המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מנהיג איראן ח'אמנאי שב ומוקיר את פועלו של מכחיש השואה גארודי
26/1/2014



בסתירה לדברי שה"ח האיראני זריף בארה"ב, המנהיג ח'אמנאי מכחיש שואה

ח'אמנאי  שב ומוקיר את פועלו של מכחיש השואה גארודי


הקדמה

שה"ח האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, טען בראיון לג'ורג' סטפנופולוס מרשת ABC ב-29 בספטמבר 2013, שמנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, אינו מכחיש שואה וכי הצהרותיו המצוטטות באתרו באנגלית לפיהן השואה היא מיתוס, הן "תרגום לקוי." מבדיקת ממרי עולה ששה"ח זריף שיקר למראיינו וכי לפי דברי ח'אמנאי בפרסית מפברואר 2006, המצוטטים באתרו בפרסית, ח'אמנאי  אכן הגדיר את שואת היהודים כ"מיתוס."

זאת ועוד, במחצית דצמבר 2013, שבה ופרסמה לשכתו של ח'אמנאי, את דברי הוקרתו לפעילות מכחיש השואה רוז'ה גארודי לרגל יום השנה להעמדתו לדין.

 

זריף: מדובר בטעות תרגום

בראיון נשאל שה"ח זריף אודות הצהרה המופיעה באתר המנהיג ח'אמנאי באנגלית מה-7 בפברואר 2006, לפיה הוא טען שהשואה היא מיתוס. זריף השיב כי כשמדברים על השואה, איש באיראן אינו מדבר עליה כעל מיתוס, והדברים שצוטטו בשמו של ח'אמנאי הם תרגום לקוי באנגלית של דבריו בפרסית.

 

“The Holocaust is not a myth. Nobody’s talking about [it as] a myth,” Zarif told George Stephanopoulos on “This Week” Sunday when asked about the quote. “If it’s there [in Khamenei’s website] … it’s a bad translation, and it’s translated out of context… This is the problem when you translate something from Persian to English, you may lose something, as the film goes, ‘Lost in Translation,’ you may lose some of the meaning.[1]

 

ח'אמנאי: "מיתוס טבח היהודים הידוע [בכינויו] השואה"

למרות ניסיונו של זריף לטעון שמדובר בטעות תרגום של דברי ח'אמנאי מפרסית לאנגלית, מבדיקת ממרי עולה כי הצהרתו של ח'אמנאי מופיעה באתרו בפרסית ובאנגלית מדויקת. להלן הדברים בפרסית בתרגומם לאנגלית (ראה בנספח צילום הדף מאתרו בפרסית).

 

בנאומו מה-7 בפברואר 2006 בפני קצינים מחיל האוויר האיראני, אמר מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי:[2]

 

"נושא חשוב יותר הוא הנושא המבייש את התרבות המערבית בתחום חופש הביטוי... אותו חופש הביטוי – שהם [קרי המערב] כל הזמן מהללים אותו –לא מתיר להםשמישהו יפקפק בנושא מיתוס טבח היהודים, הידוע [בכינויו] השואה. בנושא הזה אין חופש ביטוי!"

 

ח'אמנאי תומך במכחיש השואה גארודי בפייסבוק ובטוויטר

ב-16 בדצמבר 2013, פרסמה לשכת ח'אמנאי בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלה, קטע מדברי ההוקרה לפועלו של מכחיש השואה, רוג'ר גארודי, אותם נשא ח'אמנאי בפניו בפגישתו עימו ב-1998. הדברים שבו ופורסמו לרגל יום השנה להעמדתו לדין של גארודי, "הלוחם המוסלמי הצרפתי", כדברי לשכת ח'אמנאי.

 


 

בפגישה אמר מנהיג איראן ח'אמנאי: "המאבק בציונים ובתומכיהם היא חובה רוחנית ואלוהית גדולה. האומץ והמרץ שלך במאבק הזה ראויים לשבח. העוינות של איראן כלפי ארה"ב והציונות מבוססים על עקרונות הגיוניים ועל יסודות אסלאמיים. אין כאן שום קנאות גזענית או דתית משום שאילו ארה"ב לא היתה יהירה והציונים לא היו מבצעים פשעים מבישים כאלה, לא היינו נוקטים עמדות כאלה נגדם. אין לנו שום דעות קדומות והשקפה שלילית כלפי היהודים. היהודים חיים בשלווה באיראן האסלאמית. נושא הציונים הוא נפרד מנושא היהודים, הציונים הם בדיוק כמו הנאצים והם מתנהגים באופן גזעני כמוהם."[3]


לצילום פרסום דברי ח'אמנאי באתרו בפרסית "מיתוס טבח

היהודים הידוע [בכינויו] השואה", ראו מסמך ממרי באנגלית


http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/7786.htm





[1] ן http://abcnews.go.com, 29.92013

[3] ראו חשבון טוויטר ו-פייסבוק של לשכת ח'אמנאי