעולות אלימות רבות לאחר המהפכה. על כך ראו http://www.islamist-movements.com, 25.5.2015

[6] ארגון אסלאמי שנוסד בבתי הכלא המצרים בתחילת שנות השבעים של המאה ה-20.

[7] הכוונה לארגון ג'יהאד הפועל במאלי.

[8] הכוונה לכמה פיגועים שהתרחשו במצרים במסגדים וכנסיות: הפיגוע במסגד בכפר אל-רודה באל-עריש התרחש ב-24.11, על כך ראו אל-אהראם 25.11.2107. הפיגוע בקתדרלה באל-עבאסיה התרחש בדצמבר 2016, על כך ראו אל-אהראם 12.12.2016. על הפיגוע שהתרחש בחגיגות השנה החדשה בכנסייה אל-קדיסין באלכסנדריה ב-2011, ראו http://www.aljazeera.net/, 11.4.2017.