המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב באתר חמאס: יש לנו מלחמה דתית בצאצאי הקופים והחזירים
19/11/2014

 

בעל טור באתר חמאס: מלחמתנו בכיבוש - מלחמת דת בצאצאי הקופים והחזירים

 

בעקבות פיגוע הדריסה ב-5.11.2014 בתחנת הרכבת הקלה בירושלים שביצע פעיל חמאס אבראהים אל-עכארי,[1] פרסם הפרשן ובעל הטור ד"ר עיצאם שאוור מאמר באתר החמאס שכותרתו "מהפכת כעס נגד פשעי הכובש והמזימה של המערב".

 

במאמרו שיבח שאוור את "פעולת מסירת הנפש" של עכארי וטען כי המלחמה נגד ישראל היא מלחמת דת נגד צאצאי הקופים והחזירים המטמאים את מסגד אל-אקצא, ולא מאבק מדיני שניתן לנהלו באו"ם או באמצעות מו"מ. שאוור גם הזהיר מפני פיגועים נוספים בירושלים, ברצועת עזה ובגדה המערבית, אם ישראל תמשיך במדיניותה כלפי הפלסטינים והמקומות הקדושים.

 

להלן תרגום קטעים נבחרים מהמאמר:[2]

 

ד"ר עיצאם שאוור[3]


 

"פעולת מסירת הנפש שביצע מוסר הנפש אבראהים עכארי ביום שלישי ה-6.11.2014 [כך במקור] לא הייתה [הפעולה] הראשונה ולא תהיה האחרונה, בתגובה לכיבוש הישראלי של פלסטין ולפשעים המתועבים שהוא מבצע יומיום נגד המקומות הקדושים לנו בפלסטין בכלל, ובירושלים בפרט. בימים ובשבועות הקרובים צפויות [עוד] הפתעות ופעולות איכותיות של ההתנגדות הפלסטינית, כל עוד היהודים מוסיפים לבחון את סבלנותו של העם הפלסטיני ולטמא את מקומותיו הקדושים ללא תקדים.

 

קולות פלסטיניים וערביים מזהירים מהתפרצות מלחמת דת באזור בשל 'ההפרות הישראליות', כפי שהם מכנים אותן. אך, אנו סבורים ואף מאמינים שהמערכה שלנו נגד הכובש היא מערכה דתית מיסודה, ולא מערכה גיאוגרפית, היסטורית או כלכלית. אללה יתעלה הזכיר [בקוראן] את העימות [הנוכחי] שלנו עם הכובש כשבישר לעבדיו על כניסה למסגד אל-אקצא כפי שנכנסו אליו בפעם הראשונה, ובישר לנו על הריסת כל מה ש'ישראל' הקימה כדי לבסס את ישותה השברירית[4]... לכן, יש להפסיק לטעון שהמערכה שלנו מול האויב היא מדינית המתנהלת בזירת האו"ם, במועצת הביטחון או בשולחן המו"מ. כל דברי ההבל הללו סותרים את הקוראן ואת החדית'.

 

הרתיחה שפולשת אל לב העם הפלסטיני מתגברת מדי יום ביומו, והזעם הפלסטיני מצטבר וגואה בראותנו את צאצאי הקופים והחזירים מטמאים את מסגד אל-אקצא, מרעיבים את תושבי רצועת עזה ומנסים לכפות את הנוכחות היהודית על המסגד שלנו או לתת תוקף חוקי למצור על העם שלנו.

 

הזעם מצטבר וגואה עם כל פגיעה ישראלית בכל פלסטיני באשר הוא. זהו הדבר שממשלת הכיבוש, המשטרים הערביים והחברה המערבית צריכים לדעת. העם הפלסטיני זועם בשל הפשעים הישראלים בירושלים, בשל קשירת הקשר [של הקהילה] הבינלאומית נגד עזה, ובשל ההגבלות על חיי התושבים בגדה המערבית. אם אלה שרוצים שקט באזור שלנו לא יתקנו את טעויותיהם, ו[לא יטפלו] בכוחניות של ישראל, אזי המצב יתפוצץ לא רק בירושלים, אלא גם בעזה ובגדה. וזאת כיוון שכל הסימנים מעידים על כך ורק עיוור או טיפש יכול להתעלם מהם".




[1] אבראהים אל-עכארי הוא גם אחיו של מוחמד אל-עכארי שהשתתף בחטיפתו וברציחתו של שוטר מג"ב נסים טולדאנו בשנת 1992

[2]ו www.felesteen.ps, 6.11.2014

[4] הכוונה לקוראן, סורה 17 פסוקים 1-7.