המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
טרור באמריקה (12): התייחסות סעודית ראשונה
27/9/2001
 

טרור באמריקה (12)

הנסיך הסעודי ממדוח בן עבד אל-עזיז: ג''יהאד הפוגע בחפים מפשע הוא טרור

 

הנסיך ממדוח בן עבד אל-עזיז, שהוא נשיא המרכז הסעודי למחקרים אסטרטגיים, פרסם מאמר ביומון הלונדוני, אל-חיאת, תחת הכותרת "גי'האד או טרור?"1. מאמר זה מהווה לראשונה מאז הפיגועים בארה"ב, התייחסות מקיפה מצד משפחת המלוכה הסעודית לפעילותו של בן לאדן. להלן קטעים מן המאמר:


"...אינני יכול להגן על שום אדם ההורג ילד, אישה, או אפילו גבר חסר מגן, גם אם המדובר באויב, וגם אם מי שמבצע את המעשה הזה, שההלכה האסלאמית וההגיון רואים בו פשע, קרוב [אלי] ביותר מבחינת האמונה, המוצא, או הגזע.


מי שקורא ולו ברפרוף את "הפרוטוקולים של זקני ציון", את הספר "כלים על לוח השחמט", או את הספר "העולם כלי משחק בידי ישראל" ועוקב אחרי האירועים, משתכנע כי היהודים עומדים מאחורי האווירה העולמית "מוכת הטרור" הזו... שלושת הספרים מסכימים כי קיימת מזימה ציונית... [שמטרתה] לנתב את הכל, במידת האפשר, לטובת האינטרס של יהודי העולם, ובעיקר אלו מהם המכונים "עמו הנבחר של אללה" ולגייס את כל שניתן לשירות מטרותיהם. אין עדות טובה יותר לכך מאשר ההיסטוריה הקרובה: ימי שלטונם של שליטים מסוימים במדינות ערביות ואסלאמיות רבות [הכוונה לשליטים הפאן-ערביים והחילוניים], שגרמו לתבוסות מבישות ומחפירות של הערבים ושל המוסלמים, [שגרמו] לאירועי המפרץ, ואף גורמים כיום לכך ש[הפתרון] מתעכב והפצעים ממשיכים לשתות דם.


אני טוען כי ישנה קבוצה של ראשי הציבור אצלנו, שמבלי משים, השיתו אסונות על האומה הערבית והאסלאמית, בשירות האינטרסים של אויבי האומה הזו... במשך קרוב לחמישים שנה עד למלחמת המפרץ השניה. לעובדה זו יש עדויות אין ספור.


האובייקטיביות מחייבת אותנו לשאול האם האסונות שפגעו בלב העולם הערבי והאסלאמי במשך שנים ארוכות היו תוצאה של יד המקרה, או שמא תוצאה של מזימה שתוכננה נגדנו? האין זה נכון שמי שהכניסו אותנו לזרמים האלה [הפאן-ערביים] והובילו אותם היו מנהיגים שהציגו את עצמם כמגנים על זכויותינו, אך היו הראשונים לנפץ את הזכויות האלה, במלחמות ובמזימות, שעל פניהן עשויות להיראות לאומיות, אך למעשה הן חיסלו רבים ממשאבינו, ואף חלק ניכר מן האסלאם שלנו? אין לי כל ספק שמדינות וארגונים אסלאמיים ערביים רבים, דתיים ופאן-ערביים כאחד, שפעלו בתום לב, נחדרו על ידי היהודים.


קחו, לדוגמא, מנהיג לאומי בעבר [הכוונה לעבד אל-נאצר, שהערבים], "מן המפרץ ועד לאוקיאנוס" קראו לו "יחי", ובמשך שנים הוא ציווה עליהם: "הרם את ראשך, אחי". [ואולם ביוני 1967], תוך שלושה ימים, הוא דחף את אותם ראשים לבוץ, נתן את ארצו, שלוש ארצות אחרות, ואפילו את ירושלים, לצאצאי הקופים והחזירים [הכוונה ליהודים] וגרם לנו תסכול של עשרות שנים.


[דוגמא נוספת היא] סדאם חוסיין...: "מה היה קורה לישראל, אילו צדאם היה מפנה נגדה חלק מן הכוחות שהפנה נגד שכנתו המוסלמית והערבית השלווה [כווית], שהשקיעה מאמצים מוראליים וחומריים כדי לתמוך בו בעבר?"


באשר ל"זה", הנמצא באפגאניסטן [כלומר, בן לאדן] – אני אינני אומר שהוא טרוריסט ואינני אומר דבר מכל שנאמר עליו; ואולם, אני שואל אותו מה הוא עשה למען הג'יהאד הפלסטיני, [האם הוא תרם] דולר אחד, פת לחם אחת? וזאת למרות שההזדמנות לכך היתה ועודנה קיימת ולמרות שיש בבעלותו כסף, נשק, אנשים, וציוד בהם הוא השתמש לחולל מלחמות-אחים אינסופיות ['פתנה'] שגרמו למוסלמים נזק ותו לא. יתרה מכך, אני מפציר בו שיענה לי - הוא או מי שמאמין במה שהוא עשה בעשר השנים האחרונות - מאז יצא עם התירוץ של ג'יהאד נגד ברית המועצות. נגד מי הוא לחם מלחמת ג'יהאד בעשר השנים האחרונות [מאז התמוטטות ברה"מ]?


הוא "מנצל" את פסוקיו של אללה כדי לשכנע אנשים חסרי ידע או שכל, שהממלכה הערבית הסעודית נוהגת בחיוב כלפי אנשים שסטו מדרכו של אללה ונביאו, וזאת בשעה שסעודיה - מאז ימי מאחד הממלכה ומייסדה, עבד אל-עזיז בן עבד אל-רחמן אאל סעוד - עושה את כל שביכולתה למען ניצחון האסלאם ואנשיו. הכוונה היא לאסלאם שהביא מחמד בן עבדאללה עליו השלום ושאנו המוסלמים מצווים ללכת בעקבותיו ולא בעקבות מי שמנצל את הדת הסובלנית הזו כדי למרוד ולפורר את דבר המוסלמים.


אני קובע שהמדינה הזו [סעודיה], פועלת למען האינטרס של הדת המוסלמית, של האומה הזו, ושל העם הזה - בכך שהיא מושיטה את ידה לשיתוף פעולה עם כל מי שאינו חוסם את דרכה; ואילו הוא - וכוונתי אל זה המצוי באפגניסטן - כרת שביתת נשק עם מדינות המערב, התחנף אליהן, לקח מהן כספים מזה שנים, ושיתף פעולה עמן בכל הרמות כדי להרוס ולא כדי לבנות.


מדוע אין הוא [בן לאדן] תומך במדינת המונותאיסטים הזו [סעודיה]... שלמרות מגרעותיה [של המערכת] שלנו - השליט שלה מחיל את השריעה של אללה לגבי עצמו, משפחתו ועמו.


לטובת האינטרס של מי, הוא [בן לאדן] רוצה להרוס אותה? מהי עמדתו ביחס לבני עמו במדינה שכנה [עראק], הזקוקים להכוונה אידיאולוגית ותמיכה חומרית? את כל כוח הרצון שלו הוא מנצל במקום הלא נכון...


האסלאם מתנגד לטרור בכל צורותיו. הטרור מחסל את קיומן של מדינות וזורע בהן אימה; הוא מונע את הפיתוח וגורם לחברה בעיות אינספור, ובעיקר בעיות ביטחוניות, חברתיות, וכלכליות. כאשר מסיתים למעשי [טרור] כאלה, שאינם מקובלים על ההלכה האסלאמית, בשם האסלאם - פותח הדבר פתח בפני הצד האחר להשתמש באותו הנשק עצמו, ואף בנשק חזק וקטלני עוד יותר. הדבר מעניק לו תירוץ בעיני העולם להשמיד את כל מה שנבנה... אמת זו מתגלה בברור, כאשר אנו יודעים ומשוכנעים כי היהדות העולמית היא הראשונה שתכננה [מעשי טרור] שכאלה וביצעה אותם נגד אחרים, ובעיקר נגד המוסלמים, כדי שהיהודים יוכלו להפיצו במתכוון בקרבנו, באופן שישרת את קיומם ואת התפשטותם.


אני מתנגד לכל מי שמחזיק אלה ומפחיד באמצעותה אדם כלשהו, יהא זה ילד או זקן, אישה או גבר, שכל חטאם בכך שהם משתייכים לגורם שמגמת יחסי [החוץ] שלו חורשת רעה לאינטרסים של המוסלמים. יתרה מכך, אני קובע כי מעשה זה אינו תואם את ההלכה. מי שמשתמש בכוח כזה נגד חסרי מגן, היה צריך להפנותו נגד מי שגורמים נזק ישיר ואמיתי לאסלאם ולמוסלמים. לאורך תקופה של עשרים ושלוש שנים רצופות - לא שמענו על כך שהטוב באדם, נביאנו [מחמד] עליו השלום, שהוא המודל העליון עבורנו ושהליכה בדרכו היא חלק בלתי נפרד מאמונתנו - אחז בנשק נגד חסרי מגן, שלא לדבר על ילדים ונשים וכמוהו גם הח'ליפים ישרי הדרך [ששלטו לאחר מותו של מחמד]...


בעידן הזה, עומדות בפני המוסלמים סוגיות מגוונות וסוגיה עיקרית אחת [הבעיה הפלסטינית], שאנו רוצים להוציאה מצוואר הבקבוק בו היא נתונה. בכל פעם שיש תקווה שהיא תתרומם, בא מישהו ודוחף אותה, ללא כל סיבה, למטה. אמנם כן, עמנו בפלסטין סובל מן העיקשות האירופאית-אמריקאית באופן שלא ניתן לתאר. ואולם, האם זה הגיוני, שבשעה שגורמים רבים, בדרג דיפלומטי ואף בדרג המנהיגותי הבכיר ביותר, מנסים להביא להתקרבות של התודעה האמריקאית ושל תודעתם של מי שאינם תומכים מתומכינו אל הסוגייה שלנו - יש מי שמטרפד את הפעולה הזו, גורם לנו נזק כמוסלמים, מחזק את הציונות, וזורע איבה בלבבות שאנו זקוקים לתמיכתם באופן זה או אחר, שלא לדבר על האיבה על גבי איבה שהוא זורע בליבותיהם של מי שממילא עוינים אותנו?


המהלומה שספגו שני המגדלים בניו יורק אינה יכולה בשום פנים ואופן להיות מקובלת על האסלאם. מי שמסוגל למצוא טקסט [קוראני] או פרשנות אסלאמית הסותרים זאת והם מוסכמים על האימאמים וחכמי הדת של האומה - שיחשוף אותם.


הג'יהאד הוא לגיטימי; הוא מהווה אפילו מצוות 'כפאיה' [מצווה קולקטיבית החלה על כלל האומה המוסלמית] ועשוי אף להפוך למצוות 'עין' [מצווה אישית, החלה על כל פרט ופרט באומה המוסלמית]. אבל היכן? ומתי? האם בכך שתוקפים אנשים חסרי מגן שאינם מעורבים כלל [במדיניות], ושיתכן שבקרבם יש גם מוסלמים ואנשים טובים אחרים? האם באמצעות פגיעה בכל האינטרסים של המוסלמים, בכך שמוסלמי תוקף חיי אנשים שלווים, בעלי אידיאולוגיות ונתינויות שונות, ומעורר בכך תחושת [שנאה] בקרב עשרות מיליונים של לא מוסלמים כלפי המוסלמים, מבלי שיגשים תועלת כלשהי לדתו ולעמו? נהפוך הוא, הוא נותן להם זכות לתקוף אותנו, כמוסלמים, מבחינה צבאית ולפגוע באינטרסים שלנו, כאזרחים [במקומות] שאין להן כל קשר למתרחש בינינו לבין אויבנו הברברי והמטונף [הכוונה לישראל]. הוא [בן לאדן] זורע שנאה כלפינו בכל מקום.


מוטב היה לקרוא לאנשים מכל קצוות העולם להצטרף לאסלאם בדרכי שלום ובכך להגביר את עוצמתו של האסלאם. אז, יגיע זמנו של הג'יהאד - נגד כל מי שממאן ואוחז בנשק נגדנו ולא נגד ילדים השקועים במשחקים, נשים העסוקות בפטפוט, או גברים השוקדים על עבודתם.


התנאי לג'יהאד הוא שמי שמכריז עליו הוא השליט [האסלאמי] ולא כל מי שטס במטוס או מחזיק סכין, כדי להשתמש בה כפי שמתחשק לו ולהפוך, בטיפשות, את השולחן על [ראשם של] המוסלמים.


הג'יהאד אינו נותן לנו את הזכות להטיל אימה ולהרוג את מי שהוא שלו וחסר מגן. למעשה, זהו טרור."

 

 

1 אל-חיאת (לונדון), 24.9.2001.