המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 22.2.2008
22/2/2008

מה חדש? סיכום יומי 22.2.2008

 

איומים לפגוע במדינות המפרץ בתגובה לחיסול מוע'ניה *  קריאה לביטול עונש המוות באלג'יריה * אחמדי-נז'אד לביקור בעיראק * פגיעה בבי"ס נוצרי בעזה *  שיח' אל-אזהר מגנה את "קריקטורות הנביא"

 

כווית מזהירה את אזרחיה מפני נסיעה ללבנון

מקור בכיר במשרד החוץ הכוויתי הודיע כי בשל הנסיבות הפוליטיות הנוכחיות בלבנון, הוציא משרד החוץ אזהרת מסע ללבנון לאזרחי כווית.

אל-ג'רידה (כווית) 22.2.08

 

עיראק: עימותים אלימים בין "צבא המהדי" לבין צבא עיראק בבצרה

עימותים אלימים פרצו (21.2.08) בין כוחות צבא עיראק לבין "צבא המהדי" ("ג'יש אל-מהדי"), שבמהלכם השתמש "צבא המהדי" במרגמות, רימונים ומטולי אר.פי.ג'י. לדברי מקור ביטחוני, הרקע לעימותים הוא התנגדות צבא המהדי לפריסת צבא עיראק בכל הצמתים של בצרה כדי למנוע פעולות טרור והתנכלות לכוחותיו.

www.alnajafnews.net , 22.2.08

 

עיראק: גובר המתח בין תורכיה לבין כורדיסטן-עיראק

בכיר כורדי בצפון עיראק דיווח על מתח השורר באזור לאחר שצבא תורכיה הפגיז כפרים השוכנים בשוליו הצפוניים של חבל כורדיסטן-עיראק. ראש מחלקת יחסי החוץ בממשלת חבל כורדיסטן הביע דאגה נוכח תנועות בלתי שגרתיות של כוחות תורכים באזור והטיל על השלטון העיראקי המרכזי את האחריות להגן על "אדמות עיראק וריבונותה".

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 22.2.08

 

איום לפיגועים במדינות המפרץ במחאה על רצח מוע'ניה

מקורות בבחריין דיווחו כי אלמונית התקשרה לשלוש שגרירויות של מדינות המפרץ, בהן שגרירות כווית הנמצאות בבחריין, והודיעה כי תוך מספר ימים צפויים להתרחש פיגועים במדינות הללו במחאה על רצח עמאד מוע'ניה ועל סירובן של מדינות המפרץ להכיר בו כשהיד. ההודעה כללה איום לפגוע במדינות המפרץ אם ישתתפו בפסגה הערבית בדמשק.

www.elaph.com, 22.2.08

  

[בתגובה לקריקטורות על הנביא מחמד בדנמרק] : "חופש ביטוי"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אל-וטן (סעודיה), 22.2.08

 

קריאה לביטול עונש המוות באלג'יריה

פרוק קסנטיני, יו"ר הוועדה הלאומית המייעצת לענייני שמירת וקידום זכויות אדם באלג'יריה, אמר לערוץ הטלוויזיה הממלכתי שיש לבטל עונש המוות במדינה, גם אם הדבר מנוגד לשריעה.

אל-שרק אל-אוסט (אלג'יריה), 22.2.08

 

פגיעה בבית ספר נוצרי בעזה

חמושים התפרצו לבית הספר הבפטיסטי "אל-נור" בעזה וזרעו בו הרס לאחר שהיכו את השומרים, השפילו אותם ואף פצעו אחד מהם ביריות.

אל-איאם (רש"פ), 22.2.08

 

חמאס: "צבא האסלאם" עומד מאחורי הפגיעה באגודה נוצרית

עימותים פרצו בין אנשי חמאס לבין ארגון "צבא האסלאם" (ארגון שהיה מעורב בחטיפת החייל גלעד שליט) על רקע מעצרם של אנשי "צבא האסלאם" ע"י החמאס, בחשד שהם אלה שפוצצו את הספרייה של אגודת הצעירים הנוצרים בעזה. במהלך העימותים ירו אנשי "צבא האסלאם" לעבר ביתו של בכיר החמאס, מחמוד אל-זהאר וחטפו אנשי חמאס כדי להחליפם בעצורים.

אל-איאם (רש"פ), 22.2.08  

 

מעל היונה המבוהלת כתוב: "האסלאם"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 21.2.08

 

[בעקבות ניצחון האופוזיציה בבחירות בפקיסטן]: בוטו נוקמת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אל-מסתקבל (לבנון), 21.2.08

 

אחמדי-נז'אד יבקר בעיראק בקרוב

שגרירות איראן בבגדאד הודיעה כי נשיא איראן אחמדי-נז'אד יבקר בעיראק ב-2.3.08 למשך  מספר ימים. הוא יפגש עם הנשיא ג'לאל טאלבאני ועם רה"מ נורי אל-מאלכי וידון בקשרי שתי המדינות ובחיזוק שתוף הפעולה ביניהן.

מהר (איראן), 22.2.08

 

עיראק: התקפה של  יועץ ראש הממשלה על שרי החוץ והאוצר

סאמי אל-עסכרי, יועצו המדיני של ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מאלכי, טען כי משרד החוץ, בראשותו של השר הושיאר זיבארי, הוא הכושל והמושחת ביותר בממשלה. לדבריו, בתקופת כהונתו של זיבארי נותרו השגרירויות העיראקיות כר נוח לפעילותם של גורמי המודיעין של המשטר העיראקי הקודם והן משרתות שכבה מסוימת של העם, בהתכוונו לכורדים. כמו כן, טען אל-עסכרי נגד שר האוצר העיראקי, ג'בר צולאע', כי הוא כושל וחסר כישורים למילוי תפקידו.

www.elaph.com, 20.2.08

 

אחמדי-נז'אד: ישראל – נקודת התורפה של המערב 

בביקור במחוז הורמזגאן בדרום איראן אמר נשיא איראן אחמדי-נז'אד, כי "קיומו של המשטר הציוני הוא נקודת התורפה של  אויבי העם האיראני"  וקרא "להציב נקודה זו כמטרה, כדי לערער את המערך הפוליטי ואת הקונצנזוס בנושא הגרעין בקרב אויבי איראן."

מהר (איראן), 22.2.08

 

 נשיא איראן מזהיר מפני "משחק חדש" במשבר הגרעין

נשיא איראן, מחמוד אחמדי-נז'אד, הזהיר את מעצמות המערב מפני יצירת "משחק חדש" במשבר  תוכנית הגרעין של ארצו: "דעו שכאשר האומה שלנו מקבלת החלטה, היא ללא ספק תבצע אותה. התקופה בה המעצמות הפרו את זכויותיה של איראן באיומים ובהונאה נגמרה... עצתי לכם, כבדו את זכויות העמים ושמרו על החוק. זה לטובתכם."

סוכנות הידיעות האיראנית פארס;  אירנא (איראן), 22.2.08

 

אחמדי נז'אד מסביר: מדוע אני מדבר בגנות הציונים

בכינוס בפני משפחות שהידים במחוז הורמזגאן אמר אחמדי-נז'אד: "היו כאלה, באיראן ומחוצה לה, שטענו כלפי: 'מדוע בין כל ההתקפות בנושא הגרעין, אתה מגן על פלסטין ומדבר בגנות הציונים.'...  עניתי להם שאם נשתוק לנוכח פשעי הציונים, האויבים יכשירו את התנאים לכך שאם הם יפעלו נגדנו מחר - לא נוכל לעשות דבר.

פארס (איראן), 22.2.08

 

רשויות מצרים: לא העברנו את  לשכת אימן נור למנהיג מפלגת "אל-ע'ד"

הועדה לענייני מפלגות פוליטיות במצרים הכחישה פרסומים לפיהם הוחלט למסור את לשכתו של מנהיגה לשעבר של מפלגת "אל-ע'ד" האופוזיציונית, אימן נור, את דירתו וכן את מטה המפלגה למוסא מוצטפא מוסא שנתמנה לאחרונה לשמש כמנהיג מפלגת אל-ע'ד.

אל-אהראם (מצרים), 22.2.08

 

שיח' אל-אזהר גינה את פרסום הקריקטורות על הנביא

שיח' אל-אזהר, ד"ר מחמד סיד טנטאוי, גינה את פרסומן של קריקטורות הפוגעות בדמותו של הנביא מוחמד בעיתונות הדנית. הוא  הזהיר כי אם תמשיך התקשורת הדנית לפגוע באסלאם ובמוסלמים, יוביל הדבר למעשי תוקפנות בין מוסלמים ללא-מוסלמים, שכן המוסלמים לא יקבלו זאת בשתיקה.

אל-אהראם (מצרים), 22.2.08