המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מגיש באל-ג'זירה: הקואליציה נגד דאעש - "מסע צלב בלבוש חדש"
8/10/2014

 

אחמד מנצור, מגיש באל-ג'זירה: הקואליציה נגד דאעש-   "מסע צלב בלבוש חדש"

 

בשני מאמרים שפרסם ביומון הקטרי אל-וטן, תקף אחמד מנצור, מגיש בערוץ אל-ג'זירה, בחריפות רבה את הקואליציה הבינ"ל הפועלת נגד ארגון דאעש. את עיקר ביקורתו הטיח מנצור במדינות המערב בראשות ארה"ב, אותן האשים ביצירת ארגון דאעש כאויב דמוני חדש - אחרי שעשה זאת גם עם טאליבאן ואל-קאעדה - והדגיש כי יעדה האמיתי של קואליציה זו הוא חלוקה מחדש של מדינות ערב. מנצור טען כי ארה"ב מנהלת את הקואליציה כמו חברת מניות שאת רווחיה תחלק בין המדינות החברות בה.

 

במאמרו מה-28 לספטמבר, 2014, כתב מנצור שנשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש, "הגדיר בשעתו את הפלישה האמריקאית לעיראק ב-2003 כ'מסע צלב'" וטען כי הקואליצייה הבינ"ל נגד דאעש היא "מסע צלב בכסות חדשה". במאמרו השני מה-18 לספטמבר 2014 הזהיר מנצור מפני מעשי טבח שיבצעו האמריקאים דוגמת "פצצות הגרעין" שהטילו על יפן. יצוין כי מאמריו של מנצור כללו גם ביקורת על מדינות ערב החברות בקואליציה, אם כי באופן מרומז.


להלן קטעים משני המאמרים:

 

אחמד מנצור [1]


 

דאעש - אויב חדש שייצר המערב אחרי הטאליבאן, אל-קאעדה וסדאם חוסיין

במאמר ביומון אל-וטן הקטרי, מה- 28.9.14, כתב מנצור: "במהלך הימים האחרונים, שבה לכלי התקשורת המערביים האווירה ששררה אחרי ה-11 בספטמבר. הנושא העיקרי בו הם עוסקים הוא ארגון המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה - 'דאעש', האויב החדש שאותו ייצר המערב אחרי שייצר את הטאליבאן, אל-קאעדה, סדאם חוסיין, אוסמה בן לאדן ואחרים זולתם ושיווק אותם כאויבים. הללו [לטענת המערב] עתידים להרוס את המערב בתוך הטריטוריה שלו, לבצע פיגועים ולפוצץ רכבות ומטוסים.

 

במהלך עשרה ימים שבהם שהיתי בבריטניה, לא היה בכלי התקשורת שם, ובפרט בערוצי החדשות, נושא אחר זולת 'דאעש', עד כי נדמה היה למי שצופה ועוקב [אחר השידורים הללו] כי אם ייצא מביתו או ממקום עבודתו הוא ימצא את לוחמי המדינה האסלאמית ניצבים ברחובות לונדון ובערים הבריטיות האחרות כשהם נושאים סכינים ושוחטים אנשים ברחובות. רסיסים של תעשיית השנאה השיטתית הזו - שהופנתה ישירות כלפי ארגון קיצוני באזור הנמצא אלפי קילומטרים מבריטניה, פגעו במיליוני מוסלמים החיים בקרב האוכלוסייה הבריטית... גל תעשיית השנאה הזה החל להניע את מפלגות הימין הקיצוניות במערב להפנות את חיציהן כלפי המוסלמים החיים במדינותיהן.

 

המוסלמים [מייצגים את] הדת השנייה בגודלה בצרפת ובגרמניה; באירופה המערבית חיים למעלה מ- 15 מיליון מוסלמים שרובם מהווים כיום חלק מהחברה המערבית, מכבדים את החוקים ועובדים בתחומים שונים... מכונת תעשיית השנאה הפועלת מסיבות פוליטיות ולמען מטרות המשרתות אינטרסים גדולים ביותר של מדינות המערב, עלולה לפגוע באוכלוסיות הללו באופן שיהיה קשה לטפל בו לאחר מכן."


המטרה לטווח רחוק - חלוקת מדינות האזור

מנצור המשיך וכתב: "גל תעשיית הטרור בכלי התקשורת הבריטיים נועד לגייס [את דעת הקהל] לתמיכה בהצבעה [על הצעת החלטה] שהתקיימה בפרלמנט הבריטי ביום שישי שעבר [ 26.9.14], המייפה את כוחה של  המדינה להצטרף לקואליציית המלחמה נגד השֵד 'דאעש'...  המלחמה שהתנהלה נגד טאליבאן ונגד ארגון אל-קאעדה לאחר אירועי ספטמבר 2001 התרחשה באפגניסטן, הרחק מהעולם הערבי, וחיש עברה לעיראק שנהרסה כליל, ואח"כ לסוריה. בהמשך נקרתה הזדמנות לייצר אויב חדש בשטח אדמה חדש בין סוריה לעיראק, כך ששתי המדינות נמצאות כעת בטווח ההפצצות וההרס שיימשכו שנים, לדברי מובילי הקמפיין. הדבר מכשיר את הקרקע לקראת המטרה הרחוקה יותר, שהיא חלוקת מדינות האזור, המחולקות ממילא [מאז 1916, ע"פ הסכם סייקס פיקו]. אני מפנה אתכם לדבריו של [נשיא ארה"ב לשעבר] ג'ורג' בוש, בהם הגדיר את פלישת הכוחות האמריקאים לעיראק בשנת 2003, "מסע צלב". [מהגדרה זו] עולה אפוא כי דאעש אינו הסיפור האמיתי וכי מה שמתרחש אינו אלא מסע צלב חדש בכסות חדשה."[2]

 

צפויים מעשי טבח הדומים להטלת פצצות הגרעין של ארה"ב על יפן

במאמר נוסף שפרסם מנצור ביומון "אל-וטן" ב- 18.9.14 הוא התריע כי בעקבות הקמת הקואליציה הבינ"ל  צפויים להתרחש מעשי טבח זוועתיים [מצד חברות הקואליציה] בדומה לאלו שביצעו האמריקאים פעמים רבות בעבר: "לאחר שלב של חוסר בהירות, הקריאה של ארה"ב למלחמה נגד 'דאעש' הפכה למשהו הדומה להקמת חברת מניות: בכל יום מצטרפים חברים חדשים לקואליציה וכל אחד מהם מכריז על נכונותו לקחת חלק במאמץ המלחמתי האמריקאי שמהותו ואופן יישומו אינם ברורים עד כה.

 

ארה"ב הצהירה שהיא לא תנחית חיילים בשטח, בשום אופן, אלא תסתפק בהתקפות מהאוויר וכל השותפים הביעו נכונות להשתתף בהתקפות אוויריות אלו. כידוע, חמושי דאעש לא נמצאים בבסיסי צבא ואינם צבא מאורגן, אלא חיים בתוך הערים, בין התושבים האזרחיים ולכן, צפויים מעשי טבח כגון אלו שביצעו האמריקאים מאז תחילת מלחמתם נגד הטרור בשנת 2001 באפגניסטן ובעיראק, ועוד קודם לכן - מעשי הטבח רווי הדם שביצעו מאז מלה"ע השנייה [ובראשם] פצצות הגרעין ש[הטילו] בהירושימה ובנגסקי, ובהמשך במלחמה בין הקוריאות, בווייטנאם, בסומליה ועוד. אין מקום שהם [האמריקאים] נכנסו אליו בלא שהפיצו בו פשעים, הרג וכאוס, עד שקונדוליסה רייס [לשעבר מזכירת המדינה האמריקאית] דיברה בבירור על 'הרס יוצר'.

 

משמעותו של ההרס היוצר בקיצור רב הוא אנדרלמוסיה, הרג, מלחמות וחורבן ולאחר מכן שרטוט מחדש של מדינות או מדינות קטנות ו[יצירת] מציאות חדשה, שאותה קובע זה שתכנן את הכאוס, הפיץ אותו והעסיק את האנשים בו. מאחר ומחוללי הכאוס הם האמריקאים, הם מכריזים באמצעות 'חברת המניות למלחמה נגד דאעש' תחרות בין השותפים על הגשת הסיוע...

 

ארה"ב שהקימה את 'חברת המניות למלחמה נגד דאעש' בוחנת את הרווחים ולא חושבת על ההפסדים. ככל שהמלחמה תארך, כך יגדלו הרווחים, והיא תקבע את שיעורי [הרווח] של השותפים ואת סוג הנתח [שיקבלו]. [לפיכך,] אל תצפו מהאמריקאים לפתרונות אלא [רק] ליותר כאוס וחורבן."[3]  

     

הנחש של דאעש, שארה"ב יצרה, חונק אותה[4]




[1] ו Facebook.com/ahmedmansouraja

[2] אל-וטן (קטר), 28.9.2014

[3] אל-וטן (קטר), 18.9.2018.9.20144

[4] אל-וטן (קטר), 28.9.2014