המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמר ביומון סעודי: ארה"ב תכננה וביצעה את פיגועי ה-11 בספטמבר, אך מאשימה אחרים
19/5/2016

 

מאמר ביומון סעודי: ארה"ב תכננה וביצעה את פיגועי ה-11 בספטמבר, אך מאשימה אחרים

 

הקדמה

ערב ביקור הנשיא אובמה בסעודיה בחודש אפריל האחרון, החל הקונגרס האמריקאי לדון בהצעת חוק אשר אושר בסנאט ב-17.5 ובין היתר יאפשר לקרבנות מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר לתבוע את סעודיה בגין מעורבותה בפיגועים. בכתבה שפרסם היומון ניו יורק טיימס ב-15.4 צוין כי בעוד סעודיה מכחישה מעורבות בפיגועי ה-11 בספטמבר, קיימים 28 עמודים אשר טרם פורסמו לציבור מתוך דוח מ-2002 של ועדת חקירה מטעם הקונגרס שחקרה את הפיגועים, וקושרים בכירים סעודים שחיו באותה העת בארה"ב אליהם.[1]

 

הצעת חוק זו עוררה את זעמם של הסעודים, שבא לידי ביטוי הן בהצהרות של שה"ח הסעודי והן במאמרים חריפים שהתפרסמו בעיתונות הסעודית ובגנות ארה"ב.[2]

 

היומון הסעודי אל-חיאת היוצא לאור בלונדון פרסם ב-28.4.16 מאמר חריף במיוחד בנושא זה פרי עטו של המשפטן הסעודי, כאתב אל-שמרי. במאמר טען אל-שמרי כי ארה"ב היא שתכננה וביצעה את פיגועי ה-11 בספטמבר, בעודה מפנה את ההאשמה כל פעם לגורם אחר: בתחילה לאל-קאעדה והטאליבאן, לאחר מכן למשטרו של סדאם חוסין וכעת לסעודיה. לדברי אל-שמרי, האיומים האמריקאים לחשוף מסמכים המעידים, כביכול, על מעורבות סעודיה בפיגועים הם חלק ממדיניות אמריקאית קבועה לשלוף בכל פעם מהארכיון נושא מסוים כדי להשתמש בו כאמצעי לחץ על מדינות. אל-שמרי מכנה זאת: ניצחון באמצעות הארכיונים.

 

להלן תרגום קטעים מן המאמר:[3]  

 

"מי שעוקב אחר המדיניות האמריקאית מוצא שהיא בנויה על קרון התכנון המוקדם ועל הסתברויות עתידיות. שכן, לפעמים היא מציגה בפני מדינה כלשהי נושא מסוים אשר היא [עצמה] אינה רוצה [להשתמש] בו באותה נקודת זמן, אך שומרת את הקלף הזה בארכיונה כדי לשוב ולהציגו כאמצעי לחץ על אותה המדינה. מי שיחזור לזיכרונותיו של הנשיא בוש האב ממבצע סופת המדבר [מלחמת המפרץ הראשונה], ימצא אולי שהוא הודה בכך שצבא ארה"ב יכול היה להיכנס לעיראק בשנות ה-90 של המאה הקודמת, אך [האמריקאים] העדיפו לשמור על סדאם חוסיין כקלף מנצח שבאמצעותו יתמקחו עם מדינות המפרץ האחרות. ואולם, ברגע שהגל השיעי החל להתקדם, האמריקאים רצו להיפטר מסדאם חוסיין מכיוון שהם כבר לא ראו בו קלף מנצח.

 

ה-11 בספטמבר הוא אחד הקלפים המנצחים השמורים בארכיון האמריקאי, שכן כל האנשים הנבונים בעולם, המומחים במדיניות האמריקאית ומנתחי התמונות וסרטוני הווידאו, מסכימים פה אחד שמה שקרה במגדלים היה פעולה אמריקאית לחלוטין, שתוכננה ובוצעה בתוך ארה"ב. הראיה לכך היא שהפיצוצים באו בזה אחר זה באופן דרמטי ומתמשך בשני המבנים... מהנדסי הבניין המומחים, הפילו והרסו אותם באמצעות הפיצוץ, ואילו התנגשות המטוסים [בהם] הייתה בבחינת מתן אישור לפיצוצם ולא הסיבה היחידה לקריסתם. אלא שארה"ב עדיין מפיצה את האשמה לכל עבר. את [המדיניות הזו] ניתן לכנות בשם "הארכיונים  המנצחים".             

 

ב-11 בספטמבר רשמה ארה"ב הישגים אחדים בו זמנית, שאפילו הנצים בבית הלבן לא העלו על דעתם בשעתם. ניתן למנות כמה מן ההישגים הללו כדלקמן:  

 

1. ארה"ב יצרה בדעת הקהל שלה אויב עלום - הטרור- אשר הפך לתירוץ אליו מייחסים הנשיאים האמריקאים את טעויותיהם, ולמרחב אחד לכל פעולה מלוכלכת שהמדינאים ואנשי הצבא האמריקאים מעוניינים לבצע במדינה כלשהי. [תווית] הטרור הודבקה למוסלמים ולסעודיה בפרט. 

 

2. ארה"ב פתחה באמצעות אירוע זה [ה-11 בספטמבר] עידן חדש של חימוש בעולם. כולם רצו לרכוש סוגים שונים של נשק כדי להגן על עצמם ובו זמנית גם להילחם באויב העלום הנקרא טרור, [אף כי] איננו יודעים עד לרגע זה מה מהות הטרור הזה שאליו מתכוונת ארה"ב מלבד זה שהוא אסלאמי...

 

3. ארה"ב גרמה לעם האמריקאי לבחור בין שתי אופציות רעות: או שתחיו ברווחה [אך] תהיו חשופים לסכנת מוות [מידי הטרור] בכל עת; או שתרעבו אך תחיו בבטחה, שכן [תקציב המדינה יוקדש לכך] שחיילי המרינס יגיעו גם למאדים כדי להגן עליכם.     

 

והנה היום אנו רואים את הארכיונים האלה נחשפים בפנינו: בניו יורק מאשים בית משפט את המשטר האיראני באחריות לפיגועי ה-11.9, ואנו רואים [גם] הצעת חוק [בסנאט] המאשימה את סעודיה בעמידה מאחוריהם. זאת, לאחר שקודם לכן הואשם המשטר העיראקי לשעבר באחריות להם. גם אל-קאעדה וטאלבאן הואשמו בכך, ואיננו יודעים מי [יואשם] מחר! אך [מי שזה לא יהיה] אנו כלל לא נופתע, שכן זאת מהות הפעולה של הארכיונים האמריקאים התרבותיים, אשר מכבדים את החירויות ואת הדמוקרטיה.   

 

טיבה של ארה"ב הוא שאיננה מסוגלת להתקיים בלא אויב... כאשר עברה תקופה שבה היא לא נלחמה באיש, יצרה ארה"ב מלחמה מסוג אחר, הלא היא המלחמה הקרה...

 

כאשר תם עידן בריה"מ לאחר שאנחנו המוסלמים היינו אלה שעזרו לדתות ולחמנו בקומוניזם במקומם [קרי, במקום האמריקאים], הם החל לראות במוסלמים את האויב האחר שלהם! ארה"ב שראתה הכרח ביצירת אויב חדש תכננה, ביצעה, וארגנה את העניין הזה [קרי: האשמת המוסלמים בטרור] אשר לעולם לא ייגמר עד אשר היא תגיע לתוצאות הרצויות מבחינתה אותן הציבה. מה רע בכך שהישגים ייזקפו לזכות הממשל האמריקאי, ושחברות הביטוח יישאו בתשלום הנזקים הפנימיים והחיצוניים כאחד? זוהי, יקירי הערבי המוסלמי, מדיניות הארכיונים האמריקאים."      

 



[1] ניו יורק טיימס, 15.4.2016

[3] אל-חיאת (לונדון), 28.4.2016