המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
טרור באמריקה (2): תגובת מנכ"ל ההסברה הפלסטיני
17/9/2001

טרור באמריקה (2)

בכיר פלסטיני: העיסוק בפיגועים דוחק את הבעיה שלנו

 

מנכ"ל משרד ההסברה הפלסטיני, חסן אל-כאשף, מתח ביקורת על כך שהטיפול התקשורתי בפיגועים בארה"ב, בא על חשבון הטיפול באינתיפאדה ובבעיה הפלסטינית. במאמר שכותרתו "הערבים זונחים אותנו לטובת ההשפלה והצביעות", שהתפרסם בביטאון הרשות הפלסטינית, אל-חיאת אל-ג'דידה, כתב אל-כאשף: "מדוע מתנהגים הערבים כנאשמים? מדוע נמשך הזרם המבחיל הזה של התנהגות צבועה ומשפילה כלפי ארה"ב? הערבים גינו את האסון של ניו יורק. הגינוי בא מכל החוגים הרשמיים והעממיים. זה מספיק. [הגינוי] היה אמיתי ולא מלאכותי. מדוע הערבים לבדם, מבין כל העמים והממשלות על פני כדור הארץ, צריכים להיות במצב הזה שאין בו לא אמון ולא כבוד?

 

ארה"ב היא מעצמה. אני איני יכול להצדיק או להבין את כל ההתעסקות הפוליטית והתקשורתית הזו. מה שקרה קרה. ארה"ב המעצמה יכולה לטפל בהריסות של חלק מן הפנטגון ובהריסות שני מגדלי מרכז הסחר העולמי בניו יורק, עם כל הכבוד לרגשות הצער של קרובי הקורבנות.

 

ההתעניינות הפוליטית והתקשורתית הערבית והאסלאמית סטתה מן ההתקפות הישראליות היומיות באמצעות טנקים ומסוקים על אדמתנו. הכובשים הישראלים פרצו לערינו בג'נין , ביריחו, בעזה, ובקלקיליה והם ממשיכים. ממוצע השהידים שלנו עומד על עשרה ליום.  ממשלת ישראל הפכה לאגודת רבנים המייעצת לנו ביום והורגת אותנו בלילה. עיניה של התקשורת הערבית נותרו מסומרות להריסותיהם של שלושה בניינים בניו יורק ובוושינגטון. תקשורת זו נוטלת חלק באפילה התקשורתית שהוטלה על מה שקורה לנו ועל אדמתנו. אנו [הפלסטינים] מהווים את הסוגיה של הערבים ואת הסוגיה הראשונה במעלה והקבועה של העשור, למרות מה שקרה ביום שלישי שעבר בארה"ב, למרות רעידת האדמה בתורכיה, למרות האירועים באינדונזיה, בקוסובו, וכולי.

 

הערבים [ונציגיהם] הרשמיים הגיעו לשפל המדרגה בכל הנוגע לביזוי העצמי. הם מתפלשים בצביעות ובהשפלה עצמית. עדות לכך היא השתיקה על ההתקפות וההאשמות כלפי הערבים והמוסלמים בערי ארה"ב ואירופה. הם תמיד האשמים גם אם הוכחה חפותם. אוקלהומה היא דוגמה לכך. מספיק שערבי אחד היה שותף למה שקרה ביום שלישי שעבר בניו יורק ובוושינגטון, כדי שהערבים כולם יהפכו לגיס חמישי של אשמים הצפויים לעונש או למחילה מאדונם האמריקאי!!

 

אם פיצוץ מטוסים במגדלי מרכז הסחר העולמי בניו יורק נחשב לטרור שהאחראים לו הם אנשים בודדים, הרי שההרג של ערבים על ידי ישראל ובנשק אמריקאי וכל ההרג האמריקאי של ערבים בעראק, בסודאן, ובלוב מהווה טרור רשמי שהאחראיות לו הן ארה"ב וישראל. אלו הם פשעי מלחמה; אלו הם פשעי השמדה המונית. לא היה מדובר בטעויות של הנשק האמריקאי החכם בקאנא [שבלבנון] וב[מקלט] אל-עאמריה [בעראק]. לא היתה ענישה על הטרור נגד הערבים בדיר יאסין, בקיביה, בצברא ושאתילא, בבחר אל-בקר וכולי.

 

אם תוצאות הטרור ממנו סבלה ארה"ב מעוררות את כל הזעם, הצער והגינויים האלו, כמו גם את כל ההתגייסות של כל המעצמות, המדינות הקטנות, והמדינות הבינוניות, מה ראוי שיקרה בעקבות הטרור ממנו אנו סובלים מצד מדינה הכובשת את אדמתנו והורגת? מה מגיע לטרור הישראלי הנתמך על ידי ארה"ב בכל משקלה מזה מחצית המאה? הערבים דורכים על זכויותיהם ועל כבודם ברגליהם הרועדות מפחד מפני העונש על פשע שלא הם שביצעו אותו. זוהי האמת. הפלסטינים צריכים להוציא את עצמם מן המצב הערבי הזה, משום שהם לוחמים ולא רוצחים, ומשום שהם קורבנות הטרור הישראלי, טרור שבו משתמשת מדינת הכיבוש הישראלית בנשק אמריקאי."[1]



[1] אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 14.9.2001.