המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
פלגי ההתנגדות בעזה: אימונים צבאיים והכנות לג'יהאד
14/7/2013

 

פלגי ההתנגדות בעזה: אימונים צבאיים והכנות לג'יהאד

 

אתרים פלסטיניים פרסמו לאחרונה תצלומים של אימונים וקורסים צבאיים שקיימו החזית הדמוקרטית וועדות ההתנגדות העממיות בעזה. דוברי פלגים אלה הדגישו כי מטרתם להכין את הלוחמים לפעולות התנגדות וג'יהאד נגד ישראל. דובר ועדות ההתנגדות הבטיח כי גלעד שליט לא יהיה החטוף האחרון.

 

ועדות ההתנגדות העממיות: מתאמנים לקראת ג'יהאד; גלעד שליט לא יהיה האחרון

ב-3.6.13 דיווח העיתון האלקטרוני אתר www.alwatanvoice.com הפועל מעזה, כי האקדמיה הצבאית של ועדות ההתנגדות העממיות "עמאד חמאד" סיימה שני קורסים צבאיים ברצועת עזה, שהוקדשו לאסיר השהיד מיסרה אבו חמדיה, כדי להביע את נאמנות הוועדות לאסירים הפלסטיניים בישראל.

 

דובר הוועדות, מחמד אל-ברים אמר כי סיום שני הקורסים הוא "הוכחה שהמוג'אהדין מוכנים לגמרי להתמודד עם כל הרפתקה ציונית נגד עמנו הפלסטיני וטען כי "[גלעד] שליט לא יהיה [החטוף] האחרון". לדבריו, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממיות "אלוית אל-נאצר צלאח אל-דין" הבטיחה לאסירים "לפעול בכל אמצעי לשחררם מבתי הכלא בישראל."

 

הדובר הוסיף כי "הזירה הזאת שבה מפגינים המוג'אהדין את כוחם ומתאמנים לקראת [פעולות] התנגדות וג'יהאד היא הזירה האמיתית שבה נוצרים גברים."[1] 

 

לקט תמונות מטקס הסיום [2]:

   

 

   

  

תרגול פריצה למחנות צבא ושימוש בנשק

ב-3 ביוני 2013 דווח בפורום המקורב לחמאס כי אנשי הזרוע הצבאית של הוועדות העממיות ביצעו תמרון צבאי ששמו "פלסטין אינה [מוצעת] למכירה" בנוכחות אמצעי התקשורת שבו תרגלו פריצה למחנות צבא ושימוש בכלי נשק.

 

דובר הזרוע הצבאית של הוועדות העממיות, אבו עטאיא אמר: "התמרון הוא הכנה לעימות עם האויב הציוני בסבבים הבאים. במקום הזה התנקשתם בחייו של ג'מאל אבו סמהדאנה[3] ואנו מציינים את זכרו בימים אלה. מן המקום הזה נמשיך את דרכו עד שיונף דגל האסלאם בפלסטין."[4]

 

תצלומים מהתרגיל של הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממיות.[5]

   

 

   

  

ב-10 ביוני דיווח העיתון האלקטרוני www.alwatanvoice.com על נשים רעולות פנים חמושות המשתייכות לחזית הדמוקרטית (חז"ד) המתאמנות בירי ברצועת עזה. 

 

תצלומים מאימוני נשות החז"ד[6]

      

 

 

   



[1]ו  www.alwatanvoice.com , 3.6.2013

[3] ג'מאל אבו סמהדאנה היה מייסד וראש וועדות ההתנגדות העממיות. בוצע בו סיכול ממוקד ע"י ישראל ב- 2006

[4] וwww.paldf.net, 3.6.2013

[5] ו www.paldf.net, 3.6.2013 

[6]ו www.alwatanvoice.com, 10.6.2013