המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
קריאות בדפי פייסבוק סורים תומכי משטר אסד: לפגוע באינטרסים אמריקאים בסוריה
21/9/2016

 

קריאות בדפי פייסבוק סורים תומכי משטר אסד: לפגוע באינטרסים אמריקאים בסוריה

 

כמה דפי פייסבוק התומכים במשטר הסורי פרסמו קריאות לפיגועי נקמה נגד כוחות ארה"ב ומשתפי הפעולה עימם באזור אל-ג'זירה שבצפון סוריה ודיווחו על התארגנות עממית לתכנון פיגועי הנקמה. זאת בעקבות הפצצת מטוסי הקואליציה הבינ"ל נגד הטרור בראשות ארה"ב, כוחות של המשטר הסורי בדיר אל-זור ב-17.9.16 בה נהרגו 60-90 חיילי המשטר  ובעלי בריתו.

 

להלן קטעים מתוך עמודי הפייסבוק:

 

דף פייסבוק תומך משטר: יש לתקוף אינטרסים, חיילים ומפקדים אמריקאים 

ב-18.9 בשעה 13:05 פורסם בדף הפייסבוק kamishli city, התומך במשטר הסורי, את הפוסט הבא:

"דחוף. קריאה לסורים בעלי הכבוד, הגיבורים, לתקוף את האינטרסים, החיילים והמפקדים האמריקאים באזור אל-ג'זירה הערבית הסורית ובאלה המשתפים איתם פעולה.

מקורות בכירים שלא חשפו את שמותיהם, מסרו כי בכמה אזורים באזור אל-ג'זירה החלו בתכנון מתקפות נגד הכוחות האמריקאים הנמצאים באזור ונגד משתפי הפעולה עימם, כתגובה לתוקפנות השפלה האחרונה שביצעו המטוסים האמריקאים נגד כוחות הצבא הערבי הסורי בדיר אל-זור. המקורות מסרו שוועדות עממיות שמוקמות כעת מקרב הסורים בעלי הכבוד מכל האזורים [באל-ג'זירה] יתכננו ביצוע מתקפות נקמה נגד הכוחות והאינטרסים האמריקאים באזור ונגד משתפי הפעולה איתם.

בוז לאויב האמריקאי ובוז למי שמשתף איתו פעולה ובוגד בארצו. המחר לא יאחר לבוא."[1]

 


 

כמה שעות לאחר מכן, פורסם הפוסט גם בדף הפייסבוק "רשת החדשות הראשונה של אל-חסכה", שהוסיף את הפוסט הבא: "העמדה הצבאית שהשמידו מטוסי הקואליציה הבינ"ל בראשות ארה"ב בג'בל אל-ת'רדה היתה העמדה החזקה ביותר בדיר אל-זור. חללי העמדה החזיקו מעמד מול חמושי  דאעש במשך שלוש שנים. אנשי דאעש השתמשו באחת המתקפות שלהם ביותר מ-30 כלי רכב ממולכדים ועשרות מתאבדים והעמדה לא נפלה ואנשיה לא נסוגו. המפקד הצבאי של הצבא הערבי הסורי במחוז דיר אל-זור, אמר שהעתיד יהיה טוב יותר והנקמה על מות החללים תהיה קרובה מאוד."

לפוסט זה צורפה כרזה בה נכתב "מוות לאמריקה".[2]


 

ב-18.9 בשעה 22:42 פורסם בדף הפייסבוק kamishli city הפוסט הבא: "האם חזבאללה היה עובר בשתיקה על 62 חללים ו-100 פצועים [משורותיו]...  האם איראן היתה מקבלת זאת לו חללים אלה היו מצבאה? האם רוסיה או סין היו מקבלות זאת [בשתיקה]? ... חוסר התגובה הוא קלון ובושה, שקר וצביעות. האם המפקד הנצחי [בשאר אל-אסד] יסכים לכך?"[3]    

 

דף פייסבוק משגר איומים לצד תמונה של בסיס חה"א האמריקאי בסוריה

ב-19.9 בשעה 22:15 פורסמה בדף הפייסבוק "רשת הידיעות הראשונה של אל-חסכה" תמונה של מה שתואר כבסיס חה"א האמריקאי בדרום עין ערב, עם הכיתוב: "צדק מי שאמר 9 כדורים לבוגד בתוך הארץ ואחד לאויבך בחוץ."[4]



 

יצוין כי איומים דומים נשמעו גם מכיוונו של אבראהים אל-אמין, עורך היומון הלבנוני אל-אח'באר המקורב למשטר הסורי. במאמרו שפורסם ב-19.9 נכתב: "עלינו לירות על כל אמריקאי הנושא נשק מחוץ לשטח ארה"ב מבלי לעמוד על הסיבה לנוכחותו זו [מחוץ לארה"ב], והאם היא תוצאה של בקשה מצד גורם זה או אחר. מדובר בכוח כובש שיש להתנגד לו בכדורים ובאש. 

 

נגרש את כל הפקידים האמריקאים הרשמייםאת הדיפלומטיםאנשי המנהלההאקדמאים ובמיוחד את אוהבי השלוםזכויות האדם והחברה האזרחית וכן את ראשי ארגוני החברה האזרחית[כמו כן] נרחיק את כל מי שיש לו אינטראקציה איתםישירה או עקיפהמדובר רק בקמץ של גנבים שמיליםבקשות או אפילו נזיפות לא יועילו איתםהם מביניםרק את שפת האש והברזל.

 

אין לנו שום דרך אחרת למעט גירוש הכיבוש האמריקאי מארצותינובין אם הוא צבאיביטחונידיפלומטי או אחר. נהרוג אותם ונגרש אותם ושיתרחקו מאתנומי שרוצה אותם אצלו יאלץ לשלם את מחיר הזוהמה שלהם."[5]