כותבת מצרית קוראת לציין את חג האהבה ותוקפת את הסלפים שמחרימים אותו
ב-15.2.17 פרסמה עלא אל-סעדני, בעלת טור ביומון המצרי הממסדי אל-אהראם, מאמר שכותרתו "הוולנטיין – אסור הלכתית", בו יצאה נגד מסעות ההחרמה של הסלפים את חג האהבה, כמו גם חגי בני דתות אחרות וטענה כי אין לבלבל בין חג דתי לחג לא דתי ומותר לחגוג את יום האהבה, כל עוד הדבר אינו חורג מעקרונות המוסר והדת. לדבריה, נוכח גילויי השנאה והמלחמות בעולם, אנשים זקוקים יותר מכל לאהבה. להלן תרגום קטעים ממאמרה של אל-סעדני:
"יום ולנטיין או חג אהבה שמח למצרים ולעולם כולו ואיחולי בריאות ושמחה תמיד לכולם. כל מטרתו של יום האהבה היא שאנשים יחגגו יום כזה באחד מימי השנה מידי שנה ויברכו זה את זה. לפעמים הדבר חורג מעט מעבר לברכה בלבד וכולל גם קניית מתנות, ורדים או דובים זה לזה.
אם כן, מה פסול בכך? אלא אם כן אנו סבורים שהאהבה היא חטא ושברכה היא אסורה מבחינה הלכתית, ומכיוון שכך, ובהתאם להלכה שלהם [של הסלפים], החלפת מתנות בין אנשים היא טומאה ומעשה שטן!
כן, זה בדיוק מה שפוסקים כמה שיח'ים סלפים קיצוניים שהתמידו לאורך השנים האחרונות לצאת בקמפיינים מסיביים למניעת חגיגת יום האהבה, יום הוולנטיין, ולהכריז עליו כדבר אסור [על פי ההלכה המוסלמית].
הנה, צעיריהם יצרו כעת את ההאשטאג 'אני מוסלמי לא חוגג את חג האהבה' ו[מנהלים] מסעות החרמה נוספים ברשתות החברתיות שבהם הם מדגישים את האיסור לחוג את מה שמכונה 'חגי הפוליתאיזם', ומפיצים פתוות של כמה שיח'ים מקרב אלה המצדדים בעיקרון של החרמת כל דבר.
בכל מקרה, הדבר אינו חדש מצדם. האם שכחנו שהם אלו שאסרו לברך נוצרים בחגיהם כשם שאסרו גם את חגיגות שם אל-נסים[1]?
אם כן, מדוע אנו מתפלאים כעת על כך שהם אוסרים [לחגוג] את הוולנטיין?, שהרי הם רואים בו סטייה מהמסורת ואובדן דרך, עידוד הרוע והשחיתות הטמונים בלבבות והידמות לכופרים וחיקויים...
מה שמוזר הוא שהם אומרים דבר אך עושים את ההיפך, אחרת כיצד נסביר את השימוש שלהם ברשתות החברתיות? האין זה תוצר של המערב הכופר לשיטתם?
בהתעלם מהשאלה אם הפתוות שלהם נכונות או שגויות, אל לנו לבלבל בין מה שהוא דתי לבין מה שקשור לענייני חולין. ולכן, מה מונע [בעדנו] לחגוג כל חג שאינו דתי כל עוד הדבר אינו חורג מעקרונות המוסר והאתיקה הציבורית ולא מהנחיות הדת?
אני סבורה שאנחנו זקוקים כעת יותר מכל לאהבה, בתקופה שבה שנאה ומלחמות שוררות בכל העולם..."[2]