המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
עיתונאי בכיר המקורב לחזבאללה: יש להרוג כל אמריקאי חמוש שנמצא מחוץ לשטחי ארה"ב
20/9/2016


עיתונאי בכיר המקורב לחזבאללה: יש להרוג כל אמריקאי חמוש שנמצא מחוץ לשטחי ארה"ב ולגרש את כל האמריקאים מארצותינו

 

על רקע הדיווחים אודות הכנסת כוחות אמריקאים לצפון סוריה, פרסם אבראהים אל-אמין, יו"ר מועצת המנהלים של היומון הלבנוני אל-אח'באר המקורב לחזבאללה, ב-19.9.16 מאמר חריף תחת הכותרת "האמריקאים עבורנו הם רוצחים וגנבים שיש להתנגד להם".

 

במאמרו תקף אל-אמין את ארה"ב אשר כובשת לדבריו את עיראק וכעת גם את סוריה וקרא להרוג כל אמריקאי חמוש הנמצא מחוץ לשטחי ארה"ב ולגרש את כל הדיפלומטים, הפקידים והאזרחים האמריקאים מארצות ערב.

 

להלן תרגום המאמר[1]:

 

"זכותם של האמריקאים – הממשלה, העם והמוסדות -  לא ללמוד מניסיונם בניהול יחסיהם עם שאר עמי העולם. אך, הבעיה נעוצה בכך שחלק מבני עמנו אינם רוצים ללמוד וממשיכים לסמוך על קבוצת הרוצחים והגנבים הזו. מה אפשר לעשות עם אנשים כאלה? שום דבר, אבל בכל פעם, וביותר ממקום אחד בעולם ובכל דור ישנה קבוצה שמבינה שהטיפול היחיד ברוצח היהיר הוא על ידי התמודדות איתו בשיטה שלו, בהיגיון שלו ובשפתו שלו. 

 

ארה"ב אינה מסתפקת בכיבוש מחדש של עיראק, אלא החליטה להרחיב את כיבושה לעבר סוריה. התירוץ שהיא [אומרת] לעצמה מובן, שכן כל הגורמים עליהם הטילה להפיל את המדינה הסורית, לפגוע בהתנגדות ולמנוע כל שינוי מהותי באזור - נכשלו.

 

טוב, שתעשה מה שהיא רואה לנכון, אבל גם עלינו לעשות מה שמתאים לנו. עלינו לירות על כל אמריקאי הנושא נשק מחוץ לשטח ארה"ב מבלי לעמוד על הסיבה לנוכחותו זו [מחוץ לארה"ב], והאם היא תוצאה של בקשה מצד גורם זה או אחר. מדובר בכוח כובש שיש להתנגד לו בכדורים ובאש. 

 

נגרש את כל הפקידים האמריקאים הרשמיים: את הדיפלומטים, אנשי המנהלה, האקדמאים ובמיוחד את אוהבי השלום, זכויות האדם והחברה האזרחית וכן את ראשי ארגוני החברה האזרחית. [כמו כן] נרחיק את כל מי שיש לו אינטראקציה איתם, ישירה או עקיפה. מדובר רק בקמץ של גנבים שמילים, בקשות או אפילו נזיפות לא יועילו איתם. הם מבינים, רק את שפת האש והברזל.

 

אין לנו שום דרך אחרת למעט גירוש הכיבוש האמריקאי מארצותינו, בין אם הוא צבאי, ביטחוני, דיפלומטי או אחר. נהרוג אותם ונגרש אותם ושיתרחקו מאתנו. מי שרוצה אותם אצלו יאלץ לשלם את מחיר הזוהמה שלהם."

 



[1] אל-אח'באר (לבנון), 19.9.2016