המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב באתר אופוזיציה סורי פונה לנשיא אסד: מוטב שתתאבד בטרם מישהו יתנקם בך
27/5/2016


כותב באתר אופוזיציה סורי פונה לנשיא אסד: מוטב שתתאבד בטרם מישהו יתנקם בך

 

עלי עיד, עיתונאי ובעל טור באתר האופוזיציה הסורי www.zamanalwsl.net,  פרסם ב- 13.4.16 מאמר הכתוב כאיגרת לנשיא אסד בו קרא לו להתאבד, בטרם מישהו מקרב העם הסורי יתנקם בו על כל ההרוגים והחורבן שהמיט על העם הסורי ועל סוריה.

 

להלן תרגום קטעים מן המאמר[1]:     

 

"כמה פעמים עמדת מול אישה בחמש השנים האחרונות? כמה פעמים שיווית בנפשך שאתה יכול לעמוד בפני אם לילד אותו הרגת? ושאתה [יכול] להיות איתה בחדר אחד ללא שמירה וללא רובים? כמה פעמים תקף אותך הספק שהקורבנות אינם מתים ללא רוצחם? האם כל לילה ישנים אתך על אותו כר דמויותיהם של 300 אלף הרוגים? הבכי של 300 אלף אימהות? העצב של האהובות? או אפילו השתיקה של מי שמתו בשנתם ללא צעקות, רק באמצעות [שאיפת] אוויר רעיל וכמה גניחות.

 

בשאר אל-אסד, האם ישנת טוב כאשר הגיעו אליך התמונות של 600 קורבנות ב[עיר] דאריא, ב[עיירה] ג'דידת אל-פד'ל, ב[כפר] אל-קביר וב[עיר] תלדו? האם ניבאת את המין של כל הרוג בשומעך את קול חביות הנפץ המוטלות על דאריא השוכנת 'קרוב לאוזנך'?...

 

בשאר אל-אסד, האם אתה מרוצה מעצמך כשאתה ואשתך מבטיחים ללוחמיך הנכים שעונים מדברים [כלומר,  ציוד לנכים] וקביים ואומרים להם שהם מתעכבים עקב האמברגו המערבי [על סוריה][2] בזמן שמסמכי 'פנמה' חושפים שלקחת לעצמך עשרות מיליארדים מ[כספי] המזון של הסורים והפקדת אותם בבנקים ובמיזמים המשתרעים מוונצואלה ועד סין?   

 

האם אמרו לך ש- 13 מיליון [פליטים] סורים חולמים בשנתם לחזור אפילו לעיי החרבות של בתים שהרסת, שהחרבת ושישבת על תל החרבות שלהם, ושכל אחד מבין המיליונים הללו חולם רק לראות במו עיניו את עץ הזית שבחצר ביתו או אפילו את קבר האח או הבן או האם שמנעת מהם [דהיינו, מכל אחד ממיליוני הפליטים] לעצום את עיניהם בשעת מותם?

 

בשאר אל-אסד, לו היו ברשותך עץ זית או זכרונות בכרם קטן ובשכונה עניה כמו שיש לסורים, היית מכיר את... תעוקת הלב המציפה את בני חומס, דיר [אל-זור], חוראן והר'וטה במקומות אליהם היגרו.  

 

בשאר אל-אסד, לו ידעת כיצד פלאח צובר הכנסה של חמש שנות סבל כדי לחתן את בנו ולהזמין את כל בני הכפר לאכול כדי להרבות את שמחתו, היית מבין את משמעות געגועי האנשים לאנשים...

 

בשאר אל-אסד, נסה מחר בבוקר לשבת ליד שולחנך, להשאיר כיסא ריק ולדמיין שאחד מילדיך נהרג, אחר כך תחשוב כמוני כבדואי [הרוצה לנקום את דם קרוביו]. מה אז יעלה בדעתך?

 

לאחר מכן, דמה בנפשך שאתה שהרגת מאות אלפי [סורים] תחזיר לעצמך את השליטה על כל סוריה, אלא  שאתה לא תוכל להרוג את הזיכרון של בניהם. האם אתה יודע מה יילד יום או בידי מי או באיזו אדמה תמות?   

 

אני יודע שאתה פוחד ומותש, אבל אתה הפכת להיות כמו עכבר קטן שנכנס דרך חור לתוך דלעת, אכל את תוכנה וגדל כל כך עד שלא יכול היה לצאת מאותו חור.

 

בשאר אל-אסד, אני מציע לך לירות לעצמך כדור בראש, כי אם לא תעשה כן, האנשים סביבך ימכרו אותך בעוד זמן מה ו'יגרמו לך להתאבד' בשלושה כדורים במקום ב[כדור] אחד, כפי שאתה ומשפחתך לימדתם אותם."   



 [2]הכותב מתייחס לפגישה שקיימו הנשיא אסד ואשתו, אסמאא' עם פצועים מצבא סוריה ואימהותיהם לרגל יום האם, במהלכה  הבטיחה אסמאא' אל-אסד לפצועים כי תפעל להבאת ציוד שיסייע להם להמשיך בחייהם כגון קביים ושעונים מדברים לעיוורים אך התלוננה כי הסנקציות הכלכליות על סוריה יקשו עליה למלא את הבטחתה. אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 23.3.2016.