המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמר באתר ירדני: לקחי השואה הם בינ"ל ויש להנחילם לכל העמים
30/1/2014

 

מאמר באתר ירדני: לקחי השואה הם בינ"ל ויש להנחילם לכל העמים

 

ב-28.1.14 פרסם אתר החדשות הירדני www.almamlakahnews.com מאמר לציון יום השנה הבינ"ל לשואה, הטוען כי השואה היא הפשע הנתעב ביותר בהיסטוריה האנושית וכי יש ללמד את לקחיה בקרב כל העמים. עוד נכתב כי למרות ששלטון הנאציזם בגרמניה הסתיים, תופעת האנטישמיות לא חלפה מן העולם ואנו עדים גם היום להתקפות על יהודים ברחבי אירופה, ולכן חובה להיאבק בכך ובכל אידיאולוגיה קיצונית וגזענית שקיימת, שכן זו תוביל בסופו של דבר רק להרג.

 

יצוין כי האתר הירדני פרסם את המאמר גם בעמוד הפייסבוק שלו שזוכה לכ-10,000 תומכים.[1]

 


 

להלן תרגום עיקרי מן המאמר[2]:

 

השואה- הפשע הנתעב ביותר בהיסטוריה

"מאז 2006 ועד היום מציין העולם ב-27 בינואר את יום השואה הבין-לאומי. למעלה ממאה מדינות מציינות אותו, בהן מדינות מוסלמיות כגון אלבניה, אזרביג'אן וסנגל...

 

מי שעוקב אחר לקחי השואה מוצא שהם בין-לאומיים ויש להנחילם לכל העמים, ללא קשר לזהות ולדת, כדי למנוע השמדת עם נוספת בעתיד. יצוין כי השואה היהודית היא הפשע הנתעב והאיום ביותר בהיסטוריה  האנושית.

 

ההנהגה הגרמנית הנאצית של הימים ההם היא שהובילה למלחמת העולם השנייה מתוך סיבות אידיאולוגיות צרופות ובהן שתי נקודות עיקריות:       

. רצונה לשלוט על אירופה ועל כל העולם ולייסד סולם גזעי עולמי שבראשו העמים הצפוניים, בני הגזע הארי.

 

2. האנטישמיות – הנאצים ראו ביהודים שטן והאויב הנתעב ביותר שלהם, המנסה בכל כוחו למנוע את מימוש האידיאליזם הנאצי. לכן, הם שמו [לעצמם] למטרה את השמדת העם היהודי כולו. תכניתם האסטרטגית של, הנאצים, שכונתה הפתרון הסופי לבעיה היהודית באירופה, היתה להרוג 11 מיליון יהודים. בשם האידיאולוגיה והתורה הנאצית ש[מהותה] כינון סדר עולמי גזעי חדש, השתכנע רוב העם הגרמני שיש צורך להשמיד כמה שיותר מהעם היהודי, בנוסף להשמדת עמים אחרים, כמו העם הפולני.

 

הכחשת השואה גם היא תופעה מסוכנת

לשואת העם היהודי באירופה לקחים והשלכות עולמיים גדולים, שכן אי אפשר לדעת מי יהיו קורבנותיו של טירוף האידיאולוגיה הקיצונית בפעם הבאה. בל נשכח, האידיאולוגיה הקיצונית העולמית, כמו הנאציזם בעבר, וכמו הטרור העולמי בימינו, תוביל בסופו של דבר להרג נתעב. עלינו להדגיש כי אפילו בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה ושואת העם היהודי, העולם היה עד והוא עד גם כיום להשמדות והרג קולקטיבי, כמו למשל השמדת העם בדארפור שבסודאן, ברואנדה ובקמבודיה, והקורבנות הרבים בסכסוך בסוריה.

 

לאור כל זאת, ברצוננו להדגיש שוב כי תופעת האנטישמיות לא פסקה למרות שהמשטר הנאצי בגרמניה לא קיים עוד. כיום אנו עדים להתגברות תופעה זו, הכוללת תקיפת יהודים במדינות אירופה ע"י ארגוני הניאו-נאצים. מה שלא פחות חמור מסכנה זו הוא שישנם כמה אנשים המכחישים את השואה הזו, תוך שהם מטילים ספק בנכונותה או בהיקפה. כמו כן יש המהססים לנקוט עמדה נחרצת כלפי האחראים לתעמולה האנטישמית. לכן, עלינו לשתף פעולה ולהתמודד עם סכנת הגזענות והשלכותיה הנוראיות, שכן שהגזענות היא רעל קטלני שמחסל את בני האדם כולל את [מפיציו]".