המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
יומון סעודי: מפקד כוח קודס של משה"מ, קאסם סולימאני – "השטן הטרוריסט הגדול"
3/6/2016

 

יומון סעודי: מפקד כוח קודס של משה"מ, קאסם סולימאני – "השטן הטרוריסט הגדול"

 

ב-30.5.16 פרסם היומון הסעודי הממסדי עוכאט' כתבה חריפה נגד קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים, בה כינה אותו "פושע מלחמה" ו"הרוצח מספר אחד" המנהל כיום מלחמה נגד תושבי פלוג'ה הסונים. לכתבה שכותרתה "סולימאני - השטן הטרוריסט הגדול ביותר" נלווה איור של ראשו של סולימאני כשמתחתיו גולגולות, ונמתחה בה ביקורת גם על בית הדין הפלילי הבינ"ל ועל ארה"ב שאינם פועלים כדי להרתיע את סולימאני ומאפשרים לו, לדברי היומון, להמשיך בפשעיו.

 

הרקע לכתבה זו הוא ככל הנראה הביקור שערך שבוע קודם לכן סולימאני אצל כוחות אל-חשד אל-שעבי שהם ברובם שיעים ונתמכים ע"י איראן, בפלוג'ה שבעיראק, לפני תחילת המתקפה המשולבת על העיר שבשליטת דאעש וחששה של סעודיה מפני השתלטות כוחות אלה על העיר, הסונית ברובה.

להלן תרגום עיקרי הכתבה[1]:  


התמונה מהכתבה: "קאסם סולימאני פושע מלחמה"

 

"הוא היה הרוצח מספר אחד בעיראק, בלבנון ובסוריה ואפילו באפגניסטן, טג'קיסטן ואזירבג'אן. הוא ביצע נגד המוסלמים הסונים תושבי האזורים האלה את הפשעים הנוראיים ביותר והוא מענישם בעונשים הקשים ביותר, כדי לממש את התפיסה העדתית הבזויה.

 

העולם מודע לחומרת הסכנה שמהווה [קאסם] סולימאני שידיו מגואלות בדם, אך מה שמעורר תשומת לב הוא שבית הדין  הפלילי הבינ"ל שהאשים את [נשיא סרביה לשעבר, סלבודן] מילוסוביץ' ואת [המנהיג הסרבי, ראדובן] קרדיץ' בפשעי מלחמה, עדיין משאיר את הרוצח הגדול ביותר חופשי. [זאת למרות] שהוא מפקח על הכוונת הטרור והפצתו ועל זעזוע היציבות, השלום והביטחון באזור ובעולם ומבצע שוב ושוב פשעים נגד האנושות בשם העדתיות.

 

ארה"ב האשימה אותו בהתערבות בעיראק ובערעור הביטחון בה, אך היא לא עשתה דבר כדי להרתיעו. הוא כפוף ישירות למפקד העליון של משה"מ [והמנהיג העליון של איראן] עלי ח'אמנאי, שנאמר כי תיאר את סולימאני כ'שהיד החי של המהפכה האיראנית'..."

בהמשך הכתבה היומון סקר בקצרה את קורות חייו של סולימאני והדגיש שהשתתף בדיכוי המרד המזויין של הכורדים בעיר מהאבאד בצפון מערב איראן ב-1979-80.

 

ולסיכום כתב היומון: "השטן העדתי הגדול ביותר מנהל [כיום] מלחמה נגד תושבי פלוג'ה כדי לחלק את עיראק ולהפכה למדינה עדתית כנועה."      



[1] עוכאט' (סעודיה), 30.5.2016