המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
שבועון מצרי ממסדי: על הציונות והנאציזם
1/5/2001

                        שבועון מצרי ממסדי: על הציונות והנאציזם

 

במאמר שכותרתו "הנאציזם החדש ומשמעות הכוח האבסולוטי מבחינת שרון", כותב אבראהים אל-קאעוד, בשבועון המצרי הממסדי אח'ר סאעה:

 

"אין הבדלים מהותיים בין שרון להיטלר, או בין הנאציזם - על האבדות שגרם לעולם ושהיו הגדולות ביותר בהיסטוריה של האנושות - לבין הציונות ומעשי הטבח והאסונות שגרמה מהרגע בו דרכו רגליהם של מאמיניה על אדמת פלסטין... ניסיונותיהן של ישראל ושל קבוצות הלחץ היהודיות באירופה ובארה"ב לא יצליחו לייפות את פניו המכוערות ושטופות הדם של שרון... האירועים של החודשים האחרונים מעידים על הנאציות של שרון ועל כך שאין היא שונה מהנאציות של היטלר, ואף עולה עליה!

 

בראשיתו, יצר הנאציזם זרם לאומני קנאי לגזע הארי והציב אותו מעל הגזעים האחרים. הוא הביט על האחרים מעמדה של עליונות. היטלר הצליח לזכות בנאמנותם של הגרמנים ובשלטון כדי לקיים במשך שש שנים את המלחמה האלימה ביותר בהיסטוריה  שקטפה את נפשותיהם של חמישים מליון בני אדם... היהודים שילמו את מחיר המלחמה הזו, אבל במשך יותר מחמישים שנה הם גם קטפו פרות רבים כתוצאה ממנה, שהבולט שבהם היה ההכאה על חטא מצד המערב ושתילתה של ישראל כישות זרה בלב האזור הערבי, כדי שתהווה ראש גשר עבור האינטרסים המערביים, וכדי להכפיף את האזור לשליטה האירו-אמריקאית.

 

כך, שילמו הערבים מחיר יקר על פשעיהם וחטאיהם של אחרים והמדינה העברית השתלטה על האדמה באמצעות מזימת החלוקה - כאילו שששת מליון היהודים שהיו קורבנותיו של היטלר - וקיים ויכוח נרחב בנוגע לנכונותו של נתון זה - היו הקורבנות היחידים של מנהיג הרייך השלישי. אלא שקולם ובכיינותם לאורך יותר ממחצית המאה היו הגבוהים ביותר ולכן השפעתם הייתה הגדולה ביותר. הם סחטו את העולם המערבי, ובעיקר את גרמניה, והשיגו פיצויים במיליארדי מארקים. כמו כן הם השיגו תמיכה פוליטית, כלכלית, צבאית, וטכנולוגית מכל מדינות המערב, וזאת בשעה שהתנועה הציונית הנהיגה מאז מזימת החלוקה ב1947-... את כל סוגי הברבריות, ההשמדה, והטיהור האתני, כדי להשיב על השואה לה הייתה נתונה באירופה בשואה ערבית, שקורבנותיה הם מן העם הפלסטיני ומן העמים השכנים...

 

תיאורית העליונות הגזעית של הנאציזם תואמת למעשה את העליונות על בסיס גזעי ודתי של הציונות, הרואה  ב"גויים" כנחותים יותר מבעלי החיים, ולכן כספם, כבודם, ודמם מותרים, זאת משום שאין הם ראויים לחיים. יתכן שפילוסופיה זו ממשיכה להתקיים עד יומנו זה. הרב הקיצוני והקנאי והאב הרוחני של תנועת ש"ס הקיצונית, עובדיה יוסף, חבר הכנסת ליברמן, רחבעם זאבי ואחרים מהווים שופרות תעמולה שמטרה לזייף את ההיסטוריה ולהוכיח את זכותה של ישראל להתקיים על אדמת פלסטין, לגרש את אוכלוסייתה, לטהר אותה מבחינה אתנית, ולא להכיר בזכויות האחרים. ההתאמה והזהות בין עקרונות הנאציזם לעקרונות הציונות ברורים.

 

יש לשים לב לתנועה הפעילה בימים אלה במטרה להזכיר לעולם את מעשי הטבח הנאצים נגד היהודים. תנועה זו מארגנת תערוכות וכנסים, כמו גם את החגיגה הגדולה של "יום הזיכרון" שנערך בישראל וששודר ברשתות הטלוויזיה העולמיות. ביום זה זוכר כל מי שהיה לו קשר לקורבנות השואה הנאצית את אחד מאותם קורבנות. כמו כן, נזכרה אחת ממדינות אירופה, לפתע פתאום, כי אין דבר בנוגע לשואה בתוכניות הלימוד והחליטה להכניס סעיף על השואה בבתי הספר ובמכונים שלה...

 

מנהיגי ישראל אינם מבינים שקיים הבדל מהותי אחד בין פשעיהם לבין פשעי הנאציזם. למרות האכזריות של פשעי היטלר וצבאו [ובניגוד לפשעיה של ישראל], הרי שהם בוצעו בהעדרם של אמצעי תקשורת מפותחים... לכן, העולם יראה, והוא כבר ראה, כיצד מתמודדת המכונה הצבאית הישראלית עם אינתיפאדה האבנים...

 

לפיכך, הצד הערבי חייב להתמודד עם הנאציזם החדש המתבטא בדמותו של שרון וממשלתו, וכל ממשלה אחרת שתקום, באמצעות צעדים ספציפיים:

 

·                        יש לחשוף את הקשר האינטגרלי והמנטאלי בין הנאציזם לציונות, כשתי תנועות גזעניות  המתבססות על עקרון העליונות על האחר וביזויו, תוך הסתמכות על יסודות דתיים וגזעיים.

 

·                       יש לחשוף את מעשיה הברבריים של ישראל לאורך היסטורית מעשי הטבח שלה...

 

·                       יש לפעול כדי להעמיד את מצביאי המלחמה הישראלים - ובראשם שרון, פרס, ואחרים - למשפט כפושעי מלחמה על הפשעים שביצעו נגד האנושות.

 

·                       יש לאסוף סרטי צילום המתעדים את מעשיה הברבריים של ישראל נגד תושבי השטחים הפלסטיניים באינתיפאדה הנוכחית, ולחשוף את הנשק האסור מבחינה בינלאומית בו היא עושה שימוש.

 

·                       יש ללחוץ על וושינגטון ובירות אחרות כדי שיפסיקו את לתמוך בישראל בנשק בו היא עושה שימוש לדיכוי האינתיפאדה.

 

·                       יש לקיים תערוכות שיסתובבו בעולם ויציגו את המעשים הנוראים שמבצעת ישראל נגד העם הפלסטיני, וזאת כדי להתמודד עם מכונת התעמולה היהודית בעלת ההשפעה בחוגי קבלת ההחלטות בארה"ב ובאירופה. יש להתמקד בסיסמא לפיה ישראל מבצעת שואה ערבית במשך מחצית המאה.

 

·                       יש לתמוך בשלב הבא בצוותי המו"מ הפלסטיני, הסורי, והלבנוני מבחינה כלכלית ופוליטית כדי שימשיכו לעמוד איתן נגד המזימות הישראליות.

 

·                       יש להתנגד למזימה של ייהוד ירושלים

 

הנשיא בוש התנצל בפני סין על תקרית הפלת המטוס, גם אם התנצלות זו לבשה צורה של הבעת צער רב. גם הערבים והפלסטינים זכאים להתנצלות דומה, משום שהנשק שהרג יותר מ400- פלסטינים ושקצר את חייהם של השהידים במלחמות ישראל נגד הערבים הוא נשק אמריקאי. הדבר מחייב התנצלות נוספת מצד הממשל האמריקאי"[1]

 

 



[1] אח'ר סאעה (מצרים), 25.4.2001.