המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
בכיר חמאס: טילים על ירושלים כנגד תפילת יהודים ליד אל-אקצא
6/10/2013

 

בכיר חמאס: לשגר טילים אל ירושלים, בתגובה לתפילות היהודים סמוך לאל-אקצא

 

על רקע ביקורים שקיימו לאחרונה יהודים בהר הבית ובמיוחד במהלך חג הסוכות פרסם ראש מחלקת הפליטים בחמאס, ד"ר עיסאם עדואן, מאמר באתר www.felesteen.ps  המקורב לחמאס, שבו קרא לתנועה לשגר טילים אל מטרות יהודיות בירושלים. לדבריו, תפילת היהודים ברחבות מסגד אל-אקצא היא מעשה חמור בהרבה מכיבוש המסגד והריסתו בידיהם, ולכן יש להגיב עליו בעצמה רבה. עדואן קרא לפלסטינים להכין את עצמם ואת האומה האסלאמית לקרב על אל-אקצא, קרב הניצחון.

 

בכיר אחר בחמאס, ח'ליל אל-חיה, הזהיר בכינוס למען ירושלים ב-4 באוקטובר מפני מזימה נגד ירושלים במטרה לייהד אותה. כמו כן אמר כי טילי ההתנגדות ששוגרו לתל-אביב מוכנים לשיגור מחדש כדי לשחרר את ירושלים ואת מסגד אל-אקצא.[1]

 

יצוין כי במאמר שפרסם לפני מספר חודשים טען עדואן כי לחמאס יש זכות לפגוע בשגרירויות ישראל ובאינטרסים ובכירים ישראלים ברחבי העולם, וכן באינטרסים של בעלות בריתה של ישראל, ובראשן ארה"ב.[2]

 

להלן תרגום חלקים עיקריים ממאמרו[3]:

 

"אמרתי לבן שיחי שתפילות היהודים ברחבות של מסגד אל-אקצא חמורות יותר מהריסת מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע ומסוכנות מכיבושו, משום שקדושתו של המסגד היא באדמתו ורק אחר כך במבנה שהוקם עליה.

 

לפיכך, תגובת ההתנגדות הפלסטינית חייבת להיות שקולה לסכנה שבתוקפנות הזאת. אם רק ההתנגדות היתה משגרת כמה טילים מעזה על מטרות יהודיות בירושלים היה זה בבחינת מסר תקיף לאויב, לפיו כל השיקולים קורסים כאשר מדובר בפגיעה [שלו] במסגד אל-אקצא.

 

בן שיחי שאל אותי בתדהמה: האם אתה סבור ש'ישראל' תעמוד בחיבוק ידיים מול [ירי] טילי ההתנגדות [על ירושלים]?

אמרתי לו: כמובן ש'ישראל' תגיב בעוצמה על הטילים האלה ותכה בעוצמה בעזה, אבל לעזה אין ברירה אלא להגן על מסגד אל-אקצא, מאחר שפגיעה [במסגד על ידי האויב] חמורה יותר מתוקפנות כלפי עזה. האם ההתנגדות בעזה תעמוד בחיבוק ידיים אם 'ישראל' תתקוף אותה?!

 

בן שיחי אמר: העולם יגלה הבנה לתגובה של עזה החלשה על תוקפנות ציונית עליה ויגלה סולידאריות כלפיה, אך הוא לא יגלה הבנה לכך שההתנגדות בעזה תמהר להפגיז את ירושלים. הוא יראה בכך תוקפנות של ההתנגדות על 'ישראל', והיא [ישראל] תצטייר כחפה מפשע וימחלו לה על תגובה חזקה [שהיא עשויה לנקוט כלפי עזה].

 

השבתי: ההתנגדות ביצעה כבר כמה פעולות אסתשהאד [מסירת הנפש] בירושלים בשני העשורים האחרונים וזכתה בפופולאריות רבה בעולם הערבי והאסלאמי. היום היא יכולה לזכות בפופולאריות רבה עוד יותר בעולם הערבי והאסלאמי, היות והיא תייצג את האומה בהגנה על מסגד אל-אקצא. אשר לעולם האחר עליו אתה מדבר, הוא תמיד גינה את ההתנגדות, עדיין עושה זאת, ותמיד סבור שהאמת היא לצד 'ישראל'. לכן אין לו כל ערך... ראינו כבר כיצד הוא פועל בנוגע לאסון של העם הסורי.      

 

בן שיחי אמר: 'ישראל' תנצל את ההזדמנות שהעולם לא יגלה הבנה ל[ירי] טילי ההתנגדות על ירושלים כדי להציגם כמלחמה נגדה, ואז היא תשתמש בכל יכולותיה הצבאיות נגד עזה. זאת בצל מציאות ערבית של פירוד ומזימה בינ"ל נגד עזה.

בן שיחי תהה: האם יהיה זה חכם לתקוף את 'ישראל', גם אם כדי להגן על אל-אקצא?

 

אמרתי: אללה יתעלה ציוונו [לבצע] ג'יהאד למענו ולא ציוונו להשיג את הניצחון. אדרבא, הוא הבטיח לנו בצורה שאינה מותירה מקום לספק, ש'אין ניצחון ניתן בלתי אם מאלוהים' [סורה 3: פסוק 126]. [אללה] יתעלה אמר: 'אם יושיט אלוהים עזרתו לכם לא יגבר איש עליכם, ואם ייטוש אתכם, מי יהיה בעזרכם אחריו? על אללה ייסמכו המאמינים' [סורה 3: פסוק 160]. בכל הקרבות שערכו הנביא, ברכת אללה עליו לשלום, וכל פלוגותיו והכיבושים האסלאמיים, היו המוסלמים מיעוט שעמד איתן וניצח רבים וחזקים [ממנו]. אין לנו אלא להכין את עצמנו ואת אומתנו לקרב הניצחון, קרב אל-אקצא. אללה לעולם לא יגרע משכר מעשינו. אללה ראוי לדעה הטובה שיש לעבדו עליו. דיינו באללה, ומה טוב להיסמך עליו."

 



[1]ו http://www.amad.ps, 4.10.2013

[2] ראו דוח ממרי: בכיר בחמאס: זכותנו לפגוע בשגריויות ישראליות ובאינטרסים של בעלי בריתה

[3]ו www.felesteen.ps , 1.10.2013

תגיות