המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
עיתונאי סודאני: קופי המקוק הם צאצאי היהודים
26/8/2015


עיתונאי סודאני: קופי המקוק הם צאצאי היהודים

המאמר פורסם באתר הבלוגים של האתר הליברלי הסעודי אילאף

 

במאמר אנטישמי באתר הבלוגים של האתר הפופולארי הוותיק אילאף, טען העיתונאי הסודאני מוסעב אל-מושרף, כי מוצאם של קופי המקוק הוא ביהודים. לטענת הכותב - שנוהג לשלב מוטיבים אנטישמיים בבלוגים האישיים שלו, המופיעים גם באתר אילאף[1] - ברור שיש קופים שמוצאם בִּיהודים שאללה הענישם והפכם לקופים משום שחיללו את השבת, כפי שכתוב בקוראן. אל-מושרף, ששזר במאמרו תמונות רבות של קופי המקוק, מצא נקודות דמיון בין התנהגותם של קופים אלה לזו של היהודים.

 

יצוין כי פרסום זה הוא חסר תקדים באתר אילאף, שהינו אתר ליבראלי ומעולם לא פרסם חומר כזה ויתרה מזו, הוא פרסם בעבר גם מאמרים אשר יצאו נגד כינוי היהודים "צאצאי הקופים וחזירים."[2]

 

זאת ועוד, באתר הבלוגים שלו, אילאף מדגיש כי אין הוא אחראי לתוכן הפרסומים בו, ואולם, הוא דורש כי על הבלוגרים למלא אחר הוראות האתר הכוללות בין השאר "אי פגיעה בדתות המונותאיסטיות או באסכולה דתית" וכי האתר רשאי להשמיט או לסגור כל בלוג המפר תנאים אלה.[3]  

 

בהקשר זה יוזכר כי המקור לכינוי היהודים 'צאצאי קופים וחזירים' – הוא בקוראן: סורת אל-בקרה, פסוק 65;  סורת אל-מאידה, פסוק 60 וסורת אל- אעראפ, פסוקים 163-169, בהן מסופר על הפרת הוראות אללה על ידי "אנשי השבת" [היהודים], אשר עליה נענשו בהפיכתם לקופים ולחזירים.

ר' סקירה מקיפה בנושא זה:

Based on Koranic Verses, Interpretations, and Traditions, Muslim Clerics State: The Jews Are the Descendants of Apes, Pigs, And Other Animals[4]

 

להלן תרגום המאמר וחלק מן התמונות שפורסמו בו[5]:

 

מוסעב אל-מושרף[6]


 

"קופי המקוק השחורים נתונים היום לסכנת הכחדה בשל הצייד ובשל אובדן מקומות המחיה המקוריים שלהם. קופים אלו מצויים באיי מזרח אסיה כמו מלזיה ואינדונזיה ואילו קופי המקוק הכסופים מצויים בארצות המזרח הרחוק כמו סין ויפן. קופי המקוק  הם ידידותיים, נעימים ודומים במידה רבה לבני אדם. יש הסבורים כי הם צאצאי אבות אבותיהם של היהודים שאללה הפך אותם לקופים.



 

קיומם של קופים ממוצא יהודי היא אמת שאינה שנויה במחלוקת, ושאיש אינו מכחישה זולת מי שכופר בקוראן שהוריד אללה למוחמד. אללה אמר לגבי הקופים הללו מזרע יהודי: 'הן ידועים לכם אלה מבינכם אשר שלחו יד [לדוג] ביום השבת. אמרנו להם, הֶיו קופים מאוסים; זאת עשינו כעונש וכלקח לבני דורם ולבאים אחריהם, וכמוסר השכל ליראים' (קוראן 2: 66-65).

 

[לפי] הסיפור [הקוראני] אללה אסר על היהודים לעבוד בשבת. [סופר] על כפר אחד של יהודים שהתפרנסו מדיג. הדגים היו מופיעים בהמונים ביום שבת ונעלמים בראשון. אותם יהודים חשו עצב וכעס ורקמו תחבולה נגד מצוות אללה בכך שכלאו את הדגים בתוך רשת ביום שבת מבלי למשותם מן המים, ובשחר יום ראשון  היו מוציאים אותם מן המים. כמה מנביאיהם אסרו זאת עליהם, אך הם לא נרתעו, כהרגלם. [בשל כך] אללה העניש אותם והפכם לקופים.

 

יתר היהודים [שלא הפרו את הוראת אללה ולא הפכו לקופים] לא רצו לגור במחיצתם של [היהודים שהפכו לקופים] וגירשום להרים. ה[יהודים שהפכו לקופים] המשיכו להתרבות ונאלצו לבסוף להתפזר ברחבי העולם. נראה כי הם בחרו להשתקע בארצות דרום מזרח אסיה ובמזרח הרחוק כפי שניתן לראות כיום.

מה שמעניין הוא שבפועל קיימים שני סוגים של קופי מקוק: שחורים וכסופים. הדבר תואם את קיומם של שני מיני יהודים בעלי שני צבעים: אשכנזים [בהירים] - ממוצא אירופאי וספרדים [כהים] - ממוצא אסייתי.


 

 

יצוין שדרווין (ממוצא יהודי) העסיק את העולם זמן רב בתיאוריה שלו לפיה מוצא האדם מן הקוף. נראה שהוא הגיע להנחה זו ממחקרו [אודות] ההיסטוריה של חלק מאבות אבותיו מקרב היהודים הקופים.

 

הבעיה של קופי המקוק היא שהתושבים ההינדים והבודהיסטים בדרום מזרח אסיה ובמזרח הרחוק צדים אותם כדי לאכול את בשרם וכן כדי לייצר ממנו תרופות עממיות. מה שמעורר תימהון ותהיה זה שרוב המדינות שבהן ניתן למצוא מספרים גדלים והולכים של קופי מקוק הן מדינות אסלאמיות...

 

ידוע שהיהודים תמיד מרגישים עצמם בנוח ומעדיפים לחיות, לשהות ולהתיישב בקרב העמים האסלאמיים משום שבקרבם יש להם תחושת בטחון...  ריבוי היהודים בספרד, ואחר כך בממלכת מרוקו וכיום בפלסטין הוא הוכחה טובה להבחנה עובדתית זאת.

 

ניתן לציין [בהקשר זה] את העובדה שהיהודים היו מושא לבידוד ולהשפלה בכל רחבי אירופה, ובמיוחד מצד הנאצים בגרמניה תחת הנהגת אדולף היטלר. כיום קופי המקוק זוכים לתשומת לב ולהתעניינות מה, עקב החשש של האנשים שמא ייכחדו.

 

באי סולאווזי באינדונזיה צילם צלם כמה תמונות שלהם והופתע להיווכח שקופים אלה חיים חיי משפחה מאושרים כמו בני אדם. הוא גם הופתע לראות שהם מתנהגים כבני אדם כאשר מבקשים מהם לעמוד או לשבת כדי לצלמם. הקופים הללו מיטיבים לעמוד מול המצלמה, באופן מדהים.


      

    

יתכן שמיותר לומר כי תעשיית הסרטים וכשרון העמידה מול המצלמה הם נחלתם של היהודים. רוב השחקנים והשחקניות פורצי הדרך של הקולנוע בהוליווד ובפריז היו ועודם ממוצא יהודי."




מאמר נוסף של אל-מושרף: היהודים הם שורש כל רע

ב-3 באוגוסט, 2015 לאחר רציחתה של אחת ממשתתפות מצעד הגאווה בירושלים, ע"י יהודי אורתודוקסי קיצוני כתב אל-מושרף[7]: "למעשה, היהודים, הם שורש כל הרע, המגונה והסטייה מהמסורת, המבוצעים בידי בני האדם בעולם. הם הראשונים שהמציאו את הזנות ואת הלסביוּת, את ההימורים, את הריבית ואת תעשיית היין, ושמורה להם 'הזכות' של החזרת תופעת ההומוסקסואליות והתפשטותה בקרב בני האדם לאחר שנעלמה [מן העולם] כאשר אללה הבליע באדמה את עדת לוט."[8]

 

הסטייה המינית והנישואים החד-מיניים נפוצים מאוד בקרב הצעירים והסטודנטים היהודים באוניברסיטאות. [התמונה שלהלן היא תמונה של] אחד מטקסי הסכם הנישואים ביניהם, תחת חסות השטן שאותו הם מזמנים כעד לכתיבת קמע האש הזה [המופיע בתמונה]." [9]

 






[1]. יצוין כי למרבה האירוניה,  הכותב בחר עבור שני הבלוגים שלו לקנות דומיין בעל סיומת ישראלית: http://kashakeel.blogspot.co.il/ ; http://midstationcafe.blogspot.co.il/

[3] ראו  תנאי השימוש באתר הבלוגים של אילאפ

[8] סיפור השמדת לוט ועדתו ר'  למשל סורת אל-חג'ר [מספר 15].

[9] המחבר מצרף תמונה של בני נוער בכינוס אבל על רצח הנערה, שפורסמה במעריב ב-5.8.2015

תגיות