המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מרכז מידע פלסטיני: יש חשיבה על השגת נשק ביולוגי
18/8/2001


מרכז מידע פלסטיני: החלה חשיבה רצינית על השגת נשק ביולוגי

 

השבועון הפלסטיני, אל-מנאר, מפרסם מאמר החתום על ידי "המרכז הפלסטיני למקורות מידע-עזה"[1] ובו נקבע כי "החלה מזה זמן חשיבה רצינית" על השגת נשק ביולוגי. כותרת המאמר היא "האם נגיע לאופציית ההרתעה הביולוגית", ולהלן עיקריו:

 

"לאור מאזן הכוחות המופר באופן משמעותי בסכסוך הקיים בין הצדדים הישראלי והפלסטיני, ולאור הסלמת התוקפנות הגזענית, המתעלה לכדי הכרזת מלחמה כוללת מצד ממשלת שרון... הצד הפלסטיני מוצא עצמו נדרש להשתמש בנשק הרתעה שיאזן את מאזן הכוחות, לכל הפחות בשטח.

 

בעוד שאחר הפצצות האנושיות [הכוונה למתאבדים] ניתן לעקוב ולנקוט בצעדי המנע הנדרשים... החלה מזה זמן מחשבה רצינית לפתח נשק הרתעה פלסטיני. נשק זה מעורר מפעם לפעם אימה בקרב מנגנוני הביטחון הישראליים. זאת בעיקר משום  שהאפשרות להשיג את מרכיביו הבסיסיים, הן אלו הביולוגים והן אלו הכימיים, קיימת ללא מאמצים מיוחדים, שלא לדבר על הימצאותם של מאות מומחים המסוגלים לטפל בהם ולהשתמש בהם כנשק הרתעה המסוגל ליצור מאזן אימה במשוואת הסכסוך הפלסטיני-ישראלי.

 

השאלה היא האם תדחוף ממשלת שרון את הפלסטינים לסף הייאוש ובעקבות זאת ישוחרר המוות לעבר החברה הישראלית במלחמה כוללת שהיא לא תוכל לשאת אותה.

 

די יהיה בכמה פצצות או מטענים נושאי-מוות שיושלכו במקומות מבודדים פה או שם ושיכוונו למקורות המים או לחופים הישראלים, שלא לדבר על השווקים וריכוזי האוכלוסייה. [הדבר יעשה] ללא פיצוצים, ללא רעש, ללא דם, וללא תמונות המשמשות את ההסברה הישראלית. מי שמסוגל, תוך שליטה עצמית מלאה, להפוך את גופו לרסיסים ולחלקי גופה מפוזרים, מסוגל גם לשאת מטען קטן שלא ניתן לגלותו ולהשליכו במקום שנקבע כמטרה.

 

מה שאנו רוצים לומר הוא שגורמי הביטחון הישראליים לוקחים בחשבון התפתחות דרמטית שכזו בסכסוך, למרות שהם סבורים שהסוגיה מצטמצמת רק לאפשרות של הברחת נשק שכזה מחו"ל...

 

הגנרל מופז מחפש עתיד פוליטי הצבוע בדם פלסטיני כתעודת מעבר לזרם הימני הגזעני בישראל, מבלי שהוא לוקח בחשבון את מידת האבדות בנפש והאבדות הכלכליות, שייגרמו לחברה הישראלית במידה והעם הפלסטיני והנהגתו ייכלאו לפינה."[2]



[1] אהוד יערי (ערוץ 2 טלוויזיה ישראלית, 13.8.2001) מדווח כי המרכז נוהל על ידי ג'יהאד אל-וזיר, בנו של אבו ג'יהאד, במשך כמה שנים וקיבל סיוע אמריקאי. משנגמר הסיוע האמריקאי, הוא עבר לרשות אגודת העיתונאים הפלסטינית, והוא מנהל על ידי סגן יו"ר האגודה, תופיק אבו חוסה, שגם כתב את המאמר.

[2] אל-מנאר (רש"פ), 13.8.2001

תגיות