המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
גרסה חדשה למשחק סולמות ונחשים בעזה: המטרה – כיבוש ירושלים באמצעות טילים ומנהרות
10/4/2017


גרסה חדשה למשחק סולמות ונחשים בעזה:

 המטרה – כיבוש ירושלים באמצעות טילים ומנהרות

 

לאחרונה הושק בעזה משחק ילדים חדש בשם "הגעה לירושלים" שעיצב איש תקשורת פלסטיני עזתי העובד במשרד הפנים של חמאס במטרה "לחזק את התרבות הצבאית ואהבת הג'יהאד בקרב הילדים".

 

למעשה זהו משחק  הילדים המוכר בשם "סולמות ונחשים" כאשר המטרה בו היא להתקדם במשבצות עד שהשחקן מגיע לירושלים. במקום הסולמות המוכרים שמקדמים את השחקן בדרך למטרה יש על לוח המשחק טילים ורקטות מתוצרת חמאס כמו למשלR160 , M75,,S55  או מנהרות, באמצעותם מתקדם השחקן אל המטרה - ירושלים. הנחשים במשחק המקורי הוחלפו בטנקים ובמסוקים של צה"ל, המורידים את השחקן למטה.

 

כמו כן, על משבצות לוח המשחק מופיעות תמונות של לוחמי חמאס אורבים לאויב, נלחמים, משקיפים או מזדחלים במנהרות.

 

במהלך המשחק "בדרך לירושלים" עוצרים השחקנים בערים הנמצאות בשטחי 48, כמו למשל, טבריה, צפת, עכו, חיפה, יפו, רמלה, נצרת, אשדוד, וכיו"ב, מקומות בהם חיו פלסטינים טרם הקמת מדינת ישראל ואליהם הם מבקשים לחזור במסגרת זכות השיבה.

 

לוח המשחק "הגעה לירושלים"[1]



יוצר המשחק: המטרה - לבסס את ערך שיבת הפליטים ואת אהבת הג'יהאד אצל הילדים

את המשחק "הגעה לירושלים" עיצב כאמור איש תקשורת פלסטיני מעזה שעובד במשרד הפנים של חמאס בשם מחמד רמדאן אל-עמריטי. אל-עמריטי עומד בראש חברת ההפקות שמס והיה אחראי להפקה ובימוי של כמה קליפים וסרטי תדמית של חמאס. לדבריו, מטרת המשחק היא ללמד את הילדים את אהבת המולדת והדבקות בעקרונות הלאומיים, לחזק את האומץ והערכים שלהם וכן לבסס את ערך השיבה בקרב ילדי הפליטים הפלסטינים.

 

מוחמד אל-עמריטי, יוצר המשחק "הגעה לירושלים"[2]


 

בחשבון הפייסבוק שלו כתב אל-עמריטי: "המשחק הגעה לירושלים מהווה צעד חשוב לקראת החינוך הנכון בעתיד הקרוב... השקנו את המשחק הזה כדי שהילד לא ישכח את הערים המקוריות שלו וכדי לבססן בתודעתו, וכן כדי לחזק את התרבות הצבאית ואהבת הג'יהאד בקרב הילדים. המטרה של משחק ההגעה לירושלים היא להכיר לילדים את שמות הכפרים והערים הפלסטיניות הכבושות וכדי שהצעירים ידעו שלא תהיה שיבה למולדת אלא באמצעות ההתנגדות והג'יהאד".

 

לדברי אל-עמריטי, מטרה נוספת של המשחק היא לסייע בהכשרת מנהיגים עתידיים לאומה ומקבלי החלטות על ברכי האמונה האסלאמית.[3] הוא ציין כי עד כה יוצרו 10,000 עותקים של המשחק והוא יופץ בקרוב בשווקים.[4]

 

ילדים פלסטינים משחקים במשחק "הגעה לירושלים"[5]


תגיות