המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
משמרות המהפכה האיראניים מציגים: כטב"מ למשימות התאבדות
5/1/2017

 

משה"מ מציג: כטב"מ למשימות התאבדות


זרוע חה"י במשה"מ חשפה את "הכטב"מ (כלי טיס בלתי מאויש) הראשון למטרות התאבדות". סו"י האיראנית תסנים, המזוהה עם משה"מ, טענה כי הגם שכלי זה אינו מסוגל לשאת טילים הוא יכול לשאת חומרי נפץ רבי עוצמה ולשמש ככלי התאבדותי. תסנים דיווחה עוד כי הכטב"מ מצויד במצלמות מתקדמות הניתנות לשימוש גם בלילה, בעל טווח תעופה של 1000 ק"מ ומהירות של 250 קמ"ש.

הדיווח הדגיש כי זהו הכלי השני היכול לשמש במבצעי התאבדות, נוסף לסירות המהירות הנמצאות בשימוש זרוע חה"י של משה"מ.

להלן דיווח תסנים:

 

"לאחרונה, זרוע חיל הים במשה"מ העצימה את יכולת הגנתה בתחום המוטס על ידי תכנון ויצור כטב"מ צבאי לצורכי זיהוי, המצויד במצלמות צבאיות מתקדמות בעלות יכולת שימוש ביום ובלילה. כטב"מ זה יכול לטוס ולבצע משימות באזורים רטובים כמו ים... כארבע שעות ברציפות ולבצע מבצעים. טווחו מגיע עד 1000 ק"מ. אחד ממאפייניו החשובים הוא יכולתו להנמיך טוס עד גובה חצי מטר מעל פני הים ולהגביה טוס עד גובה של 3000 רגל.

 

מהירותו של כטב"מ החדש ב[שימוש] חיל הים של משה"מ מגיעה לכדי 250 ק"מ בשעה והוא יכול לנחות בים, כלומר, לאחר מבצע הזיהוי, הכטב"מ יכול לנחות בקלות על משטח מים.

 

כטב"מ זה אינו יכול לשאת טילים, אך בפן צבאי, הוא יכול לשאת חומר נפץ רב עוצמה ולפעול [במשימות] התאבדות. דהיינו, הכטב"מ מתקרב למטרה בטיסה [נמוכה] הקרובה לשטח הים ובמהירות רבה מטיח עצמו בכלי השיט [בים] או במרכז הפיקוד ביבשה.

 

בנוסף לסירות "יא מהדי" בעלות היכולת לבצע משימות התאבדות, זהו מוצר שני בחיל הים במשה"מ בעל יכולת התאבדות".[1]


 

  



[1] תסנים, איראן, 26.10.2016  

תגיות